Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

veisittekö päiväkotiin jos...

24.01.2006 |

lapsi 1v on ollut viime viikolla kotosalla ke-pe kun oli nuhaa ja vähän lämpöä. Nuha edelleen vaivaa, mutta poika on muuten ihan pirteä ja kuumeeton. Ma ja ti menneet päiväkodissakin tosi hyvin. T' änään iltapäivällä kävimme ihan muissa asioissa lääkärissä,joka katsoi samalla korvat ja siellä oli tulehdus. Nyt lääkäri oli sitä mieltä että pitäisi olla loppuvko kotona. Itsestä tuntuu oudolle olla nuhaisen mutta muuten terveen tuntuisen lapsen kanssa loppuviikko kotosalla. Mitäs te hyvät äidit tekisitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kyllä vienyt hoitoon lapsen hoitoon korvatulehduksen alussa, kunhan kuuri on vaan saatu. eihäön sitä tiedä aina, kuinka kauan tulehdus on muhinut korvassa. ainut on tietty se, että lapsen täytyy jaksaa touhuta muiden mukana ja ulkoilla. jos on pirteä ja ruoka maistuu, niin itse veisin kyllä. lapsillahan on melkein aina jotain pientä nuhaa ja yskää. voihan sitä sit jäädä pois, jos näyttää ettei jaksanutkaan olla touhussa mukana. kyllä ne siellä hoidossa kertovat, jos ei jaksa.

Vierailija
2/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi keväällä (lapsella ikää silloin 1,5v.) niin, että lapselle nousi kuume maanantaina hoitopäivän jälkeen. Tiistaina aamulla kuume oli jo laskenut, ei siis ollut enää edes lämpöä. Varasin kuitenkin tiistaille lääkärin (kun edellisestä korvatulehduksesta oli vain pari viikkoa) ja toinen korva oli vähän tulehtunut. Sai kuurin. Keskiviikkona vein hoitoon, koska tiistai oli ollut täysin kuumeeton päivä ja koko sen päivän lapsi oli touhunnut kotona kuin ei mitään. Ja hoidossa lapsi pärjäsi sen päivän ja koko loppuviikon hyvin ja tuon jälkeen meillä ei muuten ole korvatulehduksia ollutkaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikkahan ottaa lapsen hoitaakseen jos lapsi on ulkoilukuntoinen! Ja jos kuumetta ei ole ei estettä ole ulkoilulekaan, kun kerta muutenkin vointi ok!

Vierailija
4/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan veisi lasta hoitoon, jolla on korvatulehdus ja muutenkin vielä toipilaana. Korva voi kipeytyä esim. päiväunille mennessä ja muutenkin, anna vaan rauhassa parantua kotona. Flunssa voi myös pitkittyä turhaan jos ei ehdi parantua kunnolla.

Vierailija
5/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan voi tartuttaa muut sillä kestää jonkin aikaa (yleensä n vrk) ennen kuin kuuri alkaa purra pöpöön. Korvatulehdushan voi kehittyä kahdessa tunnissa, joten lapsesihan on voinut saada sen just sillään. Alkuviikosta ei ehkä vielä ole tartuttanut. Ja on muutenkin lapsen kannalta saada kunnolla kotona rauhoittua vielä yhden päivän (että kuuri alkaa purra), jotta paraneminen lähtee hyvin käyntiin. Korvatulehdus on kuitenkin bakteerin aiheuttamaa!

Vierailija
6/10 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan toivuttu kotosalla vastaavassa tilanteessa.

Päiväkotielämä on kuitenkin aika vauhdikasta, ja jaksaahan nuo taaperot viipottaa menemään vaikkei oikeasti olisikaan täysin kunnossa (ainakin meillä vasta tosi kova kuume " näkyy" lapsessa) Riittävä lepo edesauttaa paranemista...

Lääkäri kehoitti minua kerran napakasti jäämään kotiin lepäämään, kun oli poskiontelotulehdus ja sain antibioottikuurin, vaikka oli muuten melko työkykyinen olo. Sanoi että lääkkeet pääsevät tehoamaan paremmin, kun lepää kunnolla..en sitten tiedä miten paljon vaikuttaa..?

Vierailija
7/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

greetta:

Lapsihan voi tartuttaa muut sillä kestää jonkin aikaa (yleensä n vrk) ennen kuin kuuri alkaa purra pöpöön. Korvatulehdushan voi kehittyä kahdessa tunnissa, joten lapsesihan on voinut saada sen just sillään. Alkuviikosta ei ehkä vielä ole tartuttanut. Ja on muutenkin lapsen kannalta saada kunnolla kotona rauhoittua vielä yhden päivän (että kuuri alkaa purra), jotta paraneminen lähtee hyvin käyntiin. Korvatulehdus on kuitenkin bakteerin aiheuttamaa!

Korvatulehdus ei tartu. Korvatulehdus syntyy nuhasta tms. kun omat bakteerit kulkeutuvat korvakäytävään, mutta itse korvatulehdus ei mitenkään tartu toiseen.

Mitä tulee alkuperäiseen: mä olen joskus halunnut olla kotona korvatulehdus-lapsen kanssa mutta lääkäri on ollut sitä mieltä, että ei tarvitse eikä ole antanut sairaslomaa! Eli kyllä kuumeettoman lapsen voi viedä hoitoon, jos yleiskunto kestää.

Vierailija
8/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eka antibioottipäivä menee kotona hyvin, lapsi on reipas eikä maha mene sekaisin, veisin sen jälkeen hoitoon JOS työt sitä vaativat. Mutta jos jommalla kummalla vanhemmalla ei ole haittaa vaikka olisi töistä pois, niin antaisin lapsen kyllä lomailla loppuviikon kotosalla kun kerran on se lääkärintodistuskin....

Vierailija
9/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin juuri eilen lastenlääkärin luentoa lastentaudeista ja suuri osa korvatulehduksista on virusten aiheuttamia, jotka voivat tarttua muihinkin.Tutkimusten mukaan seitsemästä korvatulehduksen omaavasta lapsesta ainoastaan yksi oikeasti hyötyy antibiootista. Tiedän ainakin yhden aikuisen joka sai korvatulehduksen kun lapsellakin oli ollut eikä hänellä ollut edes flunssaa ensin.Tuskin se kuitenkaan nyt kauhean yleistä on että tarttuu mutta kyllä itse ainakin sen ekan lääkekuuripäivän pitäisin kotona.

Vierailija
10/10 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juuri kävimme lääkärillä 1,5 vuotiaan kanssa hakemassa ab-kuurin korvatulehdukseen. Lääkäri sanoi että voi täysin mainiosti mennä päivähoitoon kun kunto oli hyvä.

Nykyään suositellaan, että flunssaista korvakipupotilasta seurattaisiin ensin pari päivää, että talttuuko tauti itsestään. Kun lääkäriin mennään parin päivän päästä niin lääkärikin näkee paremmin, onko tauti jo itsekseen paranemassa vai tarvitaanko ab-kuuria todella.