Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ovat jo pieninä lapsina aavistelleet, että heistä ei tule koskaan perheellistä?

Vierailija
29.07.2025 |

Muistan kuinka jo ihan taaperona inhosin nukkeja. Äitini on sanonut, että hän oli hyvin pettynyt kun en tykännyt vauvanukeista tai nukeista ylipäätään. Nukenvaunut olin kyllä halunnut, mutta niissä lepäili nalleja. Eikä tämä ole ollut minulle mikään ilon aihe, vaan olisin halunnut olla sellainen, joka haluaa lapsia ja aviomiehen. Jos tapasin miehen, josta aavistin, että hän haluaa perhe-elämän, niin juoksin viimeistään pesänteko puheiden alkaessa pakoon. Elämäni on ollut varsin rikkonaista/yksinäistä ja en minä tällaistäkään halunnut, mutta en vain ole kyennyt tekemään mitään toisin. Nyt on lapsenteko ikä ollut jo kauan takana, mutta en minä taida haluta sitä suhdettakaan :(  Onkohan minussa jokin vika?

N.53

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kakskymppisenä ajattelin, etten koskaan halua lapsia - kuinka ollakaan, niitä ilmaantui kolme ja kaikki ihan äärettömän rakkaita. Kiitos elämä!

Vierailija
22/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan lapsena, mutta kun ei yläasteella tai lukiossa ollut tyttöystävää, niin silloin sen tiesi. 

Minulla oli eka poikaystävä kaksikymppisenä ja perheen sain kutenkin myöhemmin. 

Uliulit vaatii varmuuden tyttöystävästä viimeistään 10-vuotiaana. Muuten on elämä ohi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa ei ole mitään vikana.

Lapset ovat vapaaehtoinen valinta. Ei pakko.

Elämässä on paljon muutakin tekemistä joista saa iloa ja merkitystä.

Perhe on se minkä ihminen itselleen valitsee eikä se vaadi lapsia.

Onnellista lapsivapaata elämää!

Vierailija
24/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuisesti varmaan tiesin tämän jo siinä kymmenen ikävuoden hujakoilla, mutta 15-vuotiaana yläasteen 8. luokan oppilaana julistin yhdessä äidinkielen aineessa, että minusta ei tule koskaan äitiä enkä mene myöskään milloinkaan naimisiin. Tämä kaikki on pitänyt kutinsa. N45

Vierailija
25/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä. Mutta olin onneksi väärässä.

Vierailija
26/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Riikka Purra ei ole minun äitini eikä Petteri Orpo minun isäni.

Vierailija
27/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alitajuisesti varmaan tiesin tämän jo siinä kymmenen ikävuoden hujakoilla, mutta 15-vuotiaana yläasteen 8. luokan oppilaana julistin yhdessä äidinkielen aineessa, että minusta ei tule koskaan äitiä enkä mene myöskään milloinkaan naimisiin. Tämä kaikki on pitänyt kutinsa. N45

Tämän vuosisadan (ja -tuhannen) Greta Garbo.

Vierailija
28/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otin ehkä en.

Vierailija
29/32 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä, koska äitini oli alkoholisti. Hän ei ollut hyvä äiti, niin ajattelin, että minustakaan ei voi tulla hyvää äitiä, vaikka olenkin absolutisti. Oli inhottavaa, kun asuttiin pienessä kunnassa, ja varmaan kaikki siellä tiesivät, minkälainen juoppo äitini oli. Ne kyräilyt ja supatukset ... Se oli henkisesti hyvin raskasta aikaa, mutta kaikkein kuormittavinta oli tietysti se, että alkoholi vei voiton äidin vetoomuksista ja paljosta muustakin. Mutta jotenkin tämä elämä on vaan taaplattava läpi.

Vierailija
30/32 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä, koska äitini oli alkoholisti. Hän ei ollut hyvä äiti, niin ajattelin, että minustakaan ei voi tulla hyvää äitiä, vaikka olenkin absolutisti. Oli inhottavaa, kun asuttiin pienessä kunnassa, ja varmaan kaikki siellä tiesivät, minkälainen juoppo äitini oli. Ne kyräilyt ja supatukset ... Se oli henkisesti hyvin raskasta aikaa, mutta kaikkein kuormittavinta oli tietysti se, että alkoholi vei voiton äidin vetoomuksista ja paljosta muustakin. Mutta jotenkin tämä elämä on vaan taaplattava läpi.

Jaksuhalit!

Vierailija
31/32 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tiesi sen. Hän tiesi sen.

Vierailija
32/32 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala - asteella opettaja kysyi meiltä, että aiotteko mennä naimisiin aikuisena?

Kaikki nostivat käden ylös, mutta minä en.

Tunsin selittämätöntä kauhua.

En aikonut koskaan mennä naimisiin.

Kuitenkin lopulta erehdyin menemään ja se oli elämäni pahin virhe, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Nukkeleikit ym. kotileikit eivät inspiroineet.

Olin taiteellisesti erittäin lahjakas lapsi, joten lapsuus oli taidetta, seikkailua ja lumousta. Kaikkea jännittävää ja hauskaa  mitä kehitin. Lapsuusystävät muistelevat sitä kaikkea vieläkin haikeana.

Nukkeleikkejä leikin joskus muutamia kertoja mm. serkkuni kanssa, mutta ne olivat barbeja.

Niihin kuului muoti ja ns. suihkuseurapiirit. Barbileikitkin olivat aika tylsiä.