Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Professori kritisoi viranomaisia työttömien sometilien syynäämisestä

Vierailija
29.07.2025 |

Työttömyysturvalaki ei Koskisen mukaan salli sitä, että viranomainen tutkii etuuden hakijan tai saajan sometilejä.

Työoikeuden emeritusprofessori Seppo Koskinen muistuttaa, että sosiaalinen media on epäluotettava tietolähde, jossa ei aina puhuta totta ja tilien kaappaukset ovat yleisiä. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta tuo viranomaisten toiminta. Muistan, kun jäin työttömäksi. Minulla oli someprofiilissa jotain semmoista osaamisissa, että löytyy yrittäjyysosaamista (olin opiskellut yrittäjyyttä, läheinen yrittäjä ja olin opettanut yrittäjyyttä). Viranomainen oli käynyt kyyläämässä profiilin ja todennut, että olen yrittäjä. Tätä sitten tutkittiin pitkittyneesti ennenkuin sain mitään korvauksia. 

Vierailija
2/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen paha kyttääminen Suomessa liittyy työttömyyteen. Kuin jossain sosialismissa. Voisi vaan suoraan kysyä onko henkilö yrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ollaan nykyisin kuin Orwelin tulevaisuusdystopisssa. 

Vierailija
4/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole yrittäjän tuloa, ei ole yrittäjä.

Vierailija
5/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että henki haisee pelolta Suomessa.

Vierailija
6/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Eihän työnantajakaan saa (tai ei saisi) googlata hakijaa ja tutkia tämän sometilejä, ellei hakija ole itse siihen kehottanut, niin miksi työttömän kohdalla mikään tämmöinen ihmisoikeusasia ei päde? Aivan sairaaksi on mennyt. 

Ja mikä vaivaa (joitakin) virkailijoitakin, että heillä on edes mielenkiintoa tämmöiseen dystooppiseen kyyläämiseen? Itse en ainakaan virkailijana suostuisi tai "ehtisi". Oikeastaan jos ehtii, niin silloin heillä on liikaa aikaa keskittyä epäolennaiseen ja virkailijoita voidaan vähentää. 

T. Yrittäjä, jolla ei ole aikaa mihinkään turhaan ja jonka mielestä työkkärin pitäisi keskittyä välittämään työtä tekijöille ja tekijöitä työnantajille. 

Vierailija
7/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin vielä pahemmassa. EU haluaa päästä lukemaan kaikki kansalaisten viestit, nettiin tulee pakollinen tunnistautuminen...

Vierailija
8/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Eihän työnantajakaan saa (tai ei saisi) googlata hakijaa ja tutkia tämän sometilejä, ellei hakija ole itse siihen kehottanut, niin miksi työttömän kohdalla mikään tämmöinen ihmisoikeusasia ei päde? Aivan sairaaksi on mennyt. 

Ja mikä vaivaa (joitakin) virkailijoitakin, että heillä on edes mielenkiintoa tämmöiseen dystooppiseen kyyläämiseen? Itse en ainakaan virkailijana suostuisi tai "ehtisi". Oikeastaan jos ehtii, niin silloin heillä on liikaa aikaa keskittyä epäolennaiseen ja virkailijoita voidaan vähentää. 

T. Yrittäjä, jolla ei ole aikaa mihinkään turhaan ja jonka mielestä työkkärin pitäisi keskittyä välittämään työtä tekijöille ja tekijöitä työnantajille. 

Onko täällä luuhaaminen yrittäjälle tärkeää?

Vierailija
9/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täytyy itsestään somessa kertoa?

Vierailija
10/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi verorahoille hyödyllisempääkin käyttöä.

Vierailija
11/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan nyt esimerkiksi graafisella suunnittelija tai valokuvaaja, on nykyään melkeinpä pakko olla nettisivut ja ammattimainen instagram jos jotain töitä aikoo hakea. Mutta tästä taas työkkäri rankaisee määrittelemällä yrittäjäksi. Mikä hölmöläisten maa tämä oikein on?

Vierailija
12/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Eikö se riitä, että pankkitilit kyylätään? Ihmisillä tulee olla jonkinlaista sosiaalista elämää. Seuraavaksi keksivät mahdollisten lomien kyyläämisen. Pääsee Punkkiharjuun kaverin auton kyydillä ja viranomainen kohta kyylää "Jaahas, olet ollut lomalla."

Vierailija
13/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin outoa että nimien perusteella vai sukulaisten kautta, joku henkilöstö (missä?) kävisi ihmisten tietoja läpi. Kuulostaa enemmän joltain itänaapurin touhulta kytätä ihmisiä. Ja entä puhelutiedot, viestitiedot, markkinoinnin kautta saatava eli ostotiedot. Siinä voi tulla väärinkäsityksiä. Sitten tilitiedot ja sun muut bussikortit.

Vierailija
14/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä luuhaaminen yrittäjälle tärkeää?

Kas kun yrittäjänkin tulee vetää rajat työnteolle ja välillä pitää vapaata ja lomaa, jos meinaa pysyä terveenä ja työkykyisenä eläkkeelle saakka. Työajalla ei luuhata, vaan tehdään töitä. Jos töitä ei riitä, niin ei siirrytä turhaan epätyöhön tai esittämään työntekoa, vaan rehellisesti vapaalle. 

Vierailija
15/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sossu kyttää aiheetta rahaa en sieltä saa, niin tekee ilmoituksia työvoimatoimistolle aiheettomia. Ne on mm. Kysyneet saanko kuntoutustukea, oli valehdeltiin, jos tarkistaa tietää asian oikean laidan. Sossu myös kyttäsi kun minulla oli tietokone vielä 2020 vuonna, niin oletus voi osallistua nyt kaikkiin etänä kurssille, vaikka konetta ei ole enää on ajat sitten hajonnut, uuteen ei rahaa. Kaikenlaisia aiheettomia oletuksia. Elektroniikka ei kestä ikuisesti ja on nyt kallista. Oma puhelin on myös 6 vuotta vanha mutta nuo virastot olettaa kaikilla on uusin iphone tai Apple kone, vaikka ei ole. Ja moni käyttää myös kirjastossa, sitäkään eivät ymmärrä. Oletus työttömät on rikkaita. Jos työtön on niin aika moni myy sen kalliin laitteen pois jotta raha riittäisi elämiseen. Luulevat varmasti myös kaikilla on auto ja tv. 

Vierailija
16/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole yrittäjän tuloa, ei ole yrittäjä.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi yrittäjä ei voi jäädä työttömäksi, kun työt loppuu. Ihan omituinen systeemi.

Vierailija
17/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa takavuosilta tapauksen Pohjois-Karjalasta, jossa pitäaikaistyötön oli ollut kaatamassa kahvia työttömien toimitilojen avajaisissa ja saanut kuvansa paikallislehteen sillä seurauksella että työvoimavirkailija oli tehnyt hänestä ruokapalvelualan yrittäjän. Asiaa oli puitu oikeudessa asti ja työtön oli sielläkin todettu yrittäjäksi ja joutunut maksamaan takaisin vuosien aikana saamansa tuet sekä työttömyyskorvaukset ja maksamaan takautuvasti yrittäjämaksut jotka langetettiin arvioperustaisesti...

Vierailija
18/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin vielä pahemmassa. EU haluaa päästä lukemaan kaikki kansalaisten viestit, nettiin tulee pakollinen tunnistautuminen...

On hyvät valmiudet kyttäämiseen. Esim. Android puhelin säilöö "salaa" laitteella mm. kaikki viestien kuvat. Vaikka kuvan poistaa viesteistä niin se säilyy silti laitteella jne.

Vierailija
19/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vasta alkua. OpenAI johtaja Sam Altman itsekin tunnustaa, että nykykehitys tulee johtamaan siihen pelottavaan skenaarioon, että kuka tahansa voi feikata sinua jaossa olevan materiaalin ja tekoälyn avulla niin, ettei lopputulosta kykene erottamaan aidosta. Ei sillä yksityisyydellä mitään tee.

Vierailija
20/28 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät saatanat ovat tämän maan talouden tuhonneet. Hieno homma että mokomat pannaan maksamaan tekemistään rikoksista kansaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme