Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 50vuotiaita naisia, joille tulee yhä kuukautiset säännöllisesti?

Vierailija
29.07.2025 |

Täällä ollaan, kuukautiset juuri menossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

N22

Vierailija
2/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja? ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli 50 vuotiaana kuukautiset vielä ihan säännöllisesti. Nyt ikää 56v, ja epäsäännöllisesti muutaman kerran vuodessa vielä tulee.

Vierailija
4/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän aloituksen pointti on? Säännölliset kuukautiset 50-vuotiaalla on täysin normaali ja yleinenkin asia. Ei mitään ihmeellistä tai uniikkia.

Vierailija
5/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi. Ei vielä edes minkäänlaisia vaihtarioireita.  

Vierailija
6/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämän aloituksen pointti on? Säännölliset kuukautiset 50-vuotiaalla on täysin normaali ja yleinenkin asia. Ei mitään ihmeellistä tai uniikkia.

Keskimäärin Suomesssa naisilla viimeiset kuukautiset on 51-vuotiaana. Eli ei tosiaan kovin harvinaista 50-vuotiaana.

Vierailija
7/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit oli 50-vuotiaana.51-vuotiaana ei sitten enää ollutkaan normaalit ja loppuivat ko. vuoden aikana. 

Vierailija
8/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut vaihdevuosioireet on jo, mutta en hikoile enempää kuin muutenkaan ja menkat on järkyttävän runsaat....

Siis tulee läpi yöllä lakanoihin ja kaikkea muuta ällöttävää. 

Ikää 50v.

Vierailija
9/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut vaihdevuosioireet on jo, mutta en hikoile enempää kuin muutenkaan ja menkat on järkyttävän runsaat....

Siis tulee läpi yöllä lakanoihin ja kaikkea muuta ällöttävää. 

Ikää 50v.

olethan käynyt lääkärillä tarkistuttamassa ettei vuodon syynä ole jotain muuta kuin vaihtarit? Minulla runsaiden vuotojen syynä oli myooma, joka aiheutti sitten muitakin oireita kuin runsasta vuotoa. Pidin itse vuotooiretta vaihtarioireena. Omalla kohdallani gyne kumosi sen teorian. 

Vierailija
10/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 55 v. ja valitettavasti runsaat, siis todella runsaat kuukautiset tulee edelleen joka kuukausi kuin nakutettuna. Että mä inhoan! Hormoneja en voi käyttää, koska sain keuhkoveritulpan viime vuosina. 

Vierailija
11/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyn voi jättää pois jo, onneksi. Kuukautisvuoto ei ole sama kuin ovulaatio.

Vierailija
12/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyn voi jättää pois jo, onneksi. Kuukautisvuoto ei ole sama kuin ovulaatio.

ei kannata antaa tuollaisia vinkkejä. Juuri kävin gynen polilla tutkittavana runsaiden kuukautisten vuoksi ja gyne tuli maininneeksi, ett munasarjani ilmiselvästi vielä kypsyttväät munasoluja. Oli juuri sellainen vaihe menossa kierron suhteen, että näki ultralla. Kehotti olemaan huolellinen ehkäisyn kanssa eikä uskoa myyttiä siitä että viisikymppinen ei voisi tulla raskaaksi. 

Vierailija
13/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista. Itselläni säännölliset menkat 53v asti. Sitten alkoi kierto heitellä ja sitten vaan loppui.

Vierailija
14/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä myöskään 😳

Vierailija
15/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän pian 55 v. ja valitettavasti runsaat, siis todella runsaat kuukautiset tulee edelleen joka kuukausi kuin nakutettuna. Että mä inhoan! Hormoneja en voi käyttää, koska sain keuhkoveritulpan viime vuosina. 

Itsellä ollut myös veritulppa, joten hormonaalinen hoito ei sovi. Kuukautiset myös runsaat ja kivuliaat. Ikää nyt 50v. Ihan perseestä tämä. 

Vierailija
16/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli menopaussi 57-vuotiaana. Tulivat säännöllisina loppuun asti. 

Vierailija
17/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli säännölliset kuukautiset 55-vuotiaaksi (tosin jo vuosikausia vähän lyhentynyt kierto) ja sitten loppuivat.

Vierailija
18/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko syömään verenohennuslääkettä? Itsellä verenohennuslääkkeen (apiksabaani) alottaminen vaikutti kuukautisvuotoon niin paljon, että mietin jo jossain vaiheessa, että kuolen varmaan siihen :-/

Vierailija
19/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän ensi kuussa 49 ja tuossa 45 alkoi kierto tihentyä ja runsastua. Aiemmin kierto noin 35 päivää oli yhtäkkiä kuin nakutettu 23 päivää ja viikko meni vuotaessa. Ensimmäiset kaksi päivää saattoi tulla todella paljon ja maksitamponi plus side käytössä. Sellaisia hyytymähulahduksia välillä tuli. Nyt tänä vuonna kierto on taas pidentynyt tuonne 35 päivää, mutta tulee säännöllisesti ja vuoto on musta niukempaa selvästi, vaikka se kestää sen 5-7 päivää. Eli heittelyä on, mutta tulee kyllä edelleen säännöllisesti siinä mielessä, ettei ole mitään pitkiä välejä. Samanikäisellä kaverilla on jo ollut 100 päivää kerran väliä ja heittelyt on isompia ja jää selvästi väliin. 

Vierailija
20/20 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100v. eikä ne mihinkään ole loppuneet. Ihmiset ovat erilaisia kaikki.