Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö pyöräilijät tunne liikennemerkkejä?

Vierailija
29.07.2025 |

Kolmion takaa tullaan risteykseen ja pakotetaan autot väistämään!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen mitä mä haluan.

Voin huutaa rumia.

Voin näyttää keskaria.

Voin potkia vauhdissa autoja ja jalankulkijoita.

Ainoa mitä minä en tee, on vauhdin hidastaminen. Aina 110% lasissa.

Ai miksi mä voin tehdä näin?

Koska mulla on kireet spandexit ja nopeat lasit, omistan tän stadin. POIS ALTA! 🚴🏿🚵🏿

Kuvailit juuri mulkuttoman autoilijan

Vierailija
22/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ääliöt yleistää kaikki pyöräilijät samanlaisiksi? Vituttaa suoraan sanottuna tuollainen typerä yleistäminen.

Itseasiassa ei tarvitse edes yleistää, autoilen todella paljon, ja voin sanoa että kusipäisiä pyöräilijöitä on enemmän kuin vastuunsa tuntevia, jotka noudattavat liikennesääntöjä. Olenkin ajatellut, että ajetaan sitten päälle, kun ette jaksa noudattaa mitään sääntöjä, mitäs luulet kumpi on märkä läntti tiessä sinä vai autoilija. 

Kaltaisiasi kusipäisiä autoilijoita on valitettavasti vielä enemmän kuin pyöräilijöitä. Teillehän on mahdotonta noudattaa edes nopeusrajoituksia.

Sitä saa mitä tilaa pyöräilijä. Minä noudatan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. P

Kortti pois näiltä.

Autolijat aiheuttaa niin paljon ongelmia että se pitäisi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ääliöt yleistää kaikki pyöräilijät samanlaisiksi? Vituttaa suoraan sanottuna tuollainen typerä yleistäminen.

Itseasiassa ei tarvitse edes yleistää, autoilen todella paljon, ja voin sanoa että kusipäisiä pyöräilijöitä on enemmän kuin vastuunsa tuntevia, jotka noudattavat liikennesääntöjä. Olenkin ajatellut, että ajetaan sitten päälle, kun ette jaksa noudattaa mitään sääntöjä, mitäs luulet kumpi on märkä läntti tiessä sinä vai autoilija. 

Kaltaisiasi kusipäisiä autoilijoita on valitettavasti vielä enemmän kuin pyöräilijöitä. Teillehän on mahdotonta noudattaa edes nopeusrajoituksia.

Sitä saa mitä tilaa pyöräilijä. Minä noudatan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. P

Missä on suojatie, missä lukee jalankulkija?

Toisekseen, suojatiellä SAA pyöräillä, mutta silloin olet ajoneuvo ja väistämisvelvollisuus muuttuu verrattuna jalankulkijaan.

Vierailija
24/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen mitä mä haluan.

Voin huutaa rumia.

Voin näyttää keskaria.

Voin potkia vauhdissa autoja ja jalankulkijoita.

Ainoa mitä minä en tee, on vauhdin hidastaminen. Aina 110% lasissa.

Ai miksi mä voin tehdä näin?

Koska mulla on kireet spandexit ja nopeat lasit, omistan tän stadin. POIS ALTA! 🚴🏿🚵🏿

Kuvailit juuri mulkuttoman autoilijan

Eli siis sen saman spandexpellen auton ratissa. Ei se mulqqu käytös oikene ajoneuvoa vaihtamalla. Juurikin näin!

Vierailija
25/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on aina kiviä taskussa, joilla voi heittää mulkkuautoja. 

Vierailija
26/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä muuttuu alle sekunnissa jalankulkijaksi, kun hyppää työntämään pyörää. Vaikka kolmion  takaa tulisi. Autoilijan on väistettävävä!

Vierailija
27/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän ajat. Sä siitä syytteet saa. Olet kyllä suuren luokan idioottipaska.

Vierailija
28/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräteillä on harvemmin kolmioita.

Alikulkutunneleista tultaessa t-risteyspyörätielle niitä kolmioita kyllä näkyy. Pelkään aina koska tunnelista tulee kolmion takaa fillari kylkeeni, joka ei tajua että siellä on kolmio.

Vierailija
29/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, ei ole mitään pakollista ajokoulutusta. 

Tämä on paha ongelma!

Ennen liikennesäännöt opetettiin koulussa ja kerrattiin vanhempien kanssa. Aikoinaan tuli polkupyörääkin varten suorittaa ja mukana pitää ajokortti - ehkä tähän pitäisi palata?

Pyöräilijät tosiaan käyttäytyvät nykyään liikenteessä kuin säntäilevä mullilauma!

Vierailija
30/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Oletko oikeasti noin saakelin tyhmä? Yleistäminen on yksinkertaisesti typerää. Jokainen normaalilla järjellä varustettu sen tajuaa. 

Mä ajan sekä autolla että pyörällä. Noudatan kyllä liikennesääntöjä ja sen vuoksi vituttaa sun ja ap:n kaltaiset ääliöt.

Vierailija
31/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin. 

Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

Uutena periaatteena tieliikennelakiin on tuotu tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus. Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

Eli autoilijan on väistettävä oli tilanne mikä hyvänsä. 

Vierailija
32/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijöistä tullut ihan sikoja ainakin täällä Pääkaupunkiseudulla. Ajavat päälle vaikka ylitän jalankulkijana suojatietä tai kun nousen bussiin tai bussista ulos. Siinä kun väkisin tulee välillä pyörätielle. Milloin ovat jalankulkijoiden säännöillä, milloin omilla. Ja tänään viimeksi hirveä äkkijarrutus bussilla kun pyöräilijä ajaa suojatiellä eteen. Tosiaan se pyörä talutetaan suojatien yli. Hyvä ettei jollekin käynyt pahasti bussissa yhden idiootin takia. Pyöräilijät eivät välitä kuin itsestään nykyään. Muiden yläpuolella olevinaan. 

Vierailija
33/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on aina kiviä taskussa, joilla voi heittää mulkkuautoja. 

Ja mulla on kenttälapio autoni kontissa. Siinä on teroitetut reunat.

Vierailija
34/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audilla, Bemarilla ja Mersulla on aina etuajo-oikeus!

Vierailija
35/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin. 

Tämä tarkoittaa, että tienkäyttäjän on oltava valppaana ja varauduttava siihen, että muutkin voivat tehdä virheitä liikenteessä. 

Konkreettisesti ennakointivelvollisuus voi ilmetä esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

Muiden virheiden huomioiminen:

Jos huomaat jonkun toisen kuljettajan tekevän virheen, sinun on pyrittävä välttämään onnettomuus muuttamalla omaa ajokäyttäytymistäsi. 

Erilaiset tienkäyttäjät:

Esimerkiksi pyöräilijöitä ja jalankulkijoita on kohdeltava liikenteessä huomioiden heidän erityispiirteensä ja haavoittuvuutensa

Vierailija
36/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräteillä on harvemmin kolmioita.

Alikulkutunneleista tultaessa t-risteyspyörätielle niitä kolmioita kyllä näkyy. Pelkään aina koska tunnelista tulee kolmion takaa fillari kylkeeni, joka ei tajua että siellä on kolmio.

Ennen tuo tajuttiin ilman kolmioitakin.

Vierailija
37/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiqn.moni pyöräilijä luulee olevansa oikeutettu ajamaan kaikkien suojateiden yli väistämättä muita ajoneuvoja.  Saa toki ajaa mutta olet pyöräilijänä väistämisvelvollinen. Ja nyt ei puhuta niistä pyöräteistä ja risteyksistä joissa autoille on kolmio.

Vierailija
38/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kyllä olisin tänäänkin ollut kuollut jos olisin aloittajan toivomalla tavalla osannut liikennesäännöt. Onneksi olin pelkkä toope fillaristi ja päästin vasemmalta tulevan corollaattorin ensin. Eipä se paljon hidastanut - ilmeisesti näki 5 metriä eteensä mutta risteyksiä ei havainnut.

Vierailija
39/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarpeeksi ja jotkut ei ollenkaan. Väistävät huonosti liikkuvaa vanhustakin sieltä ahtaammalta puolelta eli pientareen. huh huh

Vierailija
40/58 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiqn.moni pyöräilijä luulee olevansa oikeutettu ajamaan kaikkien suojateiden yli väistämättä muita ajoneuvoja.  Saa toki ajaa mutta olet pyöräilijänä väistämisvelvollinen. Ja nyt ei puhuta niistä pyöräteistä ja risteyksistä joissa autoille on kolmio.

Ei sillä ole mitään väliä koska et saa autolla ajaa pyöräilijän päälle vaikka hän ajaisi pyörällä suojatiellä🤷 eli väistämisvelvollisuudella einole mitään merkitystä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan