Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S**tanan sokeritoukat!!!

Vierailija
28.07.2025 |

Muutin uuteen asuntoon joku aika sitten. Ei mennyt kauaakaan, kun totesin, että sokeritoukkia ON! Olen siisti ihminen ja pesen lattiakaivon monta kertaa vuodessa. Ehkä n. kk välein vähintään. Olen kaatanut kuumaa vettä viemäreihin jne.

Juuri puunasin vkl kylpyhuoneen lattiasta kattoon. Imuroin seinänvierukset jne. Menin sitten yöllä vessaan ja mitä h*lvettiä taas. Siellä yksi mulkero taas pyöri lattiallani. Sain ihan hirveän raivarit ja suihkuttelin Raidia joka helkkarin saumaan. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Jokohan niistä päästiin?

Miten te muut olette saaneet nämä karkoitettua? Ovat niin ällöttäviä!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Puuilosta Emax sokeritoukka-ansoja (6 kpl pakkauksessa).  Tehoavat, mutta ällöttää käsitellä ansoja ja tiedän, että koko homma on ikuisuusprojekti. 

Vierailija
62/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin raivosi! Mulla on ajoittain ollut sokeritoukka vessassa, eteisen lattialla, olohuoneen matolla sekä yksi sohvalla ja kerran oli keittiön ruokakaapissa jonka tyhjensin enkä edes myrkytyksen jälkeen pysty laittamaan sinne mitään. Juu olen varmaan hysteerikko jonkun mielestä, mutta on ne niin ällöttäviä! Hämähäkit, muurahaiset sun muut ei haittaa. Itse olen käyttänyt Baygon aerosolia, ei haise pahalle ja saa ainakin Citymarketista. Nyt ei oo tosiaan näkynyt. Kuivaan vessan lattian hyvin suihkun jälkeen ja suihkutan myös lidlin wc-pesuainetta lattiakaivoon päivittäin (sitruunan tuoksuinen, keltainen puteli maksaa jotain 2 e). Toivottavasti voitat taiston luikertelevien lierojen kanssa ja voit nauttia uudesta kodista! Ja eihän ne mitään tee...vaikka ei se paljon lohduta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaissirote!

Vierailija
64/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään, että oli vähän oudon näköinen ja valkoinen mutta tapoin sen silti. Jostain niitä vähän väliä mönkii esiin vaikka kuumat vedet ja etikatkin on käytössä.

Taisi olla kalvastoukka. Aiemmin joku kyseli sokeri- ja paperitoukan eroja. Paperitoukka on isompi ja kiipeilee seinilläkin, sokeritoukka ei kiipeile. Paperitoukka jähmettyy paikalleen kun pimeään huoneeseen laittaa valot, ei siis säntää heti karkuun. Hyvä puolustuskeino tuokin kun

Kalvastoukka on aika pieni, valkoinen ja vikkelä. Ulkonäöltään minipaperitoukka. Se on niin uusi tulokas, että suomalainen nimikin sillä on ollut vasta vähän aikaa. Googlaapa ctenolepisma calva, siinä se on

Vierailija
65/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin niille kahdelle nimet ja iltaisin toivotan hyvät yöt Veeti ja joni

Vierailija
66/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat pyydystävät ja syövät sokeritoukat sitä mukaan kuin niitä naapurista tai käytävästä ilmestyy. Välillä kumpikin kissa on yöllä ulko-oven luona vahdissa jos vaikka herkkupala ilmestyisi.

Vierailija
67/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin paperi-ja sokeritoukista eroon muurahaissirotteella, vilahtivat vaatekaapin alle. Siihen kohtaan sirottelin ja tarra-ansoja. Pääsin eroon. Joskus kesäisin ja kun tulee lämpimät olen nähnyt pari sokeritoukkaa keittiössä. Kun lähden esim kahdeksi viikoksi pois, sirottelen lavuaariin muurahaissirotetta.

Vierailija
68/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten oli oikea invaasio. Silloin tuholaistorjunta kävi joka kämpän läpi. Muutaman nähnyt enää sen jälkeen. Eilen kylppärissä yhden. Suohkutan myrkkyä lattiolistojen väliin. Putkimiesrakeita viemäreihin lattiakaivoihin. Joskus soodaa, etikkaa sekä kiehuvaa vettä. Putkien läpiviennit myrkytän. 

Vierailija
69/70 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeritoukkaa ja paperitoukkaa menevät helposti sekaisin. Kannattaa tehdä se lajinmääritys, koska torjunta on erilaista. Paperitoukan torjunta on paljon hankalampaa. On omakohtaista kokemusta asiasta.

Paperitoukka syö sun setelit ja sokeritoukka sokerit

Vierailija
70/70 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt, kivoja otuksiahan ne. Niistä on tehty biisikin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi