Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teiltä on paino pudonnut helleviikkojen aikana? Vaikuttaako helle ruokahaluun?

Vierailija
29.07.2025 |

Varmaan aika moni on laihtunut näin pitkän hellekauden aikana? Olin yllättynyt, että minulta on lähtenyt melkein neljä kiloa. En tiedä sitten onko pelkkää nestettä suurin osa, mutta varmaan rasvaakin, koska ei kertakaikkiaan jaksa syödä mitään raskasta. Olen syönyt vesimeloneita ja hedelmiä, tehnyt "jäätelöä" rahkasta ja punaisista viinimarjoista. Ja vettä olen juonut 2-3 litraa päivittäin. Mitään lämmintä ruokaa en ole syönyt pariin viikkoon.

Kai siihen jokin tieteellinen selitys löytyy, ettei helteellä maistu ruoka.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahaluun on kyllä vaikuttanut. Tulee syötyä vain pieniä annoksia pitkin päivää mut paino noussut pari kiloa, johtunee kai liikunnan vähyydestä kun ei jaksa jumpata. 

Vierailija
42/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahaluun on kyllä vaikuttanut. Tulee syötyä vain pieniä annoksia pitkin päivää mut paino noussut pari kiloa, johtunee kai liikunnan vähyydestä kun ei jaksa jumpata. 

Aamuisin kannattaa tehdä jumpat ja lenkkeilyt. Kolmen viikon aikana olen joka aamu noussut ylös neljältä vain sen takia, että jaksan tehdä päivän liikunnat; kävelylenkit ja voimistelut. Olen monisairas enkä uskalla helteellä ryhtyä rehkimään ja olen myös aika iäkäs. Neljän aikaan aamulla luonto on raikkaimmillaan ja lämpöasteitakin on "vain" n.15 joten se on ihanteellista aikaa liikkua. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesän alussa painavampi kuin koskaan ja painoin 89 kg. Kun helteet alkoivat aamupaino nousi uuteen ennätykseen 93 kg (illalla oli jopa 95. Nyt turvotus on lähtenyt paino on pudonnut jo 88 kiloon mikä johtui myös siitä että en ole syönyt läheskään yhtä paljon kuin normaalisti. Mulla oli tavoitteena painaa kesän lopuksi 85 kg. Ehkä pääseen siihen vielä.

N33