Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MARRASMURUT viikolla 14**

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekat menkat kun tyttö oli 2kk, mutta toisia ei ole kuulunut. Nyt aloitin 2 viikkoa sitten Cerazetet ja parina päivänä on jotain vuotoa tullut, tiedä sitten onko oikeat menkat vai näistä pillereistä johtuvaa. Täysimetän siis vielä. Esikoisen kohdalla menkat alkoi kun vauva oli 7kk.

Puuroista sitten, meillä ei esikoinen ikinä saanut mitään vauvapuuroja. Kauhean kalliita ne mun mielestä on ja ihan normaalia puuroa kuitenkin vauvalle saa antaa... Eli mä keitin vauvalle mikrossa puurot pikakaurahiutaleista, joita ensin olin vähän sormin nyppinyt pienemmiksi. Hyvin upposi hedelmäsoseella ja lypsymaidolla höystettynä. Samoin aion toimia tän toisenkin kanssa. Se on sitten eri juttu, jos omat puurot ei uppoa, mutta minusta kannattaa ehdottomasti eka koittaa ihan tavallisia puuroja!

Mutta nyt tytöllä on kai joku hätä...

Vierailija
42/44 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat ovat yksilöitä,toisille kelpaa tavallinen puuro ja toisille valmiit vauvapuurot.Toiset eivät suostu syömään puuroa ollenkaan!

Kaurahiutaleita voi rikkoa sauvsekoittimella hienoksi,siitä sitten keittää sileämpää puuroa.Ja sitten hedelmäsosetta sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmilla kerroilla menkat pysyivät poissa vuoden, kummallakin kertaa. Imetin vuoden, mutta toki kiinteitä annettiin jo 3-4 kk iästä tuolloin. Nyt Sofia saa kerran päivässä sosetta, muutoin rintamaidolla, ja enkä odota menkkoja alkaviksi pitkään aikaan vielä. Kuparikierukka asenettu jälkitarkastuksessa.

Pojille aloittelin aikanaan valmiita vauvapuuroja 5 kk iässä. Hiutalepuurot alkoivat kelvata 8 kk iässä kun karkeammat soseetkin alkoivat kelvata. Mutta Marrastoive, tuo hiutaleiden nyppiminen pienemmiksi onkin hyvä vinkki, saa sileämpää puuroa!

Sofialle siis periaatteessa voisi nyt 5 kk iässä aloitetella puuroa, mutta ajattelin kyllä jatkaa tällä 1 kiinteä ateria/pv rytmillä vielä jonkin aikaa (niin ei tarvii vielä mitään ruokia kanniskella mukana minnekään, tisulla pärjää), niin eiköhän se yksi ateria ole kasvis/heldemäsose.

Vierailija
44/44 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten kohta pääsiäinen eletty ja kesä taas astetta lähempänä :-)

Kohta onkin sitten jo vappu ja pitää laittaa simaa kohta tulemaan...

Kotioloissa olemme olleet. Olemme syöneet hyvin ja levänneet. Ei mitään sen ihmeempiä.

Liityin eilen kiloklubiin. Perhelehdessä oli ilmaiskoodi, jolla saa jäsenyyden kahdeksi viikoksi ilmaiseksi. Hyvää ohjelmassa on se, että kun on syöttänyt sinne kaiken mitä on syönyt, se arvioi, mikä ruokavaliossa on ok ja missä olisi parantamisen varaa. En ole vielä varma, jatkanko Kiloklubilla vai liitynkö sittenkin kaikkien kehumaan Keventäjiin. Jos päätän liittyä Keventäjiin, liityn niihin varmaan sitten vasta toukokuussa, kun olen aloitellut Ainolle kiinteät. Enkä muutenkaan ajatellut noudattaa sitä ruokavaliota orjallisesti, vaan syön hieman enemmän kuin mitä ohjeistetaan, ihan vain siksi, että imetän vielä, enkä halua laihtua liikaa, jottei kaikki myrkyt kehosta siirtyisi äidinmaitoon ja jottei maidoneritys loppuisi kokonaan.

Puuroista: Puurojen syöttämisen ajattelin aloittaa 6kk iässä ihan Nalle-puurolla, ei siis mitään neljän viljan puuroa, vaan ihan kaurapuuroa. Hiutaleet nypin sauvasekoittimella pienemmiksi, sillä muuten vauva kakoo ne lusikalliset ulos. Hedelmäsosetta sitten puuron sekaan kyytipojaksi :-)

Noille kahdelle 90-luvun lopulla syntyneelle muksulle aloittelin puurot muistaakseni siinä 6kk iässä. En tehnyt itse, vaan ostin valmiina. Meillä upposi puuron lisäksi hyvin myös velli. Noista puurohiutaleistahan voi tehdä myös velliä, kunhan laittaa enemmän nestettä (korviketta tai äidinmaitoa) joukkoon. Tuolloin aloitettiin luumusoseella noin 4½ kk iässä, ja siitä sitten siirryttiin pikkuhiljaa perunaan ja porkkanaan ja sitten puuroihin.

Sitähän sanotaan, ettei kannattaisi totuttaa vauvaa makeisiin hedelmäsoseisiin ensiruokana, sillä voi olla, että se mauton peruna ei sitten enää uppoakaan niin hyvin, mutta jokainen taaplaa toki tyylillään. Perunan sijaan voi antaa hyvin bataattia. Siinähän on sellainen kivan makea maku, vähän kuin porkkanan ja lantun välimuoto. No, mutta nyt tuli kirjoitettua muustakin kuin puurosta ;-)

En usko, että kiinteiden aloittamiseen olisi jokin erillinen herkkyyskausi, lapsi nyt kuitenkin vie suuhunsa kaikenlaista koko ensimmäisen ikävuotensa. Meillä on syöty D-tipat lusikasta ja hyvin se suukku aukeaa niillekin. No, nähtäväksi jää tuo teoria kun sitten aloitellaan ½v iässä niitä kiinteitä.

Menkoista: Ei ole vielä alkaneet. Luulisin, että alkavat ½v päästä synnytyksestä, sillä näin ovat alkaneet aiemminkin. Hormonitoimintaa olen jo havainnut, kipuja alavatsalla, limaneritystä yms. joten eiköhän ne sieltä viimeistään touko-kesäkuussa ala taas.

Nyt pitää lopetella ja painua kohta suihkuun...harmittaa kun nuo Formulat siirtyivät maksulliselle kanavalle. Emme maksa niistä ihan periaatteen vuoksi, kun ei siellä Maxilla ole meille mitään muuta katsottavaa...olisi ihan liikaa maksaa kymppi kuussa siitä hyvästä, että näkee formulat... :-(

Kanelisokeri