**MARRASMURUT viikolla 14**
Kommentit (44)
Moikka :)
Minä täällä taas fiksuine kysymyksineni, mutta tarviihan tietämättömän kysellä neuvoa :)
Eli sellanen juttu: Kun nämä meidän muruset alkavat tuossa kesällä jo istua rattaissa ihan kunnolla, niin mitä aiotte pitää heillä jalassa? Kun kesällähän ei edes tarvi pitää rattaissa mitään jalkapeittoa, niin onkohan mitään fiksumpaa vaihtoehtoa kun ihan vaan sukat? Siis kenkiähän ei vauva tarvi, mutta jotenkin tuntuu hassulta ajatukselta että pikkuinen istuu siinä rattaissa pelkät sukat jalassaan.
Onkohan olemassa esim. mitään " töppösiä" jotka olis vähän sukkia enemmän " ulkoilujalkineet" , jotka vauvalle voisi laittaa?
Sorry jos tää tuntuu käsittämättömän tyhmältä kysymykseltä, mutta asia vähän mietitytti, joten rohkaisin mieleni ;)
Piparminttu
Onhan sitä olemassa vaikka mitä erilaisia töppösiä vauvoille!
Minä ostin Löytötexistä tässä semmoset vähän vahvemmat karvatöppöset, joissa on pohjassa tassun kuva. Ne on aivan ihanat! Enkä usko, et ne liian paksut olis kesälläkään pidettäväksi, paitsi ehkä jos on kova helle. Löytötexistä ostin myös toiset tossut, ne on ihan ohutta puuvillaa, niitä en oo vielä ees pitäny, et en tiiä kuinka ne sit pysyy jalassa, oli ehkä vähän löysän oloset, mut ei maksanu kun muistaakseni 1e tai 1,90e, niin otin kokeeksi. Kun itekin joku aika sitten jo mietin, et mitäköhän sitä kesällä pistäis poitsulle jalkaan, kun ei noin pieniä kenkiä kauheesti taida olla.
KappAhlissa näin myös semmoset tossut, jotka oli melkeimpä kenkien näköset. Nekin ois ollu ihan kivat, meinasin jo ostaakin, mut jätin sit kumminkin, kun en tienny, et minkäkokoset menee siinä vaiheessa kun semmosia vois kuvitella pitävänsä.
Meillä menikin eilen ihan kivasti jo soseita! Yhteensä söi koko päivän aikana n. puoli purkkia Piltin porkkana-perunaa ja sit yhden purkin päärynää ja yhden purkin banaani-persikkaa! Luulen, et joko rupee tissimaito ehtymään tai sit ei vaan tule kylläiseksi siitä enää. Mietinkin tuossa, et vois ruveta kokeileen antamaan illalla jotain velliä tai puuroa, mitä tuon ikäselle nyt saa antaa. Ainakin maissivelliä saa antaa.
Mutta, jätkä on päikkäreillä, ja mä taidan mennä ahmimaan Dan Brownin " uusinta" , siis kirjaa mikä siltä viimeksi on julkaistu. Oikeesti se on sen ensimmäinen teos, eli Murtamaton Linnake...
joelaa ja Niklas päikkäreillä
Kirjoitanpa pikaisesti ensin oman navan kuulumiset, vähän kiire kohta lähteä eskaria hakemaan joten luen pinon vähän myöhemmin, muuten en taas ehdi ollenkaan kirjoittamaan mitään...
Neuvolasta palailtiin juuri. Ihan hyvin kasvaa Veeti, pituutta oli nyt tullut painoon verrattuna enemmän mutta riittävästi painoakin kuitenkin eikä mitään syytä lisäruokien aloittamiseen siis ole, tissimaidolla jatketaan. Muutenkin kehittynyt hyvin vaikuttaa enemmän kuulemma 1/2 vuotiaalta kuin 4 kk: selta.
Eilen Veetin päivän kunniaksi Veeti sitten pyörähti selältä mahalleen hirveän ähräämisen jälkeen, vähän myöhemmin alkoi se sujumaan jo hieman helpommin.
G: omat vanhempani (ukki ja mummi) ovat meidän lapsille tosi läheisiä ja tärkeitä. Usein nähdään, vietetään lomia yhdessä ym. Miehen äitikin pitää lapsenlapsistaan kyllä paljon, niin usein ei häntä kuitenkaan nähdä. Hänellä lapsenlapsia on jo yli kymmenen ( Veeti 13. ) Miehen isä on kuollut ja pappaa eivät meidän lapset koskaan ehtineet nähdä, kerrottu on kuitenkin on hänestä.
Hainkin tässä välisssä eskarin kun juttua nyt näemmä riittää. (Hyvä tuo tekstin kopioiminen, ei häviä jutut vaikka keskeytyykin kirjoittaminen)
Vauvan tossuista: itse katselin juuri HM: llä vauvan " kenkiä" jotka siis ei mitkään kengät vaan tossut mutta tehty näyttämään lenkkareilta ym. aika reippaan näköisiä, tytöillekin aivan ihania " popoja" . Ja voihan sitä sukkasillaankin rattaissa istua tai helteellä paljain varpain : )
Hauskaa pääsiäistä kaikille muruille! Vähän " mökkiolosuhteisiin" lähdetään mekin että toivottavasti ilmoja piisaa.
silvain veepuli 4kk+1vk
Täälä edelleen isoin kipee vesirokosta,muut jo parantuneet tai ei ole sitä vielä edes saaneet...
Kovasti ollaan nyt jo miehen kanssa mietitty että mennäänkö alku kesästä siis toukokuu-kesäkuun vaiheessa vaiko elokuussa lomalle ja mennäänkö lähelle vai kauemmas,jotta osaa säästää rahaa tarpeex...
Nyt toi kauemmaksi meno kiinnostais enemmän,mutta sitten pitää lähtee yöllä että on helpompi ajaa lasten nukkuessa yö uniaan autossa,kun nyt kuitenkin olis sitten kaksi kuskia,kerran molemmilla on ajokortti.
Jokos muut miettivät kesälomaansa?
Soseiden syönti parantunut tääläkin tänään mennyt aamulla vadelma kaura puuroa vajaa ½dl ja kasvissosetta reilu ½dl...
Toi muksun vadelmakaura puuro on tuntunut helpolta antaa kun se on niin hienona että voi tosiaan antaa heti kun pikkasen lämmittää,mutta sit kun poika alkaa syödä enemmän kerralla puuroo niin teen senkin itse.
Teen itse kaikki ruokasoseet,hedelmäsoseita ostetaan ellei sitten anneta banaania,josta Joel tykkää...
Isovanhemmista ollu puhetta...
Mun äite asuu 90km päässä ja sitä nähdään muutama kerta vuodessa,olisko jonkun 6 kertaa korkeintaan.
Isäni asuu täälä n.3km päässä ja häntä myös nähdään n.4kertaa vuodessa.
Miehen molemmat vanhemmat asuvat myös täälä,toinen 200m päässä ja toinen 3km päässä, ja he käyvät melkein joka päivä...
Mutta nyt taas toisiin puuhiiin kuten tissitteleen poitsua!
toivoovauvaa ja Joel
Eka gallupit ja muut kyselyt :)
Isovanhemmista, meillä välimatkaa sen verran että päivittäistä tai viikottaista ei isovanhempien seura ole. Kerran kuussa käydään mummoloissa noin suurin piirtein (molemmat siis samalla reissulla). Miehen isä jaksaa touhuta esikoisen kanssa kovasti aina, anoppi pitäytyy enemmän siinä seuraajan roolissa, eli ei kovin paljoa hakeudu leikkimään/hoitamaan. Kummaltakaan lapselta ei esim. ole ikinä vaippaa vaihtanut... En itse osaa usuttaa häntä vauvanhoitoon, joten kun ei ole sitä itse tarjoutunut tekemään, niin ei sitten. Poika joskus mummoa pyytää leikkimään ja vähän aikaa mummo jaksaa ehkä jotain touhuta. Meidän lapset heidän ainoat lapsenlapset, ikää n. 50v. molemmilla. Väliaikoina ei mummoa lasten kuulumiset kiinnosta, eikä niitä juuri kyläillessämmekään kysele.
Mun vanhemmat sitten on enenmmän kiinnostuneita meidän elämästä yleensäkin. Isäni ei välttämättä sisätiloissa jaksa leikkiä tai touhuta, lukee kyllä ja sylittää ja vauvan kanssa höpsöttää. Ulos metsään tai muualle ottaa mielellään poikaa mukaan, siis kun saavat puuhata jotain eikä tarvi vain olla ;) Isälläni siis pitäis aina olla jotain kunnon tekemistä. Äitini tykkää hoitaa, siis vaihtaa vauvan vaippaa, kylvettää, sylittää, nukuttaa... Ja myös ulkopuuhiin ottaa poikaa mukaan tai lähtevät retkelle, pulkkamäkeen tms. Soitellaan äitini kanssa pari-kolme kertaa viikossa.
Tuosta pitkästä välimatkasta johtuen ei hoitoapua ole saatavilla, tai siis olis toki jos viitittäis viedä vajaan 2h ajomatkan päähän pariksi tunniksi hoitoon ;) Mutta jostain syystä ei oikein iske...
Sitten noista vauvan " kengistä" , meillä esikoinen aikanaan ulkoili kesällä yleensä vain sukilla... En saanut silloin aikaiseksi mitään kengänkorvikkeita hommata, vaikka niitä tosiaan löytyy kaupoista kyllä. Mutta poika oppikin sitten jo elokuun alussa kävelemään (oli vajaat 10kk) eli ne oikeat kengät piti silloin sitten hankkia kumminkin. Nyt tämä tyttö sai ristiäislahjaksi ihanat adidaksen " lenkkarit" . Sellaiset söötit vaaleanpunaiset tossukat, ei siis oikeat lenkkarit. Ovat kokoa 19 tai 20 muistaakseni ja niitä on nyt pari kertaa käytetty. Meillä tyttö on aika isojalkainen, joten ovat just sopivan kokoiset ohuen villasukan kanssa.
Soseita ei vieläkään täällä syödä, tissiä vaan... Pian alkaa se 6kk raja paukkua, jos sinne koitettais. Pari viikkoa siis pelkällä maidolla vielä, jos nyt ei jotain outoa satu.
Meillä tyttö on nyt reilun viikon verran päässyt möngertämään todella omintakeisella tyylillä eteenpäin. Ei sitä ryömimiseksi voi oikein kutsua... Alkuasennossa makaa mahallaan, jalat ja kädet ilmassa. Siitä sitten venyttää käsi eteenpäin, samalla painaa kasvot maahan ja nostaa pyllyn pystyyn ja samalla laittaa varpaat lattiaan kiinni ja ponnistaa eteenpäin. On melko metkan näköistä etenemistä, samalla sitten öristään omia! Tehokkaasti pääsee siis syömään pojan pikkutavaroita, kirjoja, sähköjohtoja...
Mutta nyt esikoinen pyytää askartelemaan... Pitääpä mennä!
Marrastoive
Mies pitää kai heinäkuussa lomaa, kotimaan lomareissua ollaan vähän mietitty, lähinnä siis että minne ei mennä ainakaan... Ehkä sellainen muutaman yön reissu tehdään, riippuu vähän siitä ilmansuunnasta ja matkan varrelle sattuvista kyläpaikoista ;) Jos minä saisin päättää, niin mentäis päiväksi tai pariksi Tukholmaan ja samalla reissulla käytäs jossain pääkaupunkiseudun huvituksissa... Mutta saa nähdä mihin mies lämpenee ja mihin budjetti venyy. Tuon lisäksi pitää sitten sukuloida ja kiertää lähiseudun hurvittelupaikat.
Niin ja keittämisestä piti vielä sanoa, että saman opin olen saanut, että kun kiinteitä annetaan, niin sterilisoinnista saa luopua. Meillä tosin ei ole moista kummallisuutta juuri tän toisen kohdalla harrastettu... Tutit olen uutena keittänyt, en niitäkään sen jälkeen. Ja aika mukavasti tuo tyttö lattioita jo nuolee... ja niitä ei voi keittää ;)
Tulikin mieleeni se ulkovaatetus, josta oli viime viikolla puhetta, eli meillä esikoinenkin siis samaan vuodenaikaan syntynyt ja keväällä/kesällä/syksyllä ulkoili vaihtelevasti joko haalarilla (ei ollut kosteussujattu, joku kirppislöytö, tuultapitävää kangasta ohuella vuorella), verkkarihousuilla tai sitten shortseilla varjossa. Aloitettiin silloin toukokuussa ulkoilut niin, että poika saattoi istua hiekkalaatikolla/nurmikolla. Silloin siis osasi istua ilman tukea ja kontata. Syksyllä hankittiin haalarin päälle kurahousut, minusta ne on kyllä kätevät olla oikein rapaisella kelillä joka tapauksessa, oli ulkohaalari sitten kosteussuojattu tai ei.
Tultiin tänne Niklaksen mummulaan yöksi. Eli siis minun vanhempien luo. Saapa nähdä miten yö sujuu vieraassa paikassa! Viimeksi oltiin täällä jouluna ja sillon ainakin oli ihan kauhua... Jätkä nukahti vasta kolmen jälkeen yöllä. Kyllä se nyt ainakin nukkuu päikkäreitä tuolla makuuhuoneen parisängyssä.
Meillä syödään tällä hetkellä tissin lisäksi aamupäivällä puoli purkkia kasvissosetta ja sit iltapäivällä puoli purkkia hedelmäsosetta. Söis varmasti enempikin, mut en halua vielä niin paljoo antaa, kun mitä söis. Et pääasiassa vielä tissillä mennään. Mut hyvin kyllä tosiaan uppoo noi soseet. Hedelmäsoseissakin, kun maku vaihtuu vähän väliä, kun en jaksa samoja antaa.. :) Maissivelliä oon nyt parina iltana koittanu antaa, et jos vaikka yöunet paranis/pitenis, mut eipä oikeen tahtonu huolia. Niin aattelin, et antaapahan olla, kokeilee vaikka jonkin ajan kuluttua sitten taas. Kun kerran nukahtaa tissillä, eikä syö kun pari kertaa yöllä, niin olkoot!
Kanelisokeri: Formuloita pystyy kattoon suorana nettitv:n kautta. En vaan osaa sanoo sen tarkemmin... Mut mun mies tänään katteli ne just netin kautta. Siinä voi olla montakin tapaa, mut mun mies asensi jonkin ohjelman, minkä kautta sit katto. En selosta enempää, kun en sen paremmin tiiä, mut ihan vaan tiedoksi... :) Tietty jos on selostuksen perään, niin sit voi olla ankeeta katottavaa, kun eihän niissä tietenkään mitään suomalaisia selostuksia ole.
Me sit vaihdettiin autoon jo isompi turvaistuin, kun rupes kaukalo näyttään jo niin ahtaalta! Tosin se meijän kaukalo olikin aika pieni, markkinoilla on huikeesti paljon isompiakin kyllä. Mut kun jossain piti säästää, niin tällä kertaa se oli sit se kaukalo... Mut hyvin se jätkä tohon uuteenkin istuimeen menee.
Meillä rupee sit jo jotkin 70 senttiset bodyt ahistaan! Mut ovat kyllä sellasta mallia, et on lyhyt ja kun jos meijän jätkä tulee yhtään isäänsä/muuten vaan sukuunsa, niin tulee oleen pitkä selkä ja lyhyet jalat! Meinaan taas kun housut menee paljon pienemmät. Ihan 60 senttisetkin menee.. Paitsi ne vaan alkaa ahistaan vyötäröltä ja jalkaterät käy myös pieniks, jos siis semmoset on.
Hitsi, et on vaikee kirjottaa " oikeella" näppäimistöllä, kun on tottunu kannettavan littosiin näppäimiin. :D
Joo, ei nyt tuu muuta mieleen. Eiköhän ens viikollekin riitä yks pino sitten...
joelaa ja Niklas raportoi mummulasta
Nyt täälä ollaan sit nuorinta myöten vesirokossa,pojalla on ensimmäiset kunnon vesikellot kulmakarvojen alla ja nyt tulossa muuallekkin...
Kun vaan menis helposti ohi.
Soitin terveyskeskukseen asiasta niin kuin neuvolassa käskivät ja muutama lääke näin pienillekkin on mutta vain todella pahaan vesirokkoon tarkoitettu,kotikonstina neuvottin että tekisi vedestä ja soodasta tahnaa ja pumpulilla laittaisi sitä vesikelloihin jos kutiaa yöllä...
No toivotaan että yö menee silti helposti.
Muuten ei ihmeempää kuulu tännepäin,joten lopettelen...
toivoovauvaa ja kipeet pienet
Pääsiäisen vietosta palattu, jääkiekko ja pelit taas vetivät kotiin. Onneksi kohta alkaa molemmilla pojalla sekä miehellä olla kausi ohi ja siis viikonlopuiksi muutakin ohjelmaa tiedossa kun treenejä. Vaikka hyvähän se on kun harrastavat ja tykkääväävät.
Toivovauvalla kävi sitten niin kun pelkäsi että tarttuhan se vesirokko...Meidän keskimmäinen sairasti vesirokon hieman alle 1 v ikäisenä ja oli kyllä aika hurjaa, ihan täynä rakkuloita ym. perunajauhoa tuputtelin rakkuloihin kun oikein kutisi ja ehkä vähän auttoi. Esikoinen 3 v pääsi paljon helpommalla, sairastivat samaan aikaan molemmat. Sellainen lohdutus kuitenkin että minun pikkuveljeni ei ollut lapsena vesirokkoa sairastanut ja sai sen sitten meidän lapsilta ollessaan silloin 16v ja hän oli todella kipeä. korkea kuume ja tosi huonossa kunnossa että ihan hyvä se on kuitenkin lapsena sairastaa, monesti menee helpommin ja saa vastuskyvyn.
Eipä kai nyt muuta, Veetin iltakylvyn aika....
Meillä alkoi aamu taas ainakin ajoissa...
Joel syö yöllä aina klo:1-2 ja sitten klo:5 aikaan ja välillä ei sitten meinaa enään uni tulla pojalle eikä kyllä mullekkaan.
Nyt sentään vanhempi poika kuitenkin vielä nukkuu,kun hälläkin aamut alkavat n.4 kertaa viikossa klo:5.
Tänään on se Joelin 5kk neuvolakin ja saa rokotuksen samalla...
Nämä rokotus neuvolat ei ole sit ollenkan kivoja.
Mutta palailen sit neuvolan jälkeen,nyt aamu kahvin keittoon!
Toivoovauvaa ja joel sekä unikeot
Mukavaa pääsiäisen aikaa marrasmuruille! Toivottavasti olis kohtuulliset ulkoilukelit, ettei oo liian kylmää.
Ostin tänään meidän pojalle sellasen ulkoiluhaalarin, joka menee nyt keväällä ja tarvittaessa kesälläkin jos on viileämpää. Onkohan se sitte välikausihaalari tms. :) Reiman se kuitenkin on. Joten sitä sitten kokeilemaan.
Ja uusia makuja soseissa on maisteltu, hyvin tuntuu menevän :) Mitään makeita ei olla vielä kokeiltu, kun ajattelin että ois parempi jos ei heti tottuisi makeisiin kun kerran nuo ei-makeatkin näyttää kelpuuttavan.
Piparminttu
isovanhemmat G: meillä miehen äiti on kuollut ja miehen isällä uusi avokki ja he ovat enemmän uuden vaimon sukulaisten kanssa (naisethan sen yleenä määrää kenen kanssa seurustellaan....) Minun vanhempani ovat sitten pojille läheisempiä, meidän esikko on aikanaan ollut heidän ensimmäinen lapsenlapsi ja tuolloin tosi tärkeä. Nyt Sofia on jo kuudes, joten ei niin ihmeellinen enää... Tapaamme ehkä kerran kuussa, tuntuvat asuvan niin kaukana kun ovat toisella puolella pääkaupunkiseutua eli ajomatka kestää 45 min (ruuhkassa tunnin). Veljeni perheineen asuu taas ihan heidän naapurissa ja tapaa heitä paljon enemmän.
Kesäkuussa lähdemme viikoksi Kreetalle heti kesäkuun alussa (täytyy hankkia Sofialle passi). Miehelläni on kaikki isyyslomaviikot pitämättä eli luvassa on vapaata 4 vkoa kesälomaa + 3 vkoa isyyslomaa. Sitä vietetään varmaan vanhempieni mökillä osin, ja saas nähdä lähdemmekö veneilemään tällä lapsilaumalla vai ei...
Hyvä ystäväni (Sofian kummi) on neuvolalääkäri (ja 4 lapsen äiti) ja hän meinasi että vauvoilla on usein paras herkkyyskausi oppia syömään kiinteitä 4-5 kk iässä. 6 kk täysimetys johtaa usein 7-8 kk lähes täysimetykseen koska sinä aikana ei usein saa lasta nielemään kuin muutamia teelusikallisia kiinteitä..... Vaikka eipä siitä mitään haittaa yleensä ole, maito riittää ravinnoksi hyvin myös sinne 7-8kk ikään kunnes sitten lopulta oppii nielemään muutakin kuin nestemäistä. Ainoa haitta on äidin pinnan kiristyminen jos hermostuu kiinteiden syöttö-yrityksiin.... Eli mielenkiinnolla odotan teidän 6 kk täysimettäneiden kiinteiden aloituksia, niin pääsen raportoimaan ystävälleni että minäpäs tiedän muutamia joiden vauvat 6-kuisina aivan mallikkaasti oppivat nielemään soseita.... (Sofialle siis aloittelin kiinteitä 4.5 kk iässä eli 2 vkoa sitten)
..odottaa pian, mutta olipas pakko tulla vähän kommentoimaan. :)
Mari-69: Toi olikin mielenkiintonen pointti! Mut oon kyllä huomannu, et meillä on kiinteet lähteny uppoon tosi kovalla halulla. Eilen taiskin poju syödä jo pikkusen liikaakin, kun pulautteli aika paljon ja nyt sit tänään ollu kakka tiukassa. Rupsuttelee koko ajan, ja välillä vähän on sen näkönen et vääntäis kakkaa, mut eipä oo vielä ainakaan tullu. Ostin kyllä jo luumusosettakin, et voi sitäkin vähän antaa, niin jos kakka tulis paremmin. Mä alottelin osaks ihan just käytännön syistä noi kiinteet (just 4kk neuvolan jälkeen), kun pitäs tosiaan elokuussa jo mennä töihin, niin se oliskin vähän mielenkiintosta, jos sillon 9kk:n iässä ei ruuat uppois! Ja toinen syy oli se, että toi olis koko ajan tissillä syömässä, niin vähän aattelin, et taida ihan pelkkä tissi enää riittää!
Kesälomasta: Miehellä ei lomaa ole, mutta tarkotus olis kai kuitenkin jostain löytää sen verran aikaa, et lähettäs sukuloimaan (miehen sukua asuu siellä) Lappiin.
Joo, mutta kyllä mä nyt alan vääntään lihapullia! Itetehdyt ehdottomasti parhaita! :P~
joelaa ja Niklas päikkäreillä
Toivottavasti siis meillä noihin kiinteisiin oppiminen menee helposti... No, sen näkee ajallaan :) Vaikka ei meillä mikään kiire niitten kanssa sinänsä ole, kun tyttö on tissillä kuitenkin hyvin kasvanut, eikä imetysvälitkään (päivällä...) ole kovin tiheät. Mutta vielä pari viikkoa siis saat odottaa tuloksia :)
Tänne nyt takas vasta pääsin kun sain Joelin nukkumaan,taitaa poika olla yö unillaan jo kun tuli kovin itkuiseksi ja väsyneeksi rokotteesta kuumetta ei kuitenkaan ollut,mutta vain suppo auttoi itkun loppumiseen ja rauhoittumiseen.
Joel oli tänään tosiaan neuvolassa.
Tuli kova itku kun sai rokotuksen hoitajalta,poika katsoi mua tosi pettyneen ja surullisen näköisenä kun pidin jalasta kiinni rokottaessa.
Vaihdettiin sitten koko talon huoneitten järjestystä...Hieman kesti aikaa ja nyt sitten tietokone on samassa huoneessa kuin missä itse ollaan ja nukutaan.
Ennen se oli lasten huoneessa...
Ostettiin myös toinen digiboxi niin nähdään mekin tv:stä sub kanavaa,kun olen jäänyt tuhkimo tarinaan koukkuun.
Seuraako kukaan muu sitä?
Mutta nyt lopettelen ja jatkan tuon kirjeen rustaamista!
Toivoovauvaa ja saunojat...
Aika hiljaista on marrasmuruissa,ilmeisesti pääsiäislomalla kaikki?
Meillä pääsiäinen vietetään kotosalla ja täällä pohjanmaalla huomenna lapset " trullittaa" .Hyvää pääsiäistä kaikille muruille =)
-kisupikkukuu, Idols tulosta odotellessa-
Lähdin vähissä vaatteissa vauvan kanssa kauppareissulle enkä voinut muuta kuin hypätä bussin kyytiin kun oli niin kylmä.Pieni kävelylenkki ei olisi ollut pahitteeksi..
Neiti valvottaa edelleen ja minä olen väsynyt.Kaksi alahammasta on ilmeisesti puhkeamaisillaan,olisiko siinä syy?Tarjosin rintaa monta kertaa yöllä kun hän heräili,mutta vain tutti kelpasi.
Imettäjille kysymys:onko kuukautiset alkaneet? Minulla ei.Vaihtelua on ollut 5kk -10kk neljän synnytyksen jälkeen.Aika stressaavaa sinänsä kun ei koskaan tiedä milloin poksahtaa :(
Kysymys kaikille:vauvan lempilelu? Meillä kännykät ja kaukosäätimet sekä Liberon ilinen kukka.
Jas ja Wilma 4,5kk
Johan on tosiaan hiljaista!
Ekaksi vastaan muutamaan kysymykseen...
Meillä Joelin lempilelu on kangas sivuinen kirja,jossa on takana peili ja edessä purulelut kiinni,tuli juuri viikolla vau kirjasta kun Joelin siihen ilmoitin.
Sit toinen kysymys oli menkoista jotka ei ole alkaneet ainakaan mulla,luulin että olis alkanut mutta ei vielä vaikka osa imetän vaan...
Raskaana olo ei ole mahdollista koska mies on jo leikattu...
Sitten oma kysymys:
Onko kellekkään sanottu että vauvan paino olisi noussut 4 viikon aikana liikaa?
Meille sanottiin ja nyt sitten ollaan hieman muutettu ruokailuja kevyemmiksi eli ei niin paljoa soseita kuin viime viikon alussa vaan osa korvataan omalla maidolla ja sitten aamu vellin tilalle maitoa.
Muuten ei tartte pitää kuitenkan diettiä.
Enkä kyllä pitäisikään.
Täälä alkaa porukka olla tervehtynyt vesirokosta eikä nyt vielä kaikkiin edes tullut,joten nyt odotellaan vielä vajaa viikko josko tulee vielä myöhemmässä vaiheessa.
Meillä oli Joel muuten tämän 5kk rokotuksen jälkeen 2 päivää todella kiukkunen ja mahan toimintakin muuttui hiemen että katsotaan nyt joko palautuu sitten tänään toi pojan hyvän tuulisuus ja mahan toiminta.
Mutta nyt taas muihin puuhiin ja hyvää pääsiäistä!
Toivoovauvaa ja Joel
Meillä ei puuroja ole vielä aloitettu, mutta mieli tekisi kokeilla. Tyttö täyttää 5kk 12.4.
Onko kukaan aloittanut ihan tavallisella hiutalepuurolla (esim. Elovena, Nalle)? Vai onko se liian " hiutaleista" ? Aloitetaanko yleensä niillä vauvojen omilla, valmiilla puuroilla?
Saaga
Niin ne vain hienot ilmat oli ja meni, pöh...eilenki oli karsee tuuli, ei paljoo ulkona viihtynyt.
Virpomisoksat on vielä hakematta, täytynee tänään mennä. Kävispä täällä ees muutama pikku noita, on kuulemma viime vuosina vähentyneet, ne on kyl niin kivoja :)
Isovanhemmista, mun äiti on kuollut ja isä asuu kaukana uuden perheensä kanssa, jossa kolme lasta,aika pieniä vielä, ehkä siitä sit johtunee ettei noi lapsenlapset nii kiinnosta...
Miehen vanhemmat asuu alle kahen kilsan päässä ja heitä kiinnostaa kyllä ja vaippoja sun muuta rehataan selkä vääränä :) sit miehen mumma ja paappa on ihan hulluina noihin ja sama juttu jatkuvasti jotaki ostelemassa. Oli puhetta et lapsille pitäs ostaa leikkimökki, no miehen paappa sano tekevänsä, se on semmmone pirtsakka seittemänkymppinen. Mun molemmat mummot ja paapat elää myös, mutta hoitoapuun heistä ei niin enää ole, koska sairastavat. Sit mun täti (äidin ainut sisarus) on tosi innoissaan noista ja tärkeitä ovat hänelle.
Saa olla kyllä kiitollinen kun löytyy noin paljon läheisiä, tärkeitä ihmisiä ympäriltä!
Nuorimmainenkin on kerran jo ollut miehen vanhemmilla pari tuntia ja sit muutama kerta mennyt niin et ovat tulleet meille hoitamaan.