Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiolaistytön koululaukku

Vierailija
28.07.2025 |

Minkälaisia on lukiotyttöjen koululaukut nykyään? Joku tietty malli on varmasti hitti. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekon repulla ja Ted Bakerin olkalaukulla käy meidän lukiolainen koulua.

Ja valitat, kuinka kallista on lukion käyminen.😂

En valita. Tuo Marimekon reppu on mun vanha ja Ted Bakerin laukku on ostettu outletistä Englannissa.

Vierailija
42/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opettaja vastaa:

Valtaosalla opiskelijoista on yhä reppu käytössä. Repun pitää olla tarpeeksi suuri läppäriä varten.

Osa oppilaista kantaa mukanaan pelkästään läppäriä läppärikassissa, jossa kulkee kynä ja pyyhekumi mukana myös. Toisilla on kankaisia olalla kulkevia kangaskasseja.

Mikään malli ei mielestäni oli erityisen suosittu, joten kannattaa hankkia laukku ihan oman mielen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lukiolaistyttö itse tiedä parhaiten minkä haluaa ? 

Minusta olisi melko outoa jos äiti tai isä päättäisi minkälainen reppu hänellä kuuluu olla 🙈🙉

Vierailija
44/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolainen hankkii itse just mieleisensä. Sen sanoin, että läppäri pitää mahtua ja just sen laukun pitää olla roiskeen kestävä, mieluummin veden vaikka läppäripussi olisikin.

Hän ostaa omilla rahiollaan ja saatan tulla vastaan parilla sadalla, mutta mä ostain kaiken muun ensin. Eli kirjat, läppärin+suojan, paperia ja kyniä (meillä pidetään vielä paperiteollisuutta yllä!)... yms koulusälää. Niin ja ensi viikolla käydään ostaa Lontoossa koulunaloitus vaatteita. 

Laitan veronpalautukset sileeksi!

Sun trollaus kosahti siihen kohtaan, että ostat muka kirjat. Ei nykypäivänä tarvitse ostaa kirjoja koska lukio on ilmainen.

Vierailija
45/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiolainen hankkii itse just mieleisensä. Sen sanoin, että läppäri pitää mahtua ja just sen laukun pitää olla roiskeen kestävä, mieluummin veden vaikka läppäripussi olisikin.

Hän ostaa omilla rahiollaan ja saatan tulla vastaan parilla sadalla, mutta mä ostain kaiken muun ensin. Eli kirjat, läppärin+suojan, paperia ja kyniä (meillä pidetään vielä paperiteollisuutta yllä!)... yms koulusälää. Niin ja ensi viikolla käydään ostaa Lontoossa koulunaloitus vaatteita. 

Sun trollaus kosahti siihen kohtaan, että ostat muka kirjat. Ei nykypäivänä tarvitse ostaa kirjoja koska lukio on ilmainen.

Läppäri tulee myös koulun puolesta. Lisäksi fyysisiä kirjoja on tosi vähän. 

Vierailija
46/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon olkalaukku, mihin mahtuu läppäri.

Vierailija
47/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läppäri tulee myös koulun puolesta. Lisäksi fyysisiä kirjoja on tosi vähän. 

Ja ne kirjatkin saa sieltä koulusta.

Vierailija
48/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiolaisella on mun vanha Marimekon musta olkalaukku.

Vierailija
49/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lukiolainen tyttö ottaa p1llua niin varaa ostaa silloin mieluisa. 

Ottaa p1llua? Opettele nyt säälittävä r u n k Ari edes kirjoittamaan omaa äidinkieltäsi edes tokaluokkalaisen tasolla jooko.

Ottavatko tämän kirjoittajan omat tai sukulaistytöt p1llua? 

Vierailija
50/50 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion opettaja vastaa:

Valtaosalla opiskelijoista on yhä reppu käytössä. Repun pitää olla tarpeeksi suuri läppäriä varten.

Osa oppilaista kantaa mukanaan pelkästään läppäriä läppärikassissa, jossa kulkee kynä ja pyyhekumi mukana myös. Toisilla on kankaisia olalla kulkevia kangaskasseja.

Mikään malli ei mielestäni oli erityisen suosittu, joten kannattaa hankkia laukku ihan oman mielen mukaan.

Kylläpä sinä tarkkaan tunnet opiskelijoiden laukut ja niiden sisällöt 🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi