Jos muutan vuokra-asuntoon jossa kelan vuokraraja ok mutta vuokra nousee vuoden päästä niin joudunko taas etsimään uuden asunnonn??
Kommentit (22)
Todennäköisesti ne Kelan rajatkin nousevat inflaation verran.
No joudutko? Sinähän sen tiedät. Vai tarkoititko, että nouseeko asumistukesi? Jos se oli jo maksimissaan, niin ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Et joudu jos pystyt maksamaan ylimenevän osuuden
miksi sitten äitiäni patistettiin koko ajan muuttamaan vaikka maksoi itse osuuden?
Mun elämä on ollut just tätä, parin vuoden välein muuttamista. Olen väsynyt. Nykyisessä kämpässä olen ollut jo 8 vuotta, mutta vuokra alkaa lähestyä ylärajaa...huoh.
Niin ja Kelahan ei korvaa muuttokuluja kuin noin satasen, eikä niitäkään kuin esim. jos muuttaa työn perässä.
Kurjaa tulee olemaan vasta kunhan yleistuki saadaan maaliin. Siinähän asumiseen saa enää tukea esim pääkaupunkiseudulla 70 prossaa siitä asumistuen maksimista mitä lie 570 euroa
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa tulee olemaan vasta kunhan yleistuki saadaan maaliin. Siinähän asumiseen saa enää tukea esim pääkaupunkiseudulla 70 prossaa siitä asumistuen maksimista mitä lie 570 euroa
Eli siis tuo iskee nimenomaan toimeentulotukiasiakkaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi sitten äitiäni patistettiin koko ajan muuttamaan vaikka maksoi itse osuuden?
No äiti tai sinä ei ymmärrä päätöksiä. Yksinkertaista.
Luuletko, että sieltä Ritvat ja Marjatat tulevat henkilökohtaisesti kantamaan tavaroita ulos asunnosta?
Joissain vuokra-asunnoissa vuokrat nousee vuosittain. Yksityiset vuokranantajat eivät aina nosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa liian kalliiseen asuntoon, mutta asumistuesta sillä ei ole väliä jos pystyy itse maksamaan erotuksen
Vierailija kirjoitti:
Joissain vuokra-asunnoissa vuokrat nousee vuosittain. Yksityiset vuokranantajat eivät aina nosta.
Mulla ei nouse koskaan mutta vuokra-asunto on ihan sellai rempankunnossa... Mutat ei haittaa kun halpa vuokra ja kauppa lähellä
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä on ollut just tätä, parin vuoden välein muuttamista. Olen väsynyt. Nykyisessä kämpässä olen ollut jo 8 vuotta, mutta vuokra alkaa lähestyä ylärajaa...huoh.
Niin ja Kelahan ei korvaa muuttokuluja kuin noin satasen, eikä niitäkään kuin esim. jos muuttaa työn perässä.
Todella kamalaa, miten oikein jaksat? Että oikein pitää välillä muuttaa että muut ihmiset maksavat asumisesi. Varmaan myös muun elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ne Kelan rajatkin nousevat inflaation verran.
Eivät tietenkään nouse. Ovat olleet enemmänkin laskemaan päin. Se on tämän hallituksen linja.
Kukapa tietää mitä vuoden päästä tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Loistavia muutoksia. Kukaan ei kuole nälkään tai pakkaseen mutta pikkuhiljaa loisimisesta tehdään sen verran epämukavaa että jokainen saa motivaatiota itsensä elättämiseen
Minä taidan joutua kuusen alle. Olen lh. asun peräkylillä kolmosen ulkopuolella, lapsia monta, töitä ei ole, en vain tiedä miten syvälle enää paeta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äiti tai sinä ei ymmärrä päätöksiä. Yksinkertaista.
Luuletko, että sieltä Ritvat ja Marjatat tulevat henkilökohtaisesti kantamaan tavaroita ulos asunnosta?
Ei tietenkään, mutta he voivat houreissaan ulkoistaa asian kelle vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella kamalaa, miten oikein jaksat? Että oikein pitää välillä muuttaa että muut ihmiset maksavat asumisesi. Varmaan myös muun elämäsi.
Odotahan kun lapset kasvavat, niin rukoilet vaipoissasi että saisit suomeksi palvelua.
Kunnan vuokrataloyhtiössä ainakin vuokrat nousevat nopeammin kuin kelan kuntakohtainen kohtuullinen vuokra. Pienillä yksityisillä ei välttämättä mutta niissä saatetaan asunto myydä alta pois jos ei tuotto ole riittävä.
Juttele vuokranantajan kanssa ja sano sinulla ei ole varaa maksaa enempää.
Uuden vuokralaisen etsiminen on aina iso työ