Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5290)

Vierailija
4961/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltääkö Raamattu itsetyydytyksen? Saako maallista musiikkia kuunnella?

Vierailija
4962/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, jos ei tunne Jumalan ääntä.

Suosittelen suhtautumaan varauksella näihin ääni-juttuihin.

Huomaa kyllä jutuistasi ettet itse taida kuulla Jumalan ääntä vaan pidät itseäsi tosi viisaana ja luotat siihen ja opetat muita sen mukaan

En kuule ääniä. Kerron näkemyksiäni. Sinun ei tarvitse kiinnittää niihin mitään huomiota, jos ne eivät kiinnosta sinua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4963/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on vapaa tahto. Kaikilla teoilla on seuraukset. Suositus on ei avion ulkopuolisille seksuaalisille suhteille ja perversioille, ja musiikin suhteen on syytä kuunnella tarkasti kehonsa tuntemuksia. Onko musiikki mieltä ylentävää, tuottaako se puhtaita ja hyviä ajatuksia, tuntemuksia, mielikuvia? Vai ahdistusta, vihaa, aggressiota, sisältääkö sanoitus jotakin epäkristillistä, jne.

Vierailija
4964/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maapallo oli miljoonia vuosia olemassa ennen yhtäkään ihmistä, vai pitäiskö olla epäluuloinen evoluutioteoriaa kohtaan? 

Raamatun luomiskertomus on ymmärretty täysin väärin. Maailman ikää ei pysty millään keinolla määrittelemään. Jumala loi maailman ikuisuudessa ja raamatussa käytetään kreikan sanaa kataballo mikä tarkoittaa kosmoksen alasheittämistä. Jumala heitti ikuisuudessa valmiiksi luomansa kosmoksen eli maailmankaikkeuden alas. 

Jumala joka on ajasta riippumaton ikäänkuin heittää ikuisen kunnian kirkkauksista asioita tapahtumaan tänne ajan funktioon. Miljoonat vuodet on väärin mutta niin on 6000 vuottakin luomisen iäksi. Me elämme nyt sitä kuudennetta luomispäivää ja olemme täällä "luotavina" seitsämännen päivän lepo josta sapatti on muistutuksena, on vielä tulematta. Ikuisuudessa kaikki on jo valmiina mutta täällä ajan funkti

Niin siis "sinä" elät, emme "me". Muut saattavat elää aivan eri taajuuksilla ja todellisuuksissa, kuin sinä.

Vierailija
4965/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä jutuistasi ettet itse taida kuulla Jumalan ääntä vaan pidät itseäsi tosi viisaana ja luotat siihen ja opetat muita sen mukaan

En kuule ääniä. Kerron näkemyksiäni. Sinun ei tarvitse kiinnittää niihin mitään huomiota, jos ne eivät kiinnosta sinua. 

Kiinnostavathan koska sinä itse kommentoit koko ajan minun kommentteihini :D ikään kuin korjaillen niitä viisaampana , vaikkeivat ne olleet edes sinulle tarkoitettu. 

Ei Pyhän Hengen ääni ole sama kuin joku puheääni. Jotkut joskus ovat väittäneet kuulleensa auditiivisen äänen mutta minulla ei ole sellaisesta kokemusta

Vierailija
4966/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Hes 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

Onko tämä mielestäsi tapahtunut jo vai tapahtumassa? Tietääkseni juutalaiset ovat aina joutuneet olemaan valmiina sotaan vihollisia vastaan.

Sä et osaa lukea .   SANA MINÄ JÄÄ TÄSSÄ NYT KOKONAAN SULTA POIS. KUKA TÄMÄ MINÄ HYÖKKÄÄN ON SUN MIELESTÄ .   MINÄ . Sä SYYTTELET kuule viattomia.  

Vierailija
4967/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu .  Siihen aikaan siellä oli sekä Egyptin musiikki että Arabian ja kleopatrojen orjien. Kuin se langennut enkeli ylistyksen johtaja joka itseään ylistää , haluaa olla Jumala itse.  Sitten eri uskonnoissa on musiikit ja soittimet.  Raamatussa vanhassa testamentissa on niitä langenneen enkelijoukon musiikkia että kiitos lauluja kuten uusi testamentti. Kiitetään Jeesusta hyvyydestä. Raamatussa on tiettyjä tooran ohjeita siinailta. Käytiin ruikkimassa ja lapsia syntyi. Ei ollut keksitty kondomia. Periaatteessa ihmisellä pitää olla työtä harrastuksia niin ettei ehdi miettiä aina alapäätä. Naisetkin kutoo ja kutoi kankaita . Miehet rakentaa veneitä nykyään autoja . On ikäänkuin muutakin miettimistä.  Joskus täytyy myös naisen päästää ruumiin toimintoja ulospäin kuin ulostaa ja muuta. Ihmisen lyhyt elämä maallisesta lihassa on kärsimys. Koska se on rajoitettua liikkumista. Mieluummin lentäisi vapaana kuin linnut. Ihminen on sielu joka asuu maallisessa vartalossa joka rapistuu. Mitään ei voi syntyy ja kuolee. Se on kurjaa. Siksi on hyvä auttaa toisia ja hoivata kun kaikki elää vain hetken. Ei myös tarvi kostaa mitään kun kaikki kuolee hyvät kuin pahat. Pahan tekijät vaan tuottaa kirousta omille pojilleen. Mooses mukaan. Voi itse valita millaisia sanoja kuuntelee musiikissa ja millaista musiikkia koska moni musiikki on PROPAKANDAA. Osa rahan takia myydään. Valitse mistä pidät. Toisille musiikki on lahja toisille elinkeino. Ilmestyskirjassa on paljon musiikkia. Soittimia mitä enkelit käyttää. Paholaisen musiikki taitaa olla joikua manalasta.  Okkulttista. 

Vierailija
4968/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses käskyt muuttui siinä kohtaa kun se sanoi se on tehty. Sovitus.   Älä varasta mutta kuitenkin VARASTAT niin pelastut silti. 

Vierailija
4969/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että olenko itse paha jota Jumala rankaisee koettelemuksilla vai hyvä jonka uskoa Jumala lujittaa koettelemuksilla, kun lapseni isä hylkäsi lapsemme eikä ole palannut kuvioihin. Vai onko isä paha jonka elämä voi olla nyt high lifea mutta häntä myöhemmin rankaistaan tuonpuoleisessa lapsensa hylkäämisestä? 

Se virhe oli kaikella todennäköisyydellä ihan omasi, turha siitä Jumalaa on syyttää millaisen miehen olet valinnut sänkyysi. Ihmiset mielellään syyttää Jumalaa ihan omista virheistään. 

Sänkyysi, taitaa olla itselläsi aika kuivakkaa

Anteeksi, tämä oli asiaton kommentti

Vierailija
4970/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No maallista musiikkia on myös linnun laulu kuin Sirkkojen sirinät . Tai lasten laulut. Jos nyt joku päristelee rummuille tai pimputtaa jotain ei siihen kuole. Jumalat ei putoa tai kuole vaikka et tee mitään tai teet jotain.  Sodoman synti on mainittu uudessa testamentissa .  Väkivalta . Pitää vastustaa vihaamista ja tehdä auttamista. 

Vierailija
4971/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavathan koska sinä itse kommentoit koko ajan minun kommentteihini :D ikään kuin korjaillen niitä viisaampana , vaikkeivat ne olleet edes sinulle tarkoitettu. 

Ei Pyhän Hengen ääni ole sama kuin joku puheääni. Jotkut joskus ovat väittä

Tämä on keskustelupalsta. Voit halutessasi kommentoida minun viestejäni. 

Vierailija
4972/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että olenko itse paha jota Jumala rankaisee koettelemuksilla vai hyvä jonka uskoa Jumala lujittaa koettelemuksilla, kun lapseni isä hylkäsi lapsemme eikä ole palannut kuvioihin. Vai onko isä paha jonka elämä voi olla nyt high lifea mutta häntä myöhemmin rankaistaan tuonpuoleisessa lapsensa hylkäämisestä? 

Se virhe oli kaikella todennäköisyydellä ihan omasi, turha siitä Jumalaa on syyttää millaisen miehen olet valinnut sänkyysi. Ihmiset mielellään syyttää Jumalaa ihan omista virheistään. 

Ajatteletko, että kaikki pedarien ja r aiskausten uhrit ovat valinneet nämä miehet? 

Äläpä yritä syyttää naisia miesten pahuudesta.

Teollisuuseläinlaitoksissa ei tiettyjä rikoksia tapahdu, sillä siellä on koirailta poistettu pallit. Niillä ei ole siis mitään tekemistä naaraiden kanssa.

Vierailija
4973/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisenlainen evankeliumi on kirous sille joka eksyttää .  Joka ei pysy siinä mikä alusta on saatu .  

Vierailija
4974/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Hes 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

Onko tämä mielestäsi tapahtunut jo vai tapahtumassa? Tietääkseni juutalaiset ovat aina joutuneet olemaan valmiina sotaan vihollisia vastaan.

Sä et osaa lukea .   SANA MINÄ JÄÄ TÄSSÄ NYT KOKONAAN SULTA POIS. KUKA TÄMÄ MINÄ HYÖKKÄÄN ON SUN MIELESTÄ .   MINÄ . Sä SYYTTELET kuule viattomia.  

Aina pitää tutkia kenestä on kyse ja missä. Me ollaan Suomessa nyt täällä nykyaikana . 

Vierailija
4975/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalliset lihan puolesta olevat ei pelastu . Hengestä syntyneet uuteen liittoon.  

Vierailija
4976/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalliset on maallisia.   Siionisti varastaa todistaa väärin väärentää ja Siionin vuorella on moskeija .  Moskeija taas ei mitenkään liity kristittyihin . Olette itse rikkonut älä varasta älä tee huorin Mooses käskyjä. 

Vierailija
4977/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalliset lihan puolesta olevat ei pelastu . Hengestä syntyneet uuteen liittoon.  

Uusi liitto on kaikille mahdollisuus pelastukseen. Se edellyttää sitä, että noudattaa Jeesuksen opetuksia tai ainakin yrittää noudattaa. Ja sitten Jeesuksen armoa. 

Vierailija
4978/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Jeesus sosiaiidemokraatti ja Johannes Kastaja kommunisti?

Vierailija
4979/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon siinä kirjassa on totta. Naisen asema on olla kotona pitämässä pesästä huoli.

Vierailija
4980/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Jeesus sosiaiidemokraatti ja Johannes Kastaja kommunisti?

Eikös Johannes Kastaja ollut aika askeettinen ja Jeesuksella sitten oli viinit