Onko teillä yli 70-vuotiailla lähteneet lihakset käsistä?
Kommentit (19)
Salitreeni on varsinkin ikääntyvälle todella tärkeää. Pihatyöt ja marjastaminen eivät riitä pitämään lihaskuntoa yllä.
Voep olla että on,voep olla että ei...
Onko sulla aivot surkastuneet??? Miten on?.
Vierailija kirjoitti:
Salitreeni on varsinkin ikääntyvälle todella tärkeää. Pihatyöt ja marjastaminen eivät riitä pitämään lihaskuntoa yllä.
Käsipainot kotona, parempi kuin ei mitään.
Kyllä ne lähtee nuoremmiltakin jos ei yhtään harjoiteta treeniä mutta vanhoilla se korostuu
En ole 70 likikään mutta tuon välttämiseksi olen viime vuosina ruvennut käymään kuntosalilla säännöllisesti. Seuraavaksi pitäisi keskittyä enemmän keskiosaan kun alkaa olla semmoinen pieni "raskaus" vatsa ja pitäisi päästä tästä "läskilapsesta" eroon :S
Juu roikkuu nahkapalat entisten hauislihasten kohdalla. En oo salitreeniä juuri koskaan tehnyt eikä mulla oo kotona käsipainoja. Saman ikäisellä Toivo Sukarilla pienet ja kiinteät käsivarret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsipainot kotona, parempi kuin ei mitään.
Mikset mene salille? Seniorit pääsee ainakin täällä kaupungin kuntosalille melkein ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pihatyöt kerrostalossa? Metsään ilman autoa? Bussit ei kulje sinne.
Allit on vaikka ikää ei lähellekään 70.
Ei ole lihasvoimaa. 80. Ja jalat meni fyysisessä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene salille? Seniorit pääsee ainakin täällä kaupungin kuntosalille melkein ilmaiseksi.
Miksi menisin jollekin salille? Olen mummi, 71, hoidan lapsenlapsiani (joita on 3) kolmena päivänä viikossa klo 14 - 18:30, mihin kuuluu hakeminen päiväkodista tai koululaisen vastaanottaminen kotiinsa. Luen, askartelen, tarkistan läksyt, leikin, teen iltapalaa. Aamupäivinä huolehdin omasta kaksiostani ja tapaan tuttuja (myös eläkeläisiä) kahvin tai brunchin merkeissä. Illalla teen mitä huvittaa, mutta usein olen elokuvissa ystävien kanssa, joskus teatterissa, joskus vain viinilasillisella jne. KETÄÄN ei ole häirinnyt vähenevä kykyni avata lasipurkkeja, vähän hidastunut kävelytahtini, allit, hyvin vähän huolentunut kuuloni . . . Tätä elämä on, mistä te niin hirveästi huolehditte, idiootit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menisin jollekin salille? Olen mummi, 71, hoidan lapsenlapsiani (joita on 3) kolmena päivänä viikossa klo 14 - 18:30, mihin kuuluu hakeminen päiväkodista tai koululaisen vastaanottaminen kotiinsa. Luen, askartelen, tarkistan läksyt, leikin, teen iltapalaa. Aamupäivinä huolehdin omasta kaksiostani ja tapaan tuttuja (myös eläkeläisiä) kahvin tai brunchin merkeissä. Illalla teen mitä huvittaa, mutta usein olen elokuvissa ystävien kanssa, joskus teatterissa, joskus vain viinilasillisella jne. KETÄÄN ei ole häirinnyt vähenevä kykyni avata lasipurkkeja, vähän hidastunut kävelytahtini, allit, hyvin vähän huolentunut kuuloni . . . Tätä elämä on, mistä te niin hirveästi huolehditte, idiootit?
Hyvä että olet löytänyt itsellesi toimivat elämäntavat.
On lähteneet ihan käsistä, uskomatonta kyllä. Kohta voin mennä jo kehonrakennuskisoihin.
Onkos sulla?