Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Idioottimaisia neuvoja joita olette saaneet kertoessanne avioerosta perheelle tai ystäville???

Vierailija
29.07.2025 |

Tässä muutama:

"Oletteko miettineet ensin korjata parisuhdetta?" AI KIITOS NEUVOSTA EIHÄN MEIDÄN TARVIKKAAN EROTA JAPADAPADUU

"Se on se Jorma niin hyvä mies! Laita nätti mekko päälle ja hyvät ruoat, kyllä se vielä leppyy." KIITOS ÄITI TUESTA ELÄMÄNI SUURIMMASSA KRIISISSÄ

"Mitä ihmiset nyt ajattelee? Ettehän te voi erota, teidän pitää sopia asianne." AHAA SELVÄ PYY JOS SINUN MAINEESI ON PILALLA NIIN OLEMME ONNETTOMIA TAPPIIN SAAKKA

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kertoa myös muita idioottimaisia neuvoja. Vertaistukea idioottien neuvomille.

Vierailija
2/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä kokeilla terapiaa ennen eroa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo neuvo on tuttu että neuvotaan korjaamaan parisuhdetta ennen eropohdintoja.. miten ylimielinen pitää olla että kuvittelee ettei tällainen vaihtoehto ole käynyt mielessä jos ollaan jo radikaalien ratkaisujen äärellä..

Vierailija
4/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI PITÄÄ HUUUTAAA

Vierailija
5/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut typeriä neuvoja mutta typeriä asenteita senkin edestä. Ihmiset ovat niin innokkaita tuomitsemaan muiden elämiä joista tietenkin kuvittelevat tietävänsä kaiken

Vierailija
6/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet vielä nuori, kyllä sä vielä jonkun saat.

No sitähän mä haluankin, oman rakkaan puolisoni sijaan voin ehkä saada jonkun.

Vierailija
7/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän erossa oli mukana myös pieni lapsi ja voin luvata että 1. Eroon oli hyvät syyt 2. Lapsella oli asiat niin hyvin kuin mahdollista 3. Yllätyin ihmisten typeryydestä

Vierailija
8/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo pahemmin mitää neuvoja saatu aikoinaa. Keskenämme miehen kans kaksistaan päätettiin sovussa erota. Oli ne järkyttyneitä jälkeenpäin. No oma on elämäni. 

Vierailija
9/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet vielä nuori, kyllä sä vielä jonkun saat.

No sitähän mä haluankin, oman rakkaan puolisoni sijaan voin ehkä saada jonkun.

Joo sehän se on erossa se juttu että pitää nyt vaan olla "joku". Voin kuvitella neuvon osuuvuden sydänsurun keskellä

Vierailija
10/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No anna enemmän seksiä niin saat pidettyä miehes", jaa no mutta hän on väkivaltainen hullu

Vierailija
11/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni yritti suorastaan painostaa minua lunastamaan eksän pois meidän yhteisestä asunnosta ja jäämään siihen asumaan, se kun oli niin hyvä talo. Hänen mielestään ei ollut mitenkään relevanttia että minä en ikinä ollut viihtynyt tuossa asunnossa enkä siis missään nimessä halunnut jäädä siihen ainakaan yksin.

Vierailija
12/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän erossa oli mukana myös pieni lapsi ja voin luvata että 1. Eroon oli hyvät syyt 2. Lapsella oli asiat niin hyvin kuin mahdollista 3. Yllätyin ihmisten typeryydestä

Yllättävän monella on myös asenne että aivan kynsin ja hampain pitää olla saman katon alla avioliitossa tai muuten lapset kärsivät todella paljon. Itse olen elänyt lapsuuden vanhempien huonon avioliiton todistajana ja oli sen verran ikävä kokemus että piti ihan käydä pari vuotta terapissa aikuisena jotta minusta sai yhteiskuntakelpoisen. Ei se ydinperhe ole mikään turvallinen asia lapsille, jos se ydinperhe ei ole onnellinen tai edes siedettävä. On tilanteita, joissa lapsen etu on eri osoitteissa sijaitsevat vanhemmat ja tähän ei todellakaan tarvita väkivallan tai alkoholin kaltaisia ongelmia.

Vierailija
13/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en neuvo avioeroa miettiviä, elleivät pyydä. Taustalla voi olla vaikka minkälaisia asioita ja en halua olla vastuussa jos tilanteessa onkin vaikka väkivaltaa ja minun olisi pitänyt kannustaa lähtemään HETI

Vierailija
14/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureiden ajatukset tuntuvat olevan tietyn ikäisten ihmisten ensimmäinen huoli omien lasten kohdalla

Vierailija
15/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni yritti suorastaan painostaa minua lunastamaan eksän pois meidän yhteisestä asunnosta ja jäämään siihen asumaan, se kun oli niin hyvä talo. Hänen mielestään ei ollut mitenkään relevanttia että minä en ikinä ollut viihtynyt tuossa asunnossa enkä siis missään nimessä halunnut jäädä siihen ainakaan yksin.

:D

Vierailija
16/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli huolissaan että mitä muut nyt ajattelisivat jos siskolleni ero tulee. Vaikka hän sanoi suurin piirtein kuukauden päästä häistä, että ero siitä tulee, eikä koskaan oikein tykännyt siskon miehestä.

Kumminkin ero olisi sitten ollut aivan kauhea paikka. Vaikka kyllä hänkin tiesi, että mies oli niin pitkälle jo masentunut eikä olisi jaksanut enää yhtään siskon kanssa ja suunnitteli itsemurhaa.

Eiköhän se ero kuitenkin ollut parempi vaihtoehto noista kahdesta?

Äidin mielestä miehen olisi vain pitänyt purra hampaat yhteen, vaikka tiesi tilanteen ja että siskoni on vakavasti persoonallisuushäiriöinen. Kukahan semmoisen kanssa sitten olisi jaksanut. Lyön vetoa, että mies olisi kyllä sen itsemurhan tehnyt loppujen lopuksi.

Vierailija
17/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten takia", ystävän kommentti, vastasin hiukan ilkeästi: kyllä sitä jokainen ittensä takia.  Uskon että moni lapsi oikeasti hyötyy erosta.

Perusarvot eivät paljoa auta, kun yhdistellään modernia ja vanhanaikaisuutta tähän tyyliin, mies jättää vastuun muille.

Vierailija
18/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Kieltämättä jotenkin huvittava vaikka tietysti tilanteessa ei välttämättä ole tuntunut niin hauskalta. Voisin kuvitella oman isäni keskittyvän johonkin talopätemiseen kun oma lapsensa tarvitsisi ihan oikeasti nyt sitä helkkarin tukea ja olkapäätä. Ihan sama vaikka se lapsi ei tykkää siitä talosta

Vierailija
19/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kokeilisitte asua erillään vaikka vuoden." Ja tämän sanoja tiesi kyllä tarkkaan että erillään oltiin asuttu erillään jo kuusi vuotta. 

Vierailija
20/41 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No anna enemmän seksiä niin saat pidettyä miehes", jaa no mutta hän on väkivaltainen hullu

Jostain syystä niitä miehiä pitää hinnalla millä hyvänsä "pitää" :D