S**tanan sokeritoukat!!!
Muutin uuteen asuntoon joku aika sitten. Ei mennyt kauaakaan, kun totesin, että sokeritoukkia ON! Olen siisti ihminen ja pesen lattiakaivon monta kertaa vuodessa. Ehkä n. kk välein vähintään. Olen kaatanut kuumaa vettä viemäreihin jne.
Juuri puunasin vkl kylpyhuoneen lattiasta kattoon. Imuroin seinänvierukset jne. Menin sitten yöllä vessaan ja mitä h*lvettiä taas. Siellä yksi mulkero taas pyöri lattiallani. Sain ihan hirveän raivarit ja suihkuttelin Raidia joka helkkarin saumaan. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Jokohan niistä päästiin?
Miten te muut olette saaneet nämä karkoitettua? Ovat niin ällöttäviä!
Kommentit (70)
Kaikista helppoimmalla pääsee, kun kutsuu paikalle myrkyttäjän. Jos asut taloyhtiössä, ota yhteys isännöitsijään. Kaikki Biokillit, kuunat vedet viemäriin yms on turhaa ajan ja rahan hukkaa.
Pimeässä kylppärissä tuntuvat valtelevan, mutta kun räväyttää valot päälle niin kiiruhtavat piiloihinsa eikä sen koommin näy. Minua ei mokomat haittaa, mutta sinua jota ne haittaa, niin jätä valo päälle siellä missä sokeritoukkia olet havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Joku torjuntafirma laittoi meidän toimistoon ansoja. Sen jälkeen niitä ei enää näkynyt. Niitä kun meni jo pitkin seiniä ja löytyi mehukannustakin.
Yhdes ravintolas kiipeilivät kahvikeksien päällä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että näillä helteillä ovat kadonneet vai onko paremmat eväät naapurilla ja viihtyvät siellä paremmin LOL.
Tapoin tänä aamuna yhden. Meilläkin on ollut nyt aika hiljaista sillä rintamalla. Muutan tästä heti pois kun löydän sopivan asunnon.
Lisään, että oli vähän oudon näköinen ja valkoinen mutta tapoin sen silti. Jostain niitä vähän väliä mönkii esiin vaikka kuumat vedet ja etikatkin on käytössä.
Taisi olla kalvastoukka. Aiemmin joku kyseli sokeri- ja paperitoukan eroja. Paperitoukka on isompi ja kiipeilee seinilläkin, sokeritoukka ei kiipeile. Paperitoukka jähmettyy paikalleen kun pimeään huoneeseen laittaa valot, ei siis säntää heti karkuun. Hyvä puolustuskeino tuokin kun
Jos lattialla on roska, niin tallaan sen päälle heti varmuuden vuoksi. Tarkastelen uhria vasta sen jälkeen.
Naapuriin tehtiin äskettäin kylppäriremppa, niin noita alkoi ilmestyä meille. Tosin vasta 3-4 mutta silti.
Ilmeisesti niille alkoi ilmestyä noita enemmän kun joku kolistelee siellä pölynimurilla 2-3 kertaa päivässä, puoli tuntia kerrallaan.
Hollantilaiset tekee kuulemma niin että laittavat kuoritun perunan lattialle, viemäristä paikalle osuneet tarttuu siihen kun tykkäävät tärkkelyksestä. Sitten vaan peruna kakkiaisineen muovipussiin, solmu siihen ja roskiin :)
Kaverin kerrostalossa niitä oli enemmänkin, ne päätti kokouksessa että kaikki asukkaat kaataa samaan aikaan illasta kloriittipullot lattiakaivoon. Ei niitä ollut enää näkynyt.
Toinen kaveri sanoi että siihen aikaan kun värjäsi hiuksiaan ja pesi aineet lattiakaivoon, tuollaisia ei näkynyt. Lopetti värjäämisen niin tulivat taas kylään.
onko mirrin ja mustin kokoisia jo?
Raid haisee kamalalta eikä juuri auta. Tuota BioKilliä en ole kokeillut. Sain itse paperitoukat kuriin Natria-spraylla, Prismasta löysin. Ei haise niin pahalta ja paljon kuin Raid. Lisäksi Lidlistä geelimäistä putkenavaajaa kaikkiin rööreihin, se vie mennessään ne möhnät, missä oleilevat (jos ovat sokeritoukkia ja ilmeisesti auttoi noihin periaatteessa kuivassa viihtyviin paperitoukkiinkin).
Taloyhtiömme on fatalistinen hippiyhtiö, jossa ei myrkytetä edes vaikka löytyi turkiskuoriaisia, joten itse on asiat omassa asunnossa hoidettava. Onneksi nuo hipit asuu toisessa talossa, meidän talo on yhtiön pienin ja tässä ei ole kuin pari asuntoa. Myrkyttelin Natrialla neljän viikon välein talvesta kesään, ja nyt ei ole enää näkynyt toukkia missään. Kaikki listat, nurkat ja vierukset maski naamalla ja sen jälkeen lähdin kävelylle pariksi tunniksi. Jatkuva siisteys ylläpidettävä, ei papereita tai kartonkeja lattialle vaan kaikki vietävä heti keräykseen, jos niitä jostain tulee asuntoon.
Jos toukat kiipii seiniä pitkin, niin silloin on todennäköisimmin kyse paperitoukasta eikä sokeritoukasta.
Sokeritoukkaa ja paperitoukkaa menevät helposti sekaisin. Kannattaa tehdä se lajinmääritys, koska torjunta on erilaista. Paperitoukan torjunta on paljon hankalampaa. On omakohtaista kokemusta asiasta.
Joskus viemäri pitää myrkyttää, saunan tai mikä se onkaan. Ja myös lavuaarit miettiä. Samoin muita paikkoja. Pitää olla suojaimet ja tuuletus.
Mitä haittaa niistä on? Oon asunu viisi ja puoli vuotta asunnossa, jossa noita on ja lisäksi turkiskuoriaisia. Joskus joku reikä tekstiilissä joka on puhasta luonnonkuitua, vähän sokertitoukan kuoria jauhokaapissa, jos sitä ei ole siivottu (kuten ei ole). Jauhoissa niitä ei kuitenkaan ehdi olemaan, koska leivon senverta usein. Kylppärissä kiemurtelee aina joskus yksi kappaletta ja mietin onko se sama yksilö... Siinä sulla elämän takoitus, toukkien karkoitus!
Kaada reilusti kuumaa vettä viemäriin ja sen jälkeen etikkaa ja jätä vaikuttamaan yön yli. Toimii meillä ainakin!
Noita oli aikoinaan meillä uudessa talossa. Mikään ei auttanut, paitsi muutto. Niitä löytyi lautastenkin välistä astiakaapista.
Ei niistä oikein pääse. Ja osaavat kiivetä seinää pitkin, esim. kylpyhuoneessa, ja kerran oli yksi päässyt koukussa roikkuneeseen pyyhkeeseen, yäk. Ovat myös keittiössä, menevät laatikoihin, ilmaantuvat yöllä tasoille ja vipeltävät kun sytyttää valot. Keittiössä ei voi käyttää myrkkysuihkeita. Kylppärissä tapan sanytolilla.
Itse olen hoitanut sokeritoukat niin, että jätän kaikki hämähäkit henkiin. Ei ole näkynyt sokeritoukkia enää.
Vierailija kirjoitti:
16 ihana, kun juttelet ;). Meinasin polttaa koko talon, kun oli s**tana pessyt ja puunannut ja siellä se yksi mulkero oli, MINUN pestyllä lattiallani. Ja ovat niin vikkeliäkin, kummasti katosi, kun otin paperia käteeni, valmiina liiskaamaan sen. En ala!!! Ap
Nehän pitävät kosteudesta. Et kai pessyt lattioita vedellä? Silloin ne lisääntyvät.
Bio Killiä kaikkiin listoihin ja rakoihin kuukauden välein ainakin vuoden verran niin niistä pääsee kyllä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Noita oli aikoinaan meillä uudessa talossa. Mikään ei auttanut, paitsi muutto. Niitä löytyi lautastenkin välistä astiakaapista.
Sitten siellä oli joku vesivahinko, koska ne tarvitsevat kosteutta lisääntyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16 ihana, kun juttelet ;). Meinasin polttaa koko talon, kun oli s**tana pessyt ja puunannut ja siellä se yksi mulkero oli, MINUN pestyllä lattiallani. Ja ovat niin vikkeliäkin, kummasti katosi, kun otin paperia käteeni, valmiina liiskaamaan sen. En ala!!! Ap
Nehän pitävät kosteudesta. Et kai pessyt lattioita vedellä? Silloin ne lisääntyvät.
Bio Killiä kaikkiin listoihin ja rakoihin kuukauden välein ainakin vuoden verran niin niistä pääsee kyllä eroon.
Niitä tulee viemäristä aina uusia. Ei mitään järkeä. Että sokeritoukat saisi myrkyllä pois, pitäisi myrkyttää koko korttelin viemäristö.
Vierailija kirjoitti:
Sokeritoukat ei kerro mitään asunnon siisteydestä tai likaisuudesta. Tulevat lattiakaivoista. Kaada niihin kuumaa vettä.
Miten te luette näitä aloituksia!
Jo aloituksessa lukee seuraavaa:
"Olen kaatanut kuumaa vettä viemäreihin jne."
Osta liima-ansoja ja laita sinne missä olet niitä nähnyt. Ansaan jäännyttä toukkaa voit sitten rauhassa tutkia ja pohtia mikä otökkä on kyseessä.