Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin alkaa harrastaa jotain kamppailulajia, mikä olisi hyvä laji vasta-alkajalle?

Vierailija
30.07.2025 |

Ja olen nainen, jos sillä on merkitystä. Wing Chun tai Shaolin/tai che kiinnostaisi, mutta tiedän että täällä vajaa100 000 asukkaan kunnassa, kuntonyrkkeily olisi se jota olisi varmasti tarjolla,mutta jotenkin koen sen vähän tylsäksi.. tuleeko siinä jalkatyöskentelyä treenattua tarpeeksi vai vaan tarkoituksena avata niska-hartiaseutua. Enemmän kiinnostaa haastaa itseä ja oppia tietysti itsepuolustusta, unohtamatta filosofiaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Defendo ja krav maga ovat parhaita itsepuolustukseen.

Niillä ei tositilanteessa paljoa tee.

Paitsi jos mies seisoo paikallaan ja antaa naisen viedä.

Vierailija
22/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkunyrkkeily? On kuin wing chun mutta ilman jäykkiä asentoja ja turhaa lorea.

(Kantsii katsoa tubesta bullshido- videoita ettet narahda sellaiseen)

Kiitos vinkistä. Perehdyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Defendo ja krav maga ovat parhaita itsepuolustukseen.

Niillä ei tositilanteessa paljoa tee.

Paitsi jos mies seisoo paikallaan ja antaa naisen viedä.

ai mistä niin päättelet? eikös KM ole tehokas

Vierailija
24/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkopaini ja nyrkkeily lajeiksi. 6-7 vuotta ahkeraa lajiharjoittelua niin saattaa olla jotain mennyt selkäytimeenkin. Voimapuoli sitten erikseen.

Vierailija
25/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan taimaalaista  pilatesta ja brasiliaista lambadaa. Molemmat ovat parempia kuin judo ja karate ja jujustsu yhteensä.

Vierailija
26/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkunyrkkeily? On kuin wing chun mutta ilman jäykkiä asentoja ja turhaa lorea.

(Kantsii katsoa tubesta bullshido- videoita ettet narahda sellaiseen)

mitkä lajit on bullshidoa??

Vierailija
27/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Minulla tosiaan on muuta urheilutaustaa, olen notkea ja voimaakin olen pari vuotta jo rakentanut. Seuraava askel tuntuu luontevalta ottaa juuri kamppailulajin suuntaan. En kavahda kurinalaisuutta, karaistamista tai kipua.

Vierailija
28/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zumba ja sänkypaini!

Vierailija
29/30 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi että minkä tahansa lajin aloittaminen lähtee aina vasta-alkajatasolta.

Tavallaan joo, mutta on silti eri asia aloittaa kamppailulaji, jos on jo harrastanut toista kamppailulajia pitkään.

Vierailija
30/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin yhdistelmää pystyottelusta ja painista. Eli esim. Thai-nyrkkeily on hyvää pystyottelua, jossa myös käytetään potkuja ja kyynärpäitä. Painin puolella monipuolisin on BJJ eli Brazilian Jiu-jitsu.

Painissa otellaan yhtä vastustajaa vastaan. Pystyottelussa voi olla useampikin vastustaja. Suomalainen mies, joka ei ole opiskellut kamppailua, ei osaa suojautua potkuilta.

Savate on yksi oma suosikkini. Se on hieno katukamppailu laji, mutta valitettavasti sitä ei opeteta pienemmillä paikkakunnilla. Lajissa mm, opetellaan munille potkaisua, sparrataan kengät jalassa, täytetään lattia esteillä joidan seassa pitää otella, harjoitellaan pakenemista, jne. On monipuolinen itsepuolustus laji, jossa käydään läpi myös psykologista aspektia. Tärkeintä on oppia välttämään konflikteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä