JOULUKUISTEN uusi viikko
Ajattelin alotella uutta pinoa, toivottavasti kaikki löytää tänne =)
Millaset on olotilat?? Itellä kuvottava olo tuntuu olevan kovin iltapainoitteinen, eikä nyt vieläkään mitään järkyttävää ilmassa. Tuo ilta sopii sen puoleen kyllä hyvin että sillon on isäntä jo kotona ja on paljon helpompi olla raatona kuin aamusta yksin kahden lapsen kanssa ;)
Tajusin eilen että eihän ne hammasjomotukset reikiä ole vaan kolme jo paikattua siellä kuumottaa??!! Vähänkö ärsyttävää, onneks viime yönä ainaki hetkeks helpotti ja muutaman tunnin sai nukuttuakin.
Eilen olin kälyn kanssa lenkillä ja varmaan meinas että ompa mulla huono kunto kun hengästyin ihan älysti!! Fyysisesti olisin jaksanut vaikka mimmosen matkan mut minkäs teet kun pelkkä puhuminen saa läähätyksen partaalle ;D Tää oon oikeasti tooosi ärsyttävä oire!! Onko muilla samaa??
Tällä viikolla ajattelin varailla sen ajan sinne ultraan, jospa parin viikon sisällä pääsis kurkkimaan sinne masuun =P
Hippuskainen ja hippu 5+1 (tai jotain)
Kommentit (50)
Ja niitä tarrasukkia!! Niitä tarvitaan vielä kovasti itsekkin, eihän tässä viikot huimat ole oikeen kellään vielä ;) Ja pinojakin ennestään vaan yks viime viikosta.
Ekaan ultraan kannattaa mennä vasta siinä 7+ viikoilla että varmasti näkyy jotain. Ei tule sitten turhia murheita odottamisesta jos viikot onkin vähäsemmät =) Itse meinaan mennä nyt ekaa kertaa..tällä viikolla aikaa ajattelin kumminkin jo varailla. Kahdesta ekasta en käynyt, mutta nyt en taida sinne 12+ viikoille jaksaa odottaa.
Oireista..mulla jokasesta aikasemmasta ne iskee kunnolla päälle vasta kun 6+ viikot alkaa. Nyt välillä jotain pientä kuvotusta ja väsymystä. Tyhmää kaivata huonoa oloa mutta tuntuuhan se kovasti todellisemmalta kuin pellkä oireettomuus ;)
Tänään hammaslääkärille ja vähän jänskättää olla selällään suu amollaan, sitä kuvotusta kun kumminkin lievästi on jo ilmassa ja tänään enemmän jo kuin esim. eilen...
Heippa taas!
Kiitos, Hippuskainen, kun jaoit kokemuksiasi ja tietojasi :) Varasinkin ultran 7+ viikoille äsken, kävin esikostakin, kun haluan jotenkin konkreettisemmaksi tämän odotuksen. En tiedä mitä se nyt auttaa, mutta auttaa kuitenkin. Tämä eka 12 viikkoa on niin piiiiitkä ja rankka. Esikosta kerrottiin vasta 12 viikon jälkeen, mies on sitä mieltä tästä pikkukakkosestakin. Tosin puhuttiin, että josko sitä uskaltaisi sanoa jo tuon 7+ viikon ultran jälkeen. Sitten ainakin tiedetään, että sillä viikolla siellä joku on ainakin ollut :). Tosi vaikeaa pitää salassa maailman ihaninta asiaa :/. Mitenkäs muut meinaa kertomisen hoitaa?
Mulla on koeaika vielä duunissa menossa ja senkään vuoksi en ihan heti ajatellut tätä kaikille julkistaa. Asutaan vaan niin pienellä paikkakunnalla, että jos jollekin kertoo, niin sen tietää kaikki :).
Millaiset ikäerot teidän lapsilla on Hippuskainen? Meille ikäeroksi tulee 1v 9kk, jos tämä vaavi pysyy kyydissä. Vähän tuo ikäero pelottaakin, mutta tulevaisuudessa on lapsilla toisistaan sitten seuraakin.
-Terppari, joka ei muuta osaa ajatellakaan kuin omaa napaansa ;)
Meillä ikäeroa jo olemassa olevilla lapsosilla on 1v11kk ja nyt nuorimman ja tämän uuden väliin jää 2v 6kk. Jospa tää 2v uhmis kerkeis väistyä ennen sitä ;) Viimeeks se osu justiinsa kohille =O Mutta muuten musta toi nafti 2v ikäeroa on ollu aika passeli! Meidän vanhimmalla neidillä onkin jo kova vauvakuume ja odotan malttamattomana että saahaan kasaan viikkoja sen verran että voidaan tytöille kertoa =)
Mä olen jo muutamalle hyvälle ystävälle kertonu mutta isovanhemmat on vielä täysin tietämättömiä..ajateltiin kanssa että jos sen ekan ultran jälkeen sitten!
Olo on kyllä itellä kanssa aika uskomaton että onko siellä masussa oikeesti joku kun ekaa tehtiin melkein 2v ja sanottiinki jo että ilman leikkausta ei mitään toivoa, mutta niin vaan raskaaksi luomusti tultiin. Tämä tosin todettiin keskenmenneeks ekassa ultrassa viikolla 13+ =/ (sikskin kammo np ultraan on jäänyt) Vanhin tyttömme onneks sai alkunsa sitten heti seuraavasta kierrosta km jälkeen ja tämä nuorimmainen sai alkunsa noin 4-5 kierron jälkeen..tämä täällä masussa onkin sitten ihan huima juttu!! Seksiä kun ilman ehkäsyä harrastettiin 2krt:aa koko kierron aikana..Ei me todellakaan kuviteltu olevamme näin hedelmällisiä kun ihan muuta on kerran annettu ymmärtää!!
Tästä papusesta ollaan ihan hirmu innoissamme ja pelottaakin ja jännittää että voiko oikeesti meillä olla kolmas tulossa!! Siks myös haluan sinne ultraan, jotenki sinne viikolla 12+ ei kyllä kykene nyt millään oottaan ;D
Justiinsa kirjoittelin tuonne vanhaan kun oon kai niin sokee etten tätä nähnyt. Hmm, mitähän mä sinne sitten kirjottelin.
Ultrasta ainakin, että varasin kahen viikon päähän. Itse laskettuna olis viikkoja silloin 7+2. Neuvolaan en ole vielä soitellut, mut varmaan tällä viikolla. Tosi kiva kun meitä on näin paljon, taas oli pari uutta nimeä. Ja aika monella tuntuu olevan lapsi/lapsia ennestään.
Joku kysyikin ikäerosta. meille tulee jos kaikki hyvin menee niin 2v9kk.
Juuri ostin lauantaina lapsimessuilta tytölle " isosisko" -paidan. Saa sitten ensi vuonna ostaa samanlaisen pikkuveli tai -siskopaidan :)
Voi että siellä messuilla tulee kyllä ihan hulluksi. Rahaa menee ihan niin paljon kun on mukana. Ja tämän vuoden äitiyspakkaus oli näytillä myös!
Tosi nätti ja ihania värejä. Ja haalari oli ihana, sellanen joka aukeaa kahdella vetskarilla, ja edessä pupun kuva!
Harmi vaan etten taida tälle ottaa pakkausta kun noi esikoisen kaikki on niin hyväkuntoisia.
Mulla ei oikeastaan oireita ole, mikä vähän huolestuttaa.. viikko sitten oli, ennen testausta ja vähän sen jälkeen. Mutta enään ei oikeestaan kun tissit vähän kipeet. Ja maha turvoksissa. Ja väsyttää ehkä vähän normaalia enemmän. Sen takia huolehdin kun oli keskenmeno viime kesänä. Ja silloin oireet loppu muutamaa päivää ennen kun vuoto alkoi.
Mutta täytyy toivoa että ne ihanat kuvotukset ym. sieltä alkaisi!!
Ja kaikille pekkuja masujenne kanssa. Mä koitan vääntäytyä siivoamaan!
-kiikkakukka-
Kyllä tekis mieli kertoo kaikille raskaudesta mutta jääköön vielä salaisuudeksi.. =) varasin tänää neuvola ajan, vasta 2.5, huh miten jaksan oottaa sinne asti.. Mitä siinä ekan kerran neuvolassa on? Kyseleekö ne vain vai onks siinä muutaki?? Meillä ei aikasempia lapsia oo nii kaikki on uutta =)
kääk, mulla on niitä kolme takana mut aika muistamista on silti ;)
Paino otetaan, pissanäyte, verikoe muistaakseni, jutellaan aika paljon ja kyllä siihen pöydällekkin kivutaan ja täti tutkii kohdun koon siitä mahan päältä. Jos on tarpeeks viikkoja niin voivat yrittää kuunnella sydänääniä.
Meniköhän se noin ;DD
kiitos infosta.. =) mulla se neuvola tulee oleen tasan 9+. kuuluuko sydänäänet jo sillon?
Toiveissa olisi tosiaankin olla raskaana, mutta tiedä häntä....
Esikoisemme 04/06 nukkuu vuoteessaan, isi on töissä ja mammalla on lämpöä... Viikon verran on viluttanut ja on tullut tiuskittua isille, rinnat ei oo arat, mutta alamahaa juilii/turvottaa ja otsaan kertyy rasvaa.... Tuo juiliminen voi yhtä hyvin tarkottaa menkkojen alkamista, mutta ei kai lämmön pitäis siitä nousta. Normaali lämpö vaihtelee välillä 36-36,5 ja nyt mittari näyttää 36,8.
Mulla on ollut kahdet menkat imetyksen lopettamisen jälkeen, ekat oli tammikuussa ja 35 päivän jälkeen toiset 1.3. Ennen raskautta kierron pituus oli 30-32 pv ja ovistestejä en ole koskaan hoksannut tehdä. Ekan raskauden kanssa piti puuhastella kokonaisen vuoden ennenkuin tärppäsi (pois lukien yksi tuulimuna heti alkuun) ja nyt hämmästyttää, että voisinko olla raskaana jo toisesta kierrosta???
WC:n kaapissa piti olla testikin, mutta kun meinasin ryhtyä tekemään, huomasin, että se olikin käytetty. Pitää siis odottaa ainakin huomiseen, ellei sitten pettymyksen tuhruja ala jo ennemmin tipahdella. Jotenkin nämä oireet tuntuvat nyt niin hyviltä, että uskallan jo toivoa, mutta katsotaan miten käy.
Onnea kaikille jo plussanneille - ja tarrasukkia - toivottavasti pääsen plussakerhoon mukaan =X
Heippa kaikille!
Tänään (tai siis eilen) tein testin..johon tuli haamuviiva..toisen testin meinaan kyllä vielä tehdä varmistuakseni asiasta:) Aika järkyttynyt olo tällä hetkellä..huhhuh..
Meillä on ennestään tyttö vm.-05 mutta suunnitelmissa ei vielä ollut tehdä toista!No, mutta onneksi asioilla on tapana järjestyä:)
Ja iloinen,onnellinen asia tämä on:) vaikka mamman kouluun lähtemiset sitten jäävätkin..ainakin lykkääntyy..
Nukkumatti ei taida tulla tänään heittämään unihiekkaa tämän mamman silmiin, mutta öitä kaikille ja palaillaan!
-ihmeperhe- ;)
Mulla aika jo ens viikolle; tarkistetaan se alkion paikka, kun on jo toinen munatorvi menetetty kohdun ulkoisen takia kaks vuotta sitten.
Oireita ei vielä pahemmin *koputtaa puuta*. Mitä nyt rinnat arkoo, hengästyn ja hermot meinaa mennä ukon seurassa. Onneksi on kokemusta jo kahdesta aikasemmasta raskaudesta, niin tietää mistä tuo pinnan kiristyminen johtuu... ei vaan taida tuo mieheke sitä aina muistaa, kun sille on kuitenkin eka kerta.
Kavereille ollaan jo uutisoitu, mutta sukulaisille ei vielä, kun arvaa millainen saarna sieltä tulee... (edetty siis vauhdilla; miehekkeen kans seurusteltu pari kuukautta vasta, kuten edellisessä pinossa mainitsin).
Neuvolassa ei ultraa ole mutta naapurikunnan neuvolalääkärillä on ultra ja hänelle olis mahdollisuus päästä. (hälle siis tulen lääkärineuvolakeikat muutenkin tekemään, kun meidän kunnan miehelle en toista kertaa mee jalkojani levitteleen) Olis kyllä aika paljon halvempi keikka kun mennä yksityiselle!! Mut katotaan osaanko kauniisti tarpeeks ruikuttaa kasvotusten ;P Meillä on kumminkin sairaalareissu edessä pienemmän tytön kanssa ja siihenkin uppoo rahaa ihan kivasti =/ Pitäkee peukkuja =)
Ja varaan kyllä sen yksityisen ajan jos ei tää neuvolan kautta onnistu, en mä väkisin sitä meinaa puskea läpi ;)
Tänään aamulla on vähän niinko enempi kuvottava olo, sellanen tasanen jatkuva muttei vielä hirveen kova..alkaa tuntua tutulta.
Uusia oli taas ilmaantunut, kiva =)) Saahaan kunnon porukka kasaan!!
Nyt seurailemaan neitien aamupalan syöntiä =O
Toista lasta odotellaan. Poika täyttää toukokuun lopussa kaksi. Ihan suunnitellusti tämä toinen sai alkunsa, mutta yllätys oli aika kova kun tärppäs ensimmäseltä kierrolta... ;) Olin kuitenkin valmistautunut siihen, että menis ainakin pari kuukautta. Olen näillä näkymin menossa takaisin töihin, ja jos tämä raskaus onnistuu, niin ehdin sitten olla töissä huimat 2 1/2 kuukautta ennen äitiyslomaa. (Olinajatellut ehtiväni olla töissä puol vuotta vähintään...) Mua stressaa jo nyt asiasta ilmoittaminen! Jännittää tietty myös miten kahden pienen kanssa jaksaa...
Ihana uutinen tämä kuitenkin oli ja mieskin on innoissaan. Onhan se kiva kun lapsille tulee pieni ikäero, 2 1/2 vuotta. Itse olen 31 ja mies 36.
mamma 05 ja 07
Liityn mukaan keskusteluun lasketteuaika on joukukuun alussa. Soitin äsken neuvolaan ja sain ajan vasta 2.5 mutta kyllä sitä jaksaa odottaa koska sitten tiedän että se pikkuinen on siellä. Heti tuli eilen mieleen että eihän vääriä plussia voi tulla? Kun tätä on niin vaikea käsittää. : )
Eli olen sannis ja asun lahdessa avopuolison kanssa. Olen iältäni 21v ja avokki samanikäinen ja tää meitin eka lapsonen.
Heippa!
Onnea kaikille plussanneille!
Hippuskainen; joo, olin tosiaan nopea ultran kanssa ;). Käytiin esikon odotusaikana ultrassa samalla gynellä jo rv 6+3 ja tuli hyvä fiilis, kun kaikki oli ok. Nyt viikkoja pitäis tossa vaiheessa olla n. 7+2. Mäkin haluan tarkistaa, että siellä on elämää eikä esim. tuulimuna. Voihan ikäviä asioita sattua senkin jälkeen, mutta mukavammalta tuntuu, kun vauvan saa todeksi aikaisemmin.
Soitin neuvolaan ja eka neuvola on tämän kuun lopussa. Np -ultra on sitten vasta toukokuun lopulla. Siihen asti ei millään meinaa jaksaa odotella. :/ Tämä alkuvaihe on kyllä ehdottomasti ärsyttävin vaihe koko raskaudessa, kun ei voi vielä koko maailmalle julkistaa tätä onneaan. Ja koko ajan saa kytätä oireita ja oireettomuuttaan.
ON: mitään oireita ei edelleenkään ole. Toisaalta tosi hyvä, mutta toisaalta vähän epätoivoinenkin olo, onko raskaus tottakaan?. Muistuttakaahan tästä oireiden toivomisesta, jos jossain vaiheessa valittelen sitten oireitani ;).
Mä aloitin työt uudessa firmassa 2/07, koeaika vielä meneillään, joten hissuksiin meinaan olla vauvasta vielä jonkin aikaa. Vaikkei sen mitään pitäisi vaikuttaakaan. Toivottavasti en sitten jää kiinni verekseltään vaikka pää pöntössä ;). Mähän sain kivan duunin yllättäen (ilman hakemista) ja jouduin laittamaan esikon hoitoon, vaikka suunnittelin jääväni pitkäksi aikaa kotiin. Nyt sitten otan esikon hoidosta, kun jään äippälomalle ja saan sitten viettää aikaa kotosalla niin kuin toivoinkin. Nyt en kiirehdi töihin. Vaikka on tässäkin puolensa, etenkin kun esikko viihtyy hoidossa niin hyvin.
-Terppari
Minäkin liityn tähän pinoon, eilen tuli tosi selkeä plussa, en meinannut uskoa joten testasin toisellakin testillä ja plussaa sekin näytti! Nyt olisi laskujen mukaan menossa rv 4+3. Olen kolmekymppinen pääkaupunkiseutulainen, mies 15 vuotta vanhempi, lasta yritetty häistä lähtien eli puoli vuotta.
Uskomaton tunne, että tärppäsi näinkin nopeasti, mulla on toinen munasarja monirakkulainen, ja gynen mukaan saattaa hidastaa raskaaksi tuloa. Ihan luomulla kuitenkin saatiin plussa ja nyt ollaan onnesta ymmyrkäisenä mutta vähän kysymysmerkkinäkin.
Hassuinta tässä on se, että mulla on gyne varattuna ensi viikolle just sen takia että oltaisiin käynnistetty lapsettomuustutkimuksia - hoitoja, mutta nyt menenkin tsekkauttamaan, että kaikki on kunnossa. Viikkoja silloin vasta viisi, mutta kai silloinkin jo jotain näkyy? Olen vähän pihalla sen suhteen, milloin näkyy mitäkin, kun ensimmäistä odotan. Neuvolaan ajattelin varata ajan sen jälkeen.
Onnea kaikille muille plussanneille & tarrasukkia meille kaikille!
-Pihlajatyttö, rv 4+3
Elikkäs, eilen tein raskaustestin, päiväpissasta, ja tuli ihan selkeä viiva, ei ihan yhtä vahva kuin kontrolli-ikkunan, mutta eihän sen kai tarvitsekaan olla =D. Tänään olisi sitten noin 4+4 viikot.
Aika jännittävältä tuntuu että meille olisi tulossa toinen vauva, ja vielä joululahjaksi. Meillä siis on yksi ennestään syntynyt 9/03.
Ei muutakuin hurjasti onnea kaikille, niin ja sitä liimaa!!
heiluri
Voiko raskaustestin viiva jäähä vaaleeksi vaikka olis ihan varmasti raskaana? Erittyykö toisilla vähemmän sitä raskaushormoonia ku toisilla? Ehkä vähä tyhmiä kysymyksiä mut mietityttää silti.. :)
Niin ja kuinka yleistä on ennen ekaa neuvolaa käydä yksityisellä ultrassa tarkastaan onks siel mahassa elämää?? Itellä on sen verran epäluuloinen olo et ois kiva saaha tietää vähä aikasemmin..
-jonskeli 4+6
On mennyt jokunen päivä kirjoittamatta, hässäkkää. Aloitin eilen uudessa työpaikassa, ja siellä ei ehdikään surffailla työaikana, höh.
Tervetuloa joukkoon kaikki uudet, kiva että on paljon plussanneita! Aika monella tuntuu tärpänneen nopeasti, hienoa.
Viime viikolla valitin oireiden puuttumista. Enkä tainnut koputtaa puuta. Nyt väsyttää aivan älyttömästi koko ajan, töissä meinaan nukahtaa koneen ääreen ja illalla on pakko ottaa päikkärit. Ja silti mennä nukkumaan tunti aikaisemmin kuin ennen. Mulla on tietysti sinänsä hyvä tilanne, että lapsia ei vielä ole, joten saan nukkua jos huvittaa, nostan hattua Hippuskainen ja muut pienten lasten äidit! Kuvotus on myös alkanut, ei saisi päästää nälkää tulemaan, kun sitten olo on tosi kurja. Mikään makea ei maistu, mikä on mulle poikkeuksellista :) Yritin tänään kaupassa etsiä jotain sopivaa suolaista käsilaukkuun sopivaa, mutta ei oikein löytynyt. Wasalla on uusia täytettyjä näkkäreitä, mutta niissä on tuorejuustoa, eikä pastöroinnista puhuta mitään, joten ei sovi. Hyviä ideoita jollain? Suolapähkinöitä ostin hädissäni varalle, mutta ei tunnu kovin hyvältä vaihtoehdolta. Ehkä pitää alkaa tehdä jatkuvasti eväsleipiä ja kulkea niiden kanssa joka paikassa...
Onko teillä nälkä lisääntynyt? Mulla on ihan älyttömästi, syön käytännössä yhden aterian enemmän kuin ennen. Saa nähdä miten paino nousee :( En tajua miten tässä vaiheessa joku puolen herneen kokoinen mollura mahassa voisi tarvita energiaa näin paljon, luultavasti se siis jää ihan omaan varastointikäyttöön.
Minäkin varasin tänään neuvolan. Sain sen parin viikon päähän, ilmeisesti siksi niin aikaisin, että olen ekaa kertaa asialla. Tosi kivan tuntuinen neuvolantäti oli puhelimessa, huh. Ensin ajanvarauksessa oli joku sijaispösilö, joka tarjosi mulle toukokuun lopulle aikaa - onneksi olen lueskellut täällä keskusteluja ja osasin kysyä, että eikö se nyt vähän aikaisemmin pitäisi olla! Aiotteko ottaa miehen mukaan neuvolaan?
Manna rv 5+2
Ekassa oli aika usein mukana mutta toisen kanssa harvemmin kun olivat ihan rutiini käyntejä. Sydänääniä ekalla kerralla on aina ollut mukana kuuntelemassa ja ultrissa tottakai mukana ollut aina!! enkä yksin kestäiskään sen ekan km takia!
joku kuseli tuosta ekasta ultrasta..nykyään aika moni vissiin käy. Minä en oo ekoista kolmesta käynyt (mulla siis vain kaks lasta) mutta nyt meinaan, jospa sitä stressais ees vähän vähemmän. Yritän nyt eka jos pääsen neuvolan kautta kun kierto on tosi pitkä ja edelliset menkat vähän epäselvät. Kaikkihan siellä muuten varmaan kävis jos ei tarttis mennä yksityiselle ja maksaa noin 80¿ (ja toi viel alinta hintaa). Mutta tuohan se mielenrauhaa..tai sitten vielä suurempaa paniikkia!! Valitettavan moni kun ryntää sinne hirmu aikasilla viikoilla (tyyliin 5+) ja sitten ootellaan 2 viikkoa että onko siellä sittenkään ketään, yleensä on!
Sitten joku kyseli kuuluuko sydänäänet 9+ viikoilla...se on varmaan siinä ja siinä jos oikeen muistan...Mulla tais viimeeks kuulua 10+ viikolla ja th kovin mua sillon tsemppas että ei saa sitten huolestua jos ei kuulu. Mullakin tota vararengasta on tossa vyötäröllä ja silti kuulu =)
Innolla ootan kyllä että sinne asti päästäs pian ja tää homma tulis konkreettisemmaks!! Mä kanssa haluaisin jo kertoa kaikille, vaan järki pidettävä päässä ;) Niille joille olen kertonut, kertoisin myös km..mutta ei sitä ihan kaikille ole kiva kertoilla!
Niin..nälkä mulla ei VIELÄ ole ihan huippuunsa noussut mutta pitkä väli tuo selkeen kuvotuksen kyllä kehiin! Ja makia kyllä maistuu edelleen ;D
Jep, saunan raikkaana salkkareita kattelemaan
Ja tulkaahan kaikki epävarmat heti ilmottamaan kun teette uusia testejä tai vst. =)
Heippa kaikille!
En ole vielä tutustunut aikaisempiin pinoihinne, mutta tämän näin ja pomppasin oitis mukaan. Plussasin eilen (kp 28/26-32) ja olo on enemmän kuin pöllähtänyt, tiedätte varmaan mitä tarkoitan ;).
Tässä vähän taustaa: esikko on 3/06 ja tämän uuden la olisi n. 9.12.07 vähän noista kiertopäivistä riippuen. Molemmat on saaneet alkunsa heti kun lupa on annettu, joten olen varsin ihmeissäni tästä tuurista. Mutta erittäin onnellinen tietysti. Vauva on erittäin toivottu, vaikka hämmärstyinkin kovasti kuinka nopeasti tämä sai alkunsa. Luulin aikaa menevän pidemmän kaavan mukaan, kun lopetin vasta n. parisen viikkoa sitten esikon imetyksenkin. Tarrasukkia toivon kovasti, keskenmeno pelottaa, etenkin kun mitään oireita tästä(kään) raskaudesta ei ole. Lähinnä epätodellinen olo.
Missä vaiheessa muilla on alkanut tulla oireita ja missä määrin? Joku mietti ultraakin, missä vaiheessa kannattaa aikaisintaan mennä?
Epätietoinen ja kovasti onnellinen, Terppari 4+1 (?)