Haluaisin alkaa harrastaa jotain kamppailulajia, mikä olisi hyvä laji vasta-alkajalle?
Ja olen nainen, jos sillä on merkitystä. Wing Chun tai Shaolin/tai che kiinnostaisi, mutta tiedän että täällä vajaa100 000 asukkaan kunnassa, kuntonyrkkeily olisi se jota olisi varmasti tarjolla,mutta jotenkin koen sen vähän tylsäksi.. tuleeko siinä jalkatyöskentelyä treenattua tarpeeksi vai vaan tarkoituksena avata niska-hartiaseutua. Enemmän kiinnostaa haastaa itseä ja oppia tietysti itsepuolustusta, unohtamatta filosofiaa.
Kommentit (30)
Jujitsu, on hyvä, kun on lähinnä väkivallan torjuntaan, ei hyökkäykseen
Wing Chu tai Shaolin?!
Taidan suositella sinulle shakki-kerhoa.
Parkour tai juoksu. Jos sattuu oikea tilanne päälle niin pakoon pyrkiminen on paras puolustus.
Defendo ja krav maga ovat parhaita itsepuolustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Epäseksikästä. Yäk.
No seksiähän tässä taas haettiinkin, joo.
Muista vaatia, että valtion tai kunnan tulee järjestää sinulle opetusta ilmaiseksi tai ainakin tosi edullisesti!
Vetoa turvallisuuteen kaduilla.
Jos eivät suostu, uhkaa syrjintäsyytteellä.
Vierailija kirjoitti:
Wing Chu tai Shaolin?!
Taidan suositella sinulle shakki-kerhoa.
Kiitos. Shakki on kyllä tuttu ja kerhossakin olen joskus ollut. Hieno laji.
Krav maga tietysti. Siinä ei myöskään otella kilpaa.
Vierailija kirjoitti:
Defendosta en tiedä, mutta krav maga ja thai-nyrkkeily ovat mielestäni kelvollisia.
Potkunyrkkeily? On kuin wing chun mutta ilman jäykkiä asentoja ja turhaa lorea.
(Kantsii katsoa tubesta bullshido- videoita ettet narahda sellaiseen)
Täällä on ainakin Karatea, Kung fua, capoeroa ja judoa. Kung fusta tosin en ole aivan varma, onko juuri tällä hetkellä. Niin ja sitä kuntonyrkkeilyä..
ap
Ihan vaan tiedoksi että minkä tahansa lajin aloittaminen lähtee aina vasta-alkajatasolta.
Vierailija kirjoitti:
Epäseksikästä. Yäk.
Ai. Mulla alkoi seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Katkoteräveitsi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Defendosta en tiedä, mutta krav maga ja thai-nyrkkeily ovat mielestäni kelvollisia.
Thainyrkkeilyssä on kilpailua, joka tapahtuu salilla. Krav magassa harjoitellaan puolustautumista mahdollista hyökkäystä vastaan.
Epäseksikästä. Yäk.