Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISmassujen huhtikuu

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tässä ilmoittelen, poika syntyi käynnistettynä ke iltana 4.4, rv 40+3 parin päivän kypsyttelyn jälkeen. Painoa oli kertynyt 3845g ja pituutta 52 senttiä. Syö hyvin ja nukkuu =). Kotiin tultiin lauantaina ja kaikki on mennyt tosi hyvin!

Palailen myöhemmin asiaan vauva-puolella, pitänee siirtyä siellä huhtisten pinoon tutustumaan muihin!

Vierailija
2/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän äidin lapsivedet menivät klo. 6.30 ja nyt odotellaan, että supistukset kipeytyvät ja alkavat olla säännöllisiä, kuitenkin n.12-13 lähdetään kättärille, ja antavat siellä sitten lisätehoa supistuksiin jos tarvitsee. Kaikille muillekin jäljellä oleville maalismasuille, onnea ja supistuksia, ja ennenkaikkea pitkää pinnaa .. Jos vauva vielä antaa odotuttaa .. Tsemppiä kaikille ! 41+ viikkojen työ alkaa olemaan ohitse .. t. emmi v-41+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sit tullu sunnuntailasta..

Laitoin ny tommosen yleisen huhtipinon, siinä toivossa että me kaikki loput siirrytään kohta tuonne vauva-puolelle..

Minä olisin nukkunu pitempäänki tänään mutta heräsin siihen että mies oli kadonnu. Löyty sohvalta, reppanaa taitaa jänskättää niin että uni loppuu kesken yön, ja mun vessaramppailut ei varmasti auta asiaa.

Kaikki ässät on ny viikonlopun aikana tehty, mutta ei mitään. Vihlonnat, ihan suoraan tossa keskellä jalkojen välissä, on kyllä lisääntyny, toivottavasti ne saa jotain aikaseks. Eilen illalla kun sohvalta nousin ja touhusin itteeni nukkumaan, paino ja vihlo ihan reippaasti. Tiiä sitten että josko ois saanu aikaseks jotain elämää suurempaa jos vaikka ois kävelylle siitä lähteny. Mutta no thanks klo 23.

G: ootko revenny mässäilyyn?

Siis mä oon possutellu viimesen parin viikon aikana ihan sumeesti, omatunto ei kolkuta enää siis ei yhtään minkään Fasun tai keksin kohdalla. Aikaisemmin oli jotain tolkkuu, kun tuo meikäläisen beibi on ihan reippaan kokoinen muutenkin (pa vajaat 4kg), ja oon koittanu hillitä sitä ainakin tolla että sokeria ei popsittais kauheesti.

Tänään siis soitto NKL:lle ja ya-kontrollin varaus.

Kertokaahan kuulumisia :o)

t:Humu, 41+4

Vierailija
4/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hurja!

Siis mahtavaa, mielettömän hienoo!

Voimia ja tsemppiä, onnea! Saat tänään vielä käärön kainaloon :o)

t:Humu

Vierailija
5/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille onnea matkaan!

Pieni ruusunuppu syntyi 28.3 klo 12.18

Mitat 3700g/50cm/py 35

Käynnistyksellä,onneksi,sillä mutkia oli matkassa.Lapsivesi oli aivan vihreää,sydän äänet hävisivät,kunnes löydyttyä loikkivat 200 krt/min.Leikkaus uhka mutta onneksi vauva syntyi sitten taas vauhdilla.Napanuora 2 krt kaulanympärillä.

Synnytyksen kesto vesien menosta n 2h ja parilla ponnistuksella.

Alku vähän takkuillut,maito ei meinannut nousta ja rinnanpäät rikki.

Mutta onnellisena sekä väsyneenä nautin joka hetkestä!

Oma kone sanoi sopimuksen irti---joten mua ei nyt ihan näy täällä.

ONNITTELUT kaikille vauvansa lunastaneille ja paljon VOIMIA vielä kärvisteleville!!

Leanna ja puoli tusinaa;)

Vierailija
6/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo edelleenkin yhtenä kappaleena ja tänään tulee rv täyteen 41. Huomenna olis neuvola, että saas nähdä mitä siellä jälleen sanotaan ja siellä on vielä eri ihminen kuin viime kerralla, kun vakituinen neuvolatäti on sairaslomalla, niin kiva mennä taas ihan vieraan naisen juttusille ja sille saa kertoa taas kaiken alusta ja mä en mitenkään jaksaisi.

Eilen illalla iski ihan mahdoton masennus, kun rupes tuntuu siltä että todellakaan tää meidän pienokainen ei halua tänne maailmaan, mutta tänään aamulla oli jo pikkaisen parempi mieli, että ei auta muut todellakaan kuin odottaa.

Voi kun itseltänikin menis lapsivedet että tietäis jotain tapahtuvan, mutta ei vain tapahdu mitään. Supistuksiakin tulee niin että ei kipua, masu vain kovettuu. Mutta täytynee vain yrittää ajatella positiivisesti, että eiköhän viikon sisällä jotain tapahtuisi suuntaan tai toiseen.

Mutta auringoista päivän jatkoa toisille maaliksille, me kestetään tää loppu odotus kunnialla!

Martsi rv 41+0

Vierailija
7/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vielä täällä odottelen, mies soitti äsken töistä ja sanoi että hänellekin on iskenyt mahatauti ja molemmista päistä tulee...olen siis se jonka nuorin lapsi on koko viikonlopun ollut vatsataudissa ja nyt sitten mies!

Jos synnytys alkaa niin yksin on tällä kertaa lähdettävä kun miehestä ei ole mukaan ja mummo äkkiä meille :(

Kaikki kolme edellistä kertaa on ollut mukana...että kyllä meidän perhettä nyt koetellaan!!

Tsemmppiä vielä muille kärvistelijöille!

vauvojalisää 40+3

Vierailija
8/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille tsemppiä :) Käärö on tänään sylissä, kuulumisia odotellaan.

Leannalle ja perheelle hurjasti onnea vaaleanpunaisesta " paketista" . Onneksi kaikki meni hyvin ja vauvantuoksuinen arki voi alkaa.

Muutkin palstailijat alkavat pikkuhiljaa siirtyä vauvapuolelle, tosin itse huomaan arjen olevan täynnä kaikenlaista ja kirjoittelu on vähänlaista... lauma vie ajan täysin.

Z ja tyttö 16 päivää

Vierailija
9/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pikku prinsessa perjantaina iltana, painoa neidillä oli 3020g ja pituutta 49cm. Tänään päästiin kotiin vihdoinkin, neiti on ihana, nukku tuhisee vaan ja syö 4 tunnin välein (toistaiseksi ainakin, pitää koputtaa puuta). Muuten kaikki meni hyvin, mutta mulle iski joku hemmetin ripuli siellä sairaalassa jo lauantaina, on vähän veto veks vielä!

PALJON ONNEA MYÖS KAIKILLE MUILLE VAUVAN SAANEILLE! :)))

Ja niitä kunnon suppareita kaikille lopuille, tsemppiä! :)))

Palailen myöhemmin, nyt pitää vähän lepäillä!

Vierailija
10/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo tuonne synnytyspuolelle pikaisen tarinan, joten laitan tähän vain tärkeimmät tiedot:

Poika syntyi 30.3. klo 16.51, 52cm, 4100g. Täyden kympin poika ja loppujen lopuksi luomuna tuli, kun ei ehditty epiduraalia enää antamaan, kun anestesialääkäri oli kiireinen ja avautuminen tapahtui yhdessä rysäyksessä kun käynnistyksessä annetut oksitipat saivat supistukset vauhtiin.

Tänään päästiin kotiin ja yritetään nyt saada jotain rytmiä elämään. Poika on kova imemään, mutta maito ei ole ehtinyt vielä nousemaan tarpeeksi, joten lääkäri (ja itsekin) oli sitä mieltä, että hyvällä omalla tunnolla vaan lisämaitoa, muuten ei oma maito pääse nousemaan lainkaan, kun pikkuherra nuokkuu koko päivän tissillä, ei siis suostu syömisen jälkeen siirtymään sänkyyn tai muualle, vaan heti pitää saada lisää.

En ehkä ehdi koneelle pahemmin, mutta onnittelut kaikille tällä välin vauvautuneille ja tsemppiä teille, joilla vauva on vielä masussa, ei teilläkään enää kovin kauan ole jäljellä!

salminakki ja mies + 2 poikaa

Vierailija
11/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Leanna, M@mma-74 ja salminakki - oikein paljon onnea!

Emmin urakka on toivottavasti jo loppusuoralla.

Huomenna yliaikaiskontrolli NKL:lla, mutta tuskimpa huolii minua vielä sisälle.

Hermoja on alkanut raastamaan tänään lähinnä vauvan vähäiset liikkeet, iski jo kauhu tossa ip että koska viimeksi tunsin mitään kunnon möyrintää. Onneksi sitä sitten hedelmien ja muun makean myötä alkoi tuntumaan..

Mitens Esterinäiti ja faas, tais teillä olla samat viikot kuin meikäläisellä? Laitokselleko olette karanneet ;o)

t:Humu, 41+4

Vierailija
12/38 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän prinsessa syntyi 28.3.2007 klo 19.24, pituutta neidillä oli 50 cm, paino 3430g, py 35cm, viikot 41+1.

Kirjoittelen tuonne synnytyspuolelle tarkemmin synnytyksestä.

Paljon onnea kaikille vauvatuneille, ja tsemppiä vielä vauvaansa odottaville! =)

sohvi84 ja ihana pikku tyttö 5 päivää

Vierailija
13/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän listan taas kunhan alkaa tulla loputkin vauvauutiset. Tsemppiä loppu metreille!

Vierailija
14/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna,M@mma,Salminakki ja Sohvi!!!!!!

Ihania uutisia:)

Emmilläkin varmaan on jo nyytti kainalossa,Emmillekin siis onnea!

Ja kaikille lopuille maalismasuille reilusti voimia ja onnea loppu metreille!

Nyt neiti heräs pitänee mennä.

Hanan

Vierailija
15/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. on kyllä riittänyt tälle päivälle. Kaikki positiivinen energia mitä olen ollut tähän asti pullollaan hävisi silmänräpäyksessä. Hyvä kun sain itteni ylös sängynpohjalta kolmen tunnin jälkeen.

Olin siellä yliaikakontrollissa, ja paikat ei ole sen kypsemmät kuin aikaisemminkaan. Ja perjantaina sitten käynnistellään. Siis tuo käynnistys mua kauhistuttaa ja itkettää. Näillä näkymin ei voi kalvoja suoraan puhkaista ja pitää kypsytellä, ja pelkään että menee siihen päiväkausia ja sitten kuitenkin homma päättyy sektioon. Kamalaa kun tämmöset tunteet valtaa tässä loppuvaiheessa. Olisin niin halunnut synnyttää tämän esikkoni spontaanisti. Ja sitten omaatuntoa jo kaivertaa että oonko tehnyt kaiken mahdollisen millä synnytystä voisi jouduttaa. Samoin kun kammosin sitä yölähtöä, aattelin aina että älä ny tänä yönä, oota pliis aamuun.

Jospa lenkki koiran kanssa piristäisi, on sekin reppana joutunut odottamaan koko päivän että mami veis sen ulos.

Onnea Sohville vauvasta!

t:Humu, 41+5

Vierailija
16/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin nimittäin pitkät rimpsut ja kaikki katosi sähkökatkoksen takia taivaan tuuliin, prkl! Muutenkin alkaa olla jo hermot kireellä tän olotilan kanssa, vaikka tähän asti oonkin jaksanu odotella ihan hyvin. Nyt on muutaman päivän ollu liitokset ja selkä aika kipeet, närästää koko ajan syömisistä riippumatta ja liikkuminenkin on hankalaa. Ei jaksais mitään ja lasten puolesta harmittaa, kun ei äiti kykene enää mihinkään. Mutta ei supistele ei.. Täytyypä muuten ennen enempiä kirjotteluja kokeilla, häviääkö nää taas vai pääsenkö eetteriin!

tiiariikka 40+3

Vierailija
17/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusti voimia loppupäiville. Äläkä turhaan itseäs syyttele, eihän sitä vauvan syntymää voi millään itse valita. Jospa sulla alkaiskin synnytys vaikka huomenna :) Ja se käynnistys voi olla nopeekin juttu. Mulla viimeeks käynnistettiin 42+1 ja illalla oli jo vauva sylissä (ja synnytys oli ihan samanlainen kuin ekakin, tosin kivunlievitystä ehdin käynnistyskerralla saamaan). Haleja ja jaksuja.

-m-

Vierailija
18/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ollaankohan me Humun kanssa ainoina kokonaisina jäljellä??

Älä Humu sure tilannettasi, sä et taatusti voi asialle yhtään enempää kun mitä olet varmasti jo kokeillut. Mulla kolmas raskaus menossa ja edelliset kaksi menneet reippaasti yli, eka syntyi 41+3 ja toinen 41+6. Molemmilta jouduin päivällä sairaalaan korkean verenpaineen takia ja uhkasivat, että aamulla käynnistetään, mut molemmat lähtivätkin itsestään käyntiin illalla, varmasti juuri korkean verenpaineen vuoksi. Nyt mulla verenpaine ollu ok ja pari viikkoa sitten äitipolilla paikat kiinni, joten pitkälle menee. Antovat jo viimeksi äitipolilta uuden ajan pääsiäisen jälkeiselle tiistaille, kun arvelivat etten kuitenkaan tällä välillä synnytä. Masentavaa. Ja jokaisen kanssa on kaikki ässät sun muut konstit kokeiltu, mut mikään ei tehoa yhtään. Älä siis suotta syytä itseäsi, se menee niinku menee, etkä sä sille mitään voi. Mä yritän ajatella noin, niin on helpompi olla, vaikka kyllähän positiivisuus tässä olotilassa välillä vähän rakoilee.. Tsemppiä sulle perjantaihin, mut toivotaan, että vauva tajuaisi sitä ennen itsekin, et nyt olisi aika kuoriutua!!

ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE, perässä tullaan, sitten joskus..

tiiariikka 40+3

Vierailija
19/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi perjantaina 30.3 klo 13.43. Painoa oli 3690g ja pituutta 50cm.

Tänään päästiin vasta kotiin. Nyt pitää mennä syömään ennen kuin neiti herää.

Jouhi

Vierailija
20/38 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ihan liikuttuneena teijän tsempityksistä - kiitos Masuli ja Tiiariikka :o)

Tuohon päälle reipas lenkki hurtan kanssa, touhuilua kotona ja jutustelut miehen kanssa - kyllä tää täst.

Taidetaan tosiaan Tiiariikan kanssa olla viimoset masulliset? Mullakin liikkuminen ei oo enää mitään suurta nautintoa, varsinkaan kävely kun masu on pinkee ja kiree ku mikä.

Onnittelut ja ihanaa vauva-arjen alkua Jouhille!

Ja kaikille mukavaa illanjatkoa - mä aion tehä lettuja :o)

t:Humu 41+5