Äkkikuolema! Onko joku läheisenne kuollut nopeasti esim onnettomuudessa?
Kommentit (59)
Isä teki itsemurhan kun olin alaikäinen.
Äiti tuli etsintäreissulta kotiin ja totesi vain, että 'Juha' löytyi. Aivankuin olisi ollut kaupassa ja paprikat lopppu.
Ei ollut terapioita siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisiko ap hakea sitä että kenellä traumoja läheisen äkkikuolemasta. Sehän on järkyttävä tilanne. Mutta aika laajalla skaalalla näemmä katsotaan läheiseksi, ehkä siihen riittää naapurustokin.
Sehän riippuu ihan tilanteesta ja siitä mitrn herkkä on. Joku järkyttyy ja joku ei.
Isä teki itsemurhan kamapäissään, olin silloin 7v.
Vierailija kirjoitti:
Isä kuoli sydänkohtaukseen 49 vuotiaana. Vasta kuoleman jälkeen selvisi että sairasti sepelvaltimotautia.
Luulin jo, ettei minulta ole ketään läheisiä kuollut äkillisesti, mutta tämän viestin myötä muistin, että kuolihan multa velipuoli juuri tuolla tavalla. Taisi olla päälle 50v, mutta reilusti alle 60v kuitenkin. Oli niin äkkilähtö, että leivänsyöntikin jäi kesken ja sepelvaltimotauti hänelläkin oli, mutta vasta kuoleman jälkeen se selvisi.
Yksi serkuistani kuoli sairauskohtaukseen reilusti alle 50-vuotiaana. En muista oliko sydänkohtaus vai mikä. Molemmat näistä oli miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Olin 7v kun vanhempani menehtyivät. Ihmettelin miksi viikonlopun Linnanmäki reissu peruttiin ja mummi sanoi että vie minut myöhemmin sinne. Asiasta kun minulle kerrottiin niin en ymmärtänyt sitä ja odotin vanhempien hakevan minut joku päivä kotiin. Muistan käyneeni jossain terapiassa?
Miksi se Lintsireissu piti perua?
Toivoin lapsena että minulla ei olisi ollut isää.
Vierailija kirjoitti:
Oma miesystävä kaksi vuotta sitten sairaskohtaukseen joka olisi ollut estettävissä. Syytän jopa itseäni miksi en tajunnut. Niin turhaa.
Otan osaa. Oliko hänellä jotain ennakoivaa oiretta vai miten olisit pystynyt reagoimaan ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisiko ap hakea sitä että kenellä traumoja läheisen äkkikuolemasta. Sehän on järkyttävä tilanne. Mutta aika laajalla skaalalla näemmä katsotaan läheiseksi, ehkä siihen riittää naapurustokin.
Sehän riippuu ihan tilanteesta ja siitä mitrn herkkä on. Joku järkyttyy ja joku ei.
Jotkut hermostuu niin pienistä
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä haet tällä kysymyksellä?
Onnettomuudessa voi kuolla äkillisesti. Myös sairauskohtaukseen voi kuolla äkillisesti.
Varmasti näillä kuolleilla on ollut myös läheisiä.
Minusta ainakin on mielenkiintoista lukea näitä.
-ei ap
Montakin, kun nyt mietin. Eno liukastui rappusissa ja kuoli aivoverenvuotoon 3-kymppisenä. Siskon kaveri kuoli 17-vuotiaana työpaikalleen kaupan kassalle. Myös aivoverenvuoto. Mun kummisetä sai sydänkohtauksen saunassa, oli n.50v. Humalallakin oli osuutta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kolmikymppinen kuoli todella traagisen ja turhan kuoleman. Kyseinen tapaus oli uutisissakin. Kuolemantapa oli tavallaan vähän huvittavakin, sellainen josta väännetään ajattelemattomia vitsejä joten en lukenut nettikeskusteluja.
Sitä uutiset eivät kertoneet että kyseessä oli henkilö, joka oli poikkeuksellisen älykäs ja valjastanut älynsä erääseen terveysprojektiin joka toteutuessaan olisia auttanut lukemattomia ihmisiä. En tiedä löydettiinkö projektiin ketään hänen tilalleen.
Parhaat meistä kuolevat ensin.
Tiedän, hukkui.
Vierailija kirjoitti:
Olin 7v kun vanhempani menehtyivät. Ihmettelin miksi viikonlopun Linnanmäki reissu peruttiin ja mummi sanoi että vie minut myöhemmin sinne. Asiasta kun minulle kerrottiin niin en ymmärtänyt sitä ja odotin vanhempien hakevan minut joku päivä kotiin. Muistan käyneeni jossain terapiassa?
Miksi he menehtyivät, liikenneonnettomuus? Kiinnostaa.
On..ampui Mauserilla reiän ohimoon..pää meni tohjoksi.
Molemmat vanhempani kokeneet äkkikuoleman, toinen sai sydänkohtauksen ja toinen menehtyi aivoverenvuotoon leikkauksen jälkeen. Suvusta on itse asiassa lähes kaikki miehet kuolleet niin sanotusti saappaat jalassa sydänkohtaukseen paitsi tietysti he, jotka menehtyivät sodassa tai kuolivat johonkin entisajan kulkutautiin.
Isä kuoli aivoverenvuotoon 46-vuotiaana. Vuoden kuluttua tuosta äiti kuoli sydänkohtaukseen 42-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kolme läheistäni kuoli tsunamissa
Wau
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme läheistäni kuoli tsunamissa
Wau
Siinä oikein tapa lähteä
Äkkikuolemalla ei viitata onnettomuuteen. Yleensä secon ssiraskohtaus, jota ei ole ennakoitu esim. Juuri nuoren iän takia ei ole jäänyt kiinni terveystarkastuksessa.