Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Suurperhehaaveilijat vk 14###

02.04.2007 |

Ja tästä lähtee uusi viikko!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jo herätty pari tuntia sitten.Tytöt lähtivät kouluun.Epätoivoisesti yritän kirjoitella kuopuksen touhutessa lelujen kanssa tuossa vieressä.On meinaan niin nopea poika että kirjoitukset on jäänyt monen monta kertaa kesken kun koneen on näpsäyttänyt kiinni.

Ihania viestejä vauvoista ja plussista.

Leannalle onnea vauvasta!

Sederiinalle ja Neppikselle onnea plussasta!

Pikkukakkoselle voimia ja onnea hoitoihin!

Ja K@@polle:Ei sille oikein voi mitään kun se vauvakuume hiipii vähitellen.Meillä päin on vähän samanlaisia tuntemuksia ollut.Mies ei ole oikein innokas neljännelle ja ehkä itselläkin välillä jaksaminen huolettaa.Mutta rakkauttahan riittää varmasti vaikka kymmenelle lapselle.Vaikka se onkin ehkä klisee jonkun mielestä,mutta rakkaus lisääntyy sitä paljon jakamalla.Aika,raha ja muut sellaiset asiat ehkä vähenee.

Toivottavasti nuo nimimerkit meni nyt oikein.Mutta kaikille yleisesti plussaonnea!!!

Omaan napaan ei erityisempiä kuulu.Kp on ilmeisesti 26/28.Kiertoakin on niin vaikea laskea kun oli se kierukka.Tuhruvuotojen mukaan tädin olisi pitänyt tulla jo eilen,mutta jos laskee runsaiden vuotojen alkamisesta kierto on 26/28.Oli ne niin hurjat vuodot sen kierukan kanssa.Joka kerta 1 1/2 viikkoa.

Mietin lämpöasioita.Mulla on yleensä ennen ovulaatiota 36.2-36.3 ja ovulaatiosta tädin tuloon 36.7-36-8.Mittasin lämmön pitkästä aikaa viikko sitten ja näytti 36.0.En käsitä.Onko tuo kierto jotenki ihan sekaisin vai mikä lienee.Olis tietysti pitäny mittailla usein.Eihän yhden lämmön perusteella voi mitään sanoa.

Täytyy lopetella.Poika on pesukoneen kimpussa.Vääntää ohjelmat sekaisin...

Vierailija
22/39 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kiitos onnitteluista.. onnea tässä kaivataankin.. mä kyllä en haluais tällä vielä hehkuttaa, enkä ottaa onnentoivotuksia vastaan-- vielä.. Kun on niin epävarmaa koko homma.

Mites Sederiina? Toivottavasti en lannistanu/ pelotellu sua liiaksi omilla jutuilla. Nykyisin on itsellä ollu sellainen asenne, että kun ei toivo mitään eikä odota mitään niin ei pety. Kai pitää tätä pääkoppaa jollain suojella.

Siis toivon, etten pahoittanut mieltäsi.

Käyhän kertomassa kuulumisia.

I.I palelu jatkuu, lämmöt 37.3 ja sydän hakkaa ylikierroksilla, välillä heikottaa mut johtuu varmaan siitä, etten ole oikein muistanut syödä. Paino on laskenut, näytti tänä aamuna vaakakulta 49 kg..En siis ole oksentanut mutta ei ole nälkä ja liikkeessä saa olla ton kuopuksen kanssa. Kiipeilee ihan hirveästi ja on koko ajan otsa mustelmilla. Milloinkahan nuppi halkeaa kokonaan? Vieläkin saa iltatissiä ja väliin aina valvottaa yönkin..

Kolmosella on niin paljon asiaa, että on pakko poistua.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)

Neppis the pessimisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että teillä on nyytti onnellisesti kainalossa!

Pipsalle tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Hyvän kokoiset vauvat nyt jo ovatkin!

Vierailija
24/39 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppiksellä kuulostaa olevan ehtiväinen lapsi niin ku meillä tuo 5,5v poika

Pää on jatkuvasti auki/mustelmilla. Viime kesänä halkaisi päänsä 3 kertaa ihan kunnolla :o( Onneksi aina sattuu vähän eri kohtaan...

).( täällä piinaviikon oirelista kasvaa liekkö sitten kuviteltua koko juttu...

Mutta suu on kuiva kuin sahara koko ajan ja alapäätä vaivaa trooppinen ilmasto... ;o)

Jotenki on koko ajan epätodellinen olo ja nenä aavistuksen tukkoinen.

Joko olen tulossa kipeäksi tai hulluksi tai hullun kipeäksi ;o)

Niiloakseli kp 23

Vierailija
25/39 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä lähti kuopuksen kanssa ulos.On hetki aikaa kirjoittaa.

Taitaa olla täti tulossa kovalla rytinällä.On nimittäin niin paskamainen olo.Mulla on väsyttäny aivan sairaan paljon pari viimeistä päivää.Olen nukkunu jopa päiväunet kuopuksen kans,kun ei olis muuten jaksanu.Ja nyt tuntuu että kaikki tympäsee oikein kunnolla.Vanhaksi sitä varmaan on tulossa,nämä kuulostaa niin pms-oireilta.

Olisko kenelläkään vinkkejä miten sais jostaki virtaa.Pitäis vähitellen aloittaa kevätsiivouskin.Ajatuski ällöttää tällä hetkellä.

Kylläpä on pessimistisiä ajatuksia.No,jospa huomenna olis vähän virkeämpi.

Vierailija
26/39 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle oikein tosi paljon onnea pienestä vaaleanpunaisesta nyytistä[size=3][color=red]♥

[/size][/color]

Ja Neppikselle ja Sederiinalle kummallekin varovaiset onnittelut ja tarrasukkia matkaan!

Medison+5

Vierailija
27/39 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisinkohan mä olla jo nyt raskaana taas kun mulla on viikon verran ollu tämmösiä oireita:pahoinvointi,lämpö koholla ja vessassa täytyy käydä vähän väliä..oishan se kyllä kivaa saada se neljäskin,mutta oliskohan se mahollista että näin pian kun edellisestä synnytyksestä on kulunut nyt noin 3kk..eilen testasin apteekin omalla ja siihen tuli tosi himmeä viivanpaikka..ja meillä on jo ennestään tytöt 12/04,12/05 ja 01/07

Vierailija
28/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämärä ihminen naputtelee... ;D Taas oon jumahtanut tähän koneelle, vaikka nukkua pitäis. Huoh.

K@@po: Kiva jos höpinöistäni oli yhtään apua! Kiitokset sinulle lämpimistä ajatuksista! Toivottavasti tosiaan plussa tästä napsahtaa, sillä meidän hoitopolku on sitten tässä. Enempään ei ole rahaa eikä ikää. Toivotaan teillekin pikaista plussaa, sitten joskus kun se on ajankohtaista ;)

eveliina-70: kiitos sinullekin, ja kiitos samoin =) En kyllä osaa noihin lämpöasioihin mitään sanoa. Jospa se elimistö vähän hakee kierukan jälkeen sitä omaa oloaan. Ihan vain tuli mieleen tällainen ajatus. Oisko tuo väsy kevätväsyä tai sitten sitä positiivisempaa väsyä? Täällä kans vaivaa armoton lorvikatarri, mutta ei kai ihmekään, kun tällaisiin aikoihin vielä koneella kukun. Kerrohan tännekin, jos keksit sen energiasammon jostakin!

Niiloakseli: ...tai sitten ei ole tulossa kumpaakaan noista vaan olet tulossa raskaaksi =D

Juu kyllä nyt tämä lyyli menee petin pohjalle.

Vierailija
29/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppis: En mä pahoittanut mieltäni, jokaisella on omat kokemuksensa ja niistä on kiva kuulla. Toivotaan että teidän wilhelm pysyy nyt matkassa mukana.

Kävin lääkärissä tänään kun on ollut kaikennäiköisiä nippailuja yms.. Raskaus todetiin todelliseksi ja lääkäri oli sitä mieltä että " kivut" kuuluu nyt asiaan kun kohtu lähtee kasvamaan. Viikoiksi sain 5+3 eli erittäin alussa ja hissukseen ollaan asian suhteen, se keskenmeno vaivaa pääkoppaa ja pelottaa.... tää alku on aina sitä miettimistä ja pelkäämistä!

no mulla nyt taitaa olla se ongelma että mun nikki tunnistetaan ja kohta kylällä tiedetään asiasta! mut johonkin on saatava purkaa tuntojaan, ja mikäs sen parempi paikka silee kun täällä, kun on monia muita samassa tilanteessa.

Toivotaan että teille kaikille plussaa toivoville tärppäis pian.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

napatkaa omanne tästä :)

ilosta pääsiäistä kaikille!

S ja pikku 5+3

Vierailija
30/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran Sederiinalle onnea.Myös mansemammalle varovaiset onnittelut.Jospa se himmeä viiva muuttuu vahvemmaksi.Kyllä sinulla on komea katras lapsia.

Pikkukakkonen:Käytiin kuopuksen kanssa ulkoilemassa äsken ihanassa aurinkoisessa ilmassa.Kyllähän ne ihan nuo yksinkertaiset asiat on ainakin omalla kohdalla mitkä virkistää.Tarpeeksi yöunta,ulkoilua,sopivasti liikuntaa,mukavia ihmissuhteita...

Mutta ei virkistäny kovin paljoa tällä kertaa tuo ulkoilukaan.Mietin juuri että miten se näin mieliala matalaksi menee.Olin ulkona vaunuttelemassa ja poika nukahti.Mieleeni nousi eilisen keskustelun myötä eräs asia vuosien takaa.Itkeä pillitin oikein kunnolla.Onneksi poika nukkui ja kukaan ei nähnyt.Olen samalla tavoin herkistellyt edellisen kerran kun olin raskaana.Mikä on kyllä miltei mahdotonta tässä tilanteessa.

Huh eiköhän täältä suosta vähitellen nousta.Iloista mieltä ja PLUSSIA kaikille.Niin ja hyvää pääsiäistä!

Eveliina 27/28

Vierailija
31/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kirjoitellut miesmuistiin vaikka lueskellut olenkin teidän kirjoitteluja säännöllisen epäsäännöllisesti (0= !

Leannalle hurrjasti onnitteluja prinsessasta!

Sekä kaikille plussaneille paljon tarrasukkia ja onnea matkaan !!!

Heti aloitan hieman omanapaisesti kun tuossa viikko takaperin sain huonoja uutisia; toinen munasarja kystinen (kuten aina), mutta toisessa munasarjassa jokin ihmeellinen tiiviimpi kudos, josta joudun kontrollissa käymään )0= ... Molemmat munasarjat ovat lisäksi suurentuneet johtuen luultavasti noista ylimääräisistä " tavaroista" joita sisältävät. Se ihme kudos juttu mua kyllä jäi vaivaamaan, gyne teki raskaustestinkin jottei ole kohdun ulkoisesta kyse, testi oli nega kp tuolloin 16/26-30. No eiköhän asia jossain vaiheessa selviä. Lääkäriin menin kun oli niin hirviät alamahakivut.

Mitenkäs aijotte pääsiäistä viettää, kotona vaiko kyläillen tai mökillä ? Me olemme pääsiäisen ihan kotosalla ja mukavaa on se, että mieskin on silloin kotosalla muutaman päivän (0= !

Suklaista pääsiäistä kaikille !!

Mami +4

Vierailija
32/39 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Sederiina, että sait varmistuksen. Toisaalta ei siis mikään ihme, että haaleita viivoja testit antoivat.. alussahan hormonimäärä heittelee päivästä toiseen.

Meillä aikalailla samat viikot :) Oviksen mukaan mulla olis 6+0 tänään. Wilhelmi sinnittelee ja on saanut aikaan ihan öklötystunnettakin jo. Ihan järjetön palelu, vilunväreet ja poskien kuumotus. Ei juuri muuta vielä..

Tämä oli pikavisiitti ja taas on lähdettävä..

Neppis ja pikkiriikkinen Wilhelm Walloittaja

Vierailija
33/39 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Päätin viimeinkin uskaltautua tänne. Olen lukenut juttujanne jo pitkään mutta en ole uskaltanut vielä koskaan mitän kirjoitella... Meillä on 3 lasta ja nyt olen viimeinkin uskaltanut tehdä sen päätöksen että neljäs meille vielä tulee. Pelottaa aivan kauheasti kuitenkin... Nurin lapsista on jo 5v ja hänen syntymän jälkeen päätimme ettei enempää lapsia tule. Mitään vauvatavaraa ei siis ole jäljellä kun annoimme kaikki pois. Ei ole vaunuja,sänkyä ei niin mitään! Pelottaa myös se että voiko neljättä kertaa olla enää niin hyvä tuuri että tulee terve lapsi? Siis apua! Vaikka mitä voi tapahtua. Kuitenkin on olo niin tyhjä ajatellessa että lapset on kohta isoja... Ei pikku taaperoa jota hoivata ja vahtia :( Toki nuo isommat lapset tarvitsee huomiota vielä pitkään, mutta se ei ole sama asia kuin pikku taaperon hoivaaminen. Tuttavapiirissä ei ole ketään jolle näistä ajatuksista puhuisi. Pitävät vaan hulluna! Kolme lasta on kaikkien mielestä jo paljon... Tottahan se on. Olen erittäin kiitollinen jo näistä. Mutta silti... Te varmaan ymmärrätte, te muut suurperheestä haaveilevat :) Minulla on tällä hetkellä vielä hormonikierukka. Suunnittelen poistavani sen parin viikon kuluttua. Ja sitten saa tosissaan alkaa jännittämään. Voi voi.... taloudellisesti tämä ei ole kannattavaa. Mutta mitä hittoa sillä rahalla loppujen lopuksi tekee! Ainut mihin rahaa tarvitsen on matkailu. Mutta töissä kun joutuu olemaan, ei matkalle kuitenkaan pääse kuin kerran pari vuodessa. Se lapsi tuottaisi iloa läpi vuoden! Toivottavasi mahdun joukkoonne :) On ainakin ihana lukea juttujanne joten kiitos teille kaikille jotka kirjoittelette tänne.

Vierailija
34/39 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkasta aikaa tallakin puolella; kun samoin kuin muut etsin Leannan uutisia!! ONNEA TUHATKILOA TYTTEROSTA!! Niin se sunkin sissi oli sitten tytto; toivottavasti jatkossakin kaikki sujuu joustavasti!*halaus!

Meitin sissi voi ihan hyvin olosuhteisiin nahden, eli hematooman kanssa olen jo naitten viikkojen aikana oppinut elamaan, valuttaa joka paiva, mutta jos ja kun vauva kasvaa ja voi hyvin, niin minkas tuolle verenpurkaumalle voit?!

Viimeksi yritettiin jo vilkuilla sukupuoltakin, ei vaan halunnut itse paljastaa ja istua jokottaa ihmeen tiiviisti viikkoihin nahden, 10 pv paasta uudelleen tarkastukseen...

Oma vointi on lahinna tylsistynyt, kun en mitaan voi tehda; kiellettyja ovat nostot ja sextailut ja stressaukset sun muut: lomaillaan nyt sitten taman viimeisen sissin edesta etta terveena syliin saataisiin...

Voikaahan kaikki hyvin ja plussainneille suuret onnittelut!!

- levinia ja hope rv 17+1 ulkomailta -

Vierailija
35/39 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea sun kirjoitusta. Sinulla näkyy olevan tosi saman kaltainen tilanne kuin mullakin ja ajatukset täsmää!

Ainoa ero on siinä, että mä en ole uskaltautunut tehdä ratkaisevaa liikettä ja ajatella tosissani kierukan poistoa :/

Meillä on myös kaikki vauvan kamppeet pistetty eteenpäin ja kaveripiiri pitää lähinnä vinksahtaneena kun orastavasta vauvakuumeesta olen maininnut.

Tsemppiä sulle ja käy kertoilemassa, miten vauvahanke edistyy!

Vierailija
36/39 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös lurkkinut sivuja jo jonkin aikaa ja nyt kirjoittelen.. Sain neljännen lapsen, tytön, viime heinäkuussa. Väliä edelliseen tyttäreen oli kuusi vuotta ja kaikki vauvatavarat totaalisesti hävitetty, koska jo kolmannen kohdalla piti lapsiluvun olla täysi. Mutta niin vain vauvakuume koputteli ja iski päälle sellaisella vimmalla ettei voinut kuin alkaa unelmoida ja sitten tuumasta toimeen! Heti tärppäsi! :)) Aikaisemmat raskaudet olivat menneet loistavasti ja kaikki lapset ovat olleet uskomattoman terveitä, joten ajattelin kans, että voiko olla neljännelläkin kerralla yhtä hyvä tuuri! Oli!!! Tytär on aivan uskomaton ja rakas!!! Ja ikäero on vain hyvä juttu, isommista on jo apua ja vauva on kaikkien silmäterä! Itselläni on kaksospojat -98, tytär -00 ja siis tämä pikkutytär -06. Ja...vauvakuume...USKOMATONTA, MUTTA TOTTA! Kaikki mietityttää, raha-asiat, töihinpaluu, tila kotona ja autossa jne jne... mutta tiedän, että kun kuume tulee, se on vahva! Tottakai mietin taas sitäkin, että saisinko vielä viidennen terveen lapsen... ja isukkikin pitäisi taas puhua ympäri.. ;) mutta mutta- minä haaveilen. Menkat alkoi muuten just ekaa kertaa synnytyksen jälkeen ja imetänkin vielä. Jos vain haluat soffala, vaihtaisin mielelläni ajatuksia kanssasi!!! :) Upeaa jatkoa!!!

Vierailija
37/39 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lasten kanssa risteilyllä perjantaina ja sitten veimme isoimmat mukelot isälleen, 4kpl ja tämä yhteisemme pääsi taas nauttimaan jakamattomasta huomiostaan...Tosin eipä hän (2vko vaille 1v) nauti yhtään siitä, että sisarukset on poissa ja monesti tuntuu, että tyttö takertuu hurjasti silloin kun olisi aikaa maalailla tai tehdä pihatöitä, juuri kun isommat on poissa. Eli lepäillessä on sitten mennyt tämä pitempi vapaa ja hyvä niin, olenhan minäkin aloittanut työt (pari hoitolasta) yövalvomisten päälle..

Miehen kanssa välillä tuntuu että orastava vauvakuume haihtuu kyllä tämän neiti pippurisen kanssa, hän on kyllä vaativampi kun neljä lasta edellisestä liitosta yhteensä;-))

Toinen yrityskierto meneillään, tosin tämä kierros on kyllä mennyt harakoille, juuri tuon valvomisen ja siitä johtuvan väsymyksen takia :( Ja on tässä vähän laskelmoitukin, koska se laskettuaika ajoittuis juuri joululle ja meillä kaikki lapset joulun, joten pikkusen huono ajankohta synnyttää, tosin emme ole aivan totaalikieltäytyneetkään, sitten niin on tarkoitettu jos jouluksi tulisi;-) Minulla on jo kaksi lasta syntynyt joulukuussa..

No tammikuu olisi ehdottomasti toivotumpi kuu ja kevättä kohden aina vain paranisi!

Täytyy kyllä sanoa ettei sellasta varsinaista hinkua ole saada nyytti syliin, vaan enemmänkin sellainen, että miehelle kanssa kaksi omaa lasta ja sen kun saa pois päiväjärjestyksestä niin sitten voi jatkaa elämää eteenpäin..

Minullakin oli neljä lasta tehtynä ed. liitossa eikä siihen kyllä olisi lisää tullutkaan, olin myös antanut kaiken pois, joten kun nykyisen mieheni kanssa aloin odottaa yhteistä lasta niin kaikki tarvikkeet oli hankittava alusta, tosin nyt tiesin jo mitä juttuja tarviin ja mitkä oli meille turhaa. Vauvan vaatteet ja hoitopöydän olen kyllä jo laittanut kiertoon...Sitterin poistin myynnistä heti kun päätös yhteisestä pikkukakkosesta tehtiin..

Kamalan kylmääkin ulkona, toivotaan että lämpenee ja toivotan hyviä plussatuulia kaikille!

Ponnari

Vierailija
38/39 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meriutu:

Joo, kyllä siinä jonkun aikaa menee ennenkuin uskaltaa päätöksen tehdä. Vauvakuume kiusasi minua useamman vuoden ennen kuin vasta nyt uskalsimme miehen kanssa päätöksen tehdä että kierukka poistetaan. Eihän se varmaa edes ole, tuleeko sitä koskaan enää raskaaksi. Mutta nyt siis ainakin kokeillaan :) Voi että olen täpinöissä!

Omppuäippä:

Ihanaa! Tosi kiva kuulla että kaikki meni teilläkin ihan hyvin ja ikäerokaan ei haittaa. Sitä minäkin ajattelin että varmaan vaan mukava kun vanhemmat lapset jo vähän isompia ja varmasti haluavat olla apuna siinä vauvan hoidossa.

ponnari:

Minustakin olisi paljon kivempi jos vauva syntyisi enemmin keväällä kuin loppuvuodesta. Jos ei kiire ole esim. iän puolesta niin voisin ehdottomasti vähän suunnittella milloin sitä yrittää raskautua... Oletko yleensä tullut helposti raskaaksi?

Vierailija
39/39 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis kuumeilen neljättä. Kaikki kolme kun on syntyneet (kaksi tammikuussa ja kolmas helmikuussa) toiveena olisi yritys alkaa niin että la olis keväällä :) meillä kaikki kolme tärpännyt heti, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos se neljäs oliskin vaikeampi tapaus :) On tässä kyllä tullut mietittyä yhtä sun toista, että olenko varma nelosesta jne.. olen päättänyt rauhassa katsoa sinne kesään että toteutuuko sitten, ja jos, niin ei muuta kun yrittämään vain :) Minä meillä se stoppari, miehen puolesta voisi se ihana tuhiseva käärö tulla vaikka heti :D

soffala:

meriutu:

Joo, kyllä siinä jonkun aikaa menee ennenkuin uskaltaa päätöksen tehdä. Vauvakuume kiusasi minua useamman vuoden ennen kuin vasta nyt uskalsimme miehen kanssa päätöksen tehdä että kierukka poistetaan. Eihän se varmaa edes ole, tuleeko sitä koskaan enää raskaaksi. Mutta nyt siis ainakin kokeillaan :) Voi että olen täpinöissä!

ponnari:

Minustakin olisi paljon kivempi jos vauva syntyisi enemmin keväällä kuin loppuvuodesta. Jos ei kiire ole esim. iän puolesta niin voisin ehdottomasti vähän suunnittella milloin sitä yrittää raskautua... Oletko yleensä tullut helposti raskaaksi?