Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaatekauppojen myyjien ammattitaito on niin heikko?

Vierailija
29.07.2025 |

Noissa näkee lähinnä nuoria ilmeisesti alalle kouluttamattomia. Voisi kuvitella että noihin halutaan vaatetusalan ammattilaisia.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko enemmän maksaisit vaatteistasi kaupassa, jossa olisi vaattureita tms. myyjinä? Kaksinkertaisen hinnan? Silti voisi kannattavuus tehdä tiukkaa.

Vierailija
42/44 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät tunnetusti halua maksaa palvelusta, vaan tekevät sen itse. Hyvä, etteivät kahviossa/ravintolassakin tiskaa astioita. 

Jos menen vaate- tai kenkäkauppaan, haluan ensiksi rauhassa katsoa mitä siellä on tarjolla eikä sitä varten tarvitse mitään yli-innokasta myyjää. Esimerkiksi Prisman vaateosastollla myyjät eivät onneksi ole heti kimpussa ja odottamassa nopeaa ostopäätöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin palkataan nuoria nättejä naisia jotka suostuu tekee duunia jollain 12 euron tuntipalkalla, käytännössä pitävät paikat "siistinä" , viikkaavat vaatteita päivät pitkät, eivät ymmärrä perusasioita, kokoja ym.

"Jollain 12€/h palkalla". Tuohan on hyvä palkka! Et varmaan itse ole ollut työelämässä? Siivoojaalla alle 10€/h.

44/44 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aina ihmettelen ihmisiä, jotka eivät tiedä omaa kokoansa. Eivätkö he koskaan vilkaise ostamiensa vaatteiden sisäpuolelle? Pesuohjelappuja ym? Tai olisiko kauhea vaiva vilkaista sitä vaatteen kokoa aamulla pukiessa ennen kuin lähtee vaatekaupoille? Vaatevalmistajien koot vaihtelee niin paljon keskenään, että olisihan siitä jo apuja, jos suunnilleen hahmottaisi, mistä koosta lähtee sovittelemaan.

Katson itse aina vaatetta, en niinkään kokoa, levitän sen vaatteen eteeni, ja mietin onko se sen kokoinen, kun minulla käytössä olevat vaatteet, ja mahdunko siihen. En ole enää XS-kokoa, jolloin minulle mahtui käytännössä kaikki vaatteet, osa vaan oli liian isoja. Oikeasti järkyttävää, että ihmiset ei hahmota mittasuhteita, tai niiden muuttumista. Tämähän koskee niin montaa muutakin asiaa elämässä kuin vain vaatteita.

Minä olen aikanaan yrittänyt tuota levittelyä. Säännöllisesti kuvittelin olevani pienempi kuin mitä todellisuudessa olin:) Nykyään on omat mitat ja mittanauha mukana jos menen sellaseen paikkaan missä ei voi sovittaa.

Ja siis jos haluan jonkun spesifin vaatteen, menen Haloselle. Viimeksi tarvin känningin häihin, kerroin myyjälle tilaisuuden ja millasta etsin/mitä ehdottomasti en halua (väri,pituus). Noin puolessa tunnissa poistuin liikkeestä kivan mekon kanssa ja hintakin oli kohtullinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän