Muita joilla ei ole varaa pitää ulkonäöstä huolta?
Kommentit (209)
-Kampaajalla kannattaa käydä edes siistimässä latvat
-markettishampoot sopivat useammille
-ihonhoitoon riittää useammalla laadukas puhdistusaine ja seerumi (esim. c-vitamiini, retinoli yms., vaikka apteekista. Rasvaksi riittää markettivoide. Kasvohoitoja ei tarvi, jos perusrutiinit on kunnossa.
-vältä rusketusta auringosta ja purkista; näytät heti 5v vanhemmalta ruskettuneena. Käytä korkeaa aurinkosuojaa paahtoaikana.
-perusravinto ja säännöllinen hikiliikunta
-syvä hammashygienia, mutta valkaisu ei ole pakollista
-laadukkaat perusmeikit, niitäkin voi saada ihan automarketista
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kannattaa käydä leikkauttamassa kampaamossa, mutta esim. kasvohoidon voi tehdä itse. Tarvitaan vain ihon puhdistusaine, kuorinta-aine, naamio ja kasvovoide (+silmänympärysvoide). Kasvohoito kannattaa tehdä aina vuodenajan vaihtuessa. Muina aikoina ihon päivittäinen puhdistus ja kosteutus sopivilla tuotteilla pitää ihon hyvinvoivana. Ihan marketista löytyy hyviä ja edullisia tuotteita ihon- ja hiustenhoitoon.
Hampaat voi pitää kirkkaina valkaisevilla hammastahnoilla. Ripsipidennykset voi korvata liima- tai magneettikiinnitteisillä irtoripsillä. Itseruskettavat voiteet tuovat hehkua iholle. Meikeillä saa tasoitusta ja väriä kasvoille. esim. Essence ja Catrice meikit on hyviä ja edullisia.
Tyylikkäät vaatteet ja kengät löytyy edullisemmin kirpparilta/nettikirpparilta esim. Sellpy.
Jos kotiseudultasi löytyy ammattioppilaitos jossa on parturi-kampaajalinja, niin sieltä saa edullisemmin leikkaukset, värjäykset ja muut käsi
Totta, täällä ammattioppilaitoksessa hiusten pesu ja leikkaus muotoon 12 euroa.
Markettituotteista muistakaa Lidlin tuotteet (Cien). Ihan huippuhyvä hinta-laatu -suhde.
Kurjaa jos rahalla täytyy vaan ostaa kauneus ja hyväksyntä. Jokanen on kuitenkin sellanen kun on ihan luonnontilassa eikä sille mitään voi. Voihan se sit olla joku harrastus ja hyvä on näyttää siistiltä ja hoidetulta muuten lähtökohtasesti.
Sanalle sisäinen kauneus on naurettu mut aika paljon ihmisen ulkonäkö ja kauneus lähtee sisäisestä mielialasta ja energiasta, loput ulkonen tulee perässä.
Ihan vaan peskää ne hampaanne, se riittää. Kyllä on taas otettu vaikutteita jostain vaikuttajista jotka videoikin itseään filtterien läpi. Näytän hyvältä ja se tulee ihan muualta kun purnukoista tai vaatekaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäöstä huolta pitäminen rahaa vaadi. Siisteys (puhdas tukka!), puhdas iho ja hyvä ryhti tekevät paljon.
Mulla käsistään kätevä poikani leikkaa tukan (youtubesta löytää opetusvideoita). Laitan papiljotit pesun jälkeen, niin saa kestävåt kiharat, eikä tukka rasvoitukaan niin nopeasti, kun ei ole ihan päätä myöten.
Yli viisikymppisenä tällä pääsee vasta alkuun. Ei työtön pysty ihan oikeasti ostamaan kauniita vaatteita, meikkejä, laadukkaita ihonhoitotuotteita. Pystyt panostuksellasi näyttämään tavikselta, mutta et kaunottarelta.
Tämä on totta. Eikä välttämättä tarvitse yrittää näyttää edes kauniilta vaan ihan kivalta. Nuorena oli raikas ja nätti rikkinäisissä farkuissa, naama saippualla pestynä. Nyt ei todellakaan. Ihoa on hoidettava seerumeilla, tukkaa värjättävä ja laitettava kiiltotuotteita, kynsissäkin pitää olla väritön lakka kun ovat muuten niin rispaantuneet jne. Vaatteiden on istuttava ja oltava tyylikkäitä. Muuten alkaa helposti näyttää vähän rähjääntyneeltä. Puhtaus ja ehjät vaatteet ei todellakaan riitä.
N54
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa jos rahalla täytyy vaan ostaa kauneus ja hyväksyntä. Jokanen on kuitenkin sellanen kun on ihan luonnontilassa eikä sille mitään voi. Voihan se sit olla joku harrastus ja hyvä on näyttää siistiltä ja hoidetulta muuten lähtökohtasesti.
Sanalle sisäinen kauneus on naurettu mut aika paljon ihmisen ulkonäkö ja kauneus lähtee sisäisestä mielialasta ja energiasta, loput ulkonen tulee perässä.
Sisäisestä kauneudesta tuppaavat puhumaan joko valmiiksi kauniit ihmiset tai sitten vain laiskat. Itsensä edes siedettäväksi siistiminen on kohteliaisuutta muita kohtaan. Kyllä ulkomuoto aina kertoo jotain ihmisen sisäisestä maailmastakin.
Vesi on halpaa, eikä shampoo, saippua, hammasharja ja -tahna sekä kampa paljon maksa. Kynsisaksetkin saa muutamalla eurolla. Mitä muuta sinä luulet tarvitsevasi? Partakone voi olla hyvä olemassa (jos olet mies). Jää sitten varaa piilareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ulkonäöstä huolta pitäminen rahaa vaadi. Siisteys (puhdas tukka!), puhdas iho ja hyvä ryhti tekevät paljon.
Mulla käsistään kätevä poikani leikkaa tukan (youtubesta löytää opetusvideoita). Laitan papiljotit pesun jälkeen, niin saa kestävåt kiharat, eikä tukka rasvoitukaan niin nopeasti, kun ei ole ihan päätä myöten.
Yli viisikymppisenä tällä pääsee vasta alkuun. Ei työtön pysty ihan oikeasti ostamaan kauniita vaatteita, meikkejä, laadukkaita ihonhoitotuotteita. Pystyt panostuksellasi näyttämään tavikselta, mutta et kaunottarelta.
Tämä on totta. Eikä välttämättä tarvitse yrittää näyttää edes kauniilta vaan ihan kivalta. Nuorena oli raikas ja nätti rikkinäisissä farkuissa, naama saippualla pestynä. Nyt ei todellaka
Kymmenen vuoden päästä et niin piittaa. Tai mistäpä minä sinut tiedän. Itse pärjään vallan hyvin ilman valkaisuja ja värjäyksiä, mutta kynsien hoitoon olen hankkinut hyvän viilan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäisestä kauneudesta tuppaavat puhumaan joko valmiiksi kauniit ihmiset tai sitten vain laiskat. Itsensä edes siedettäväksi siistiminen on kohteliaisuutta muita kohtaan. Kyllä ulkomuoto aina kertoo jotain ihmisen sisäisestä maailmastakin.
Siistiminen ei todellakaan vaadi jatkuvasti kampaaja- ja kosmetologikäyntejä. Riittää, kun pitää itsensä puhtaana, vaatteet ehjinä ja niiden silittäminenkin saa aikaan pieniä ihmeitä.
Olen yli 60 v. Tähän asti pärjännyt marketien shampoolla ja muilla tuotteilla. Tarrapaplarit on aina ollut kova sana lättätukkaiselle. Perusvoidetta kasvoihin ja muualle.
Vaatteet perusjuttuja. Jne.
Hyvin pärjäsin työssä, miehen löysin ja muutenkin elämä on ollut helppoa. Mitään sairauksiakaan ei ole.
Kävely pitää vatsan litteänä ja raitis ilma tekee terää. Ei maksa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken muun jotenkin saan ratkaistua, mutta se etten ole aikoihin päässyt kampaajalle, paistaa kauas.
Sama tosin se on vielä silmiinpistävämpi ongelma etten päässyt hammaslääkärille aikanaan ja sitten pitikin mennä yksityiselle joka ensin kalliilla juurihoiti hampaan joka sitten kuitenkin piti poistaa kokonaan. Oli vielä onnistunut vahingoittamaan tuo ekana oireillut hammas sen viereisen hampaankin juuria ym koska siellä oli jotain mätää eli nyt on sitten kahden hampaan kokoinen lovi. Ei onneksi etuhampaissa mutta kyllä tuo puhuessa näkyy.
Ja sellaista rahaa ei tosiaan ole että siihen implantit voisin hommata. Siinä mielessä se kampaajattomuus vähän kuin menettää merkityksensä.
Ymmärrän osan pointeista, ja kyllä mäkin _haluaisin_ ripsipidennykset, mutta ei työttömällä ole rahaa, omilla mennään!
Saippua 2e, dödö 2,50e, shampoo ja hoitoaine yht 5e.
Kampaajia löytyy eri hintaisia tai hiukset voi leikata itse/kaveri leikkaa.
Markettirasva kasvoille 6e ja bodylotion 4e.
Käyttämäni ripsiväri nykyään kai 10e, kulmavaha 9e, molempia 2 vuodessa. Sävyttävä päivävoide talveksi 6e.
Noilla on menty töissä ja vapaalla vuosikymmeniä ja aina olen ollut siisti ja huolitellun näköinen. Työnikin on aina vaatinut sitä, on asiakastapaamisia ja edustamista.
Jos on luonnostaan kauniita ja helppoitoisia piirteitä on hankalaa ymmärtää että joillakin se tiettyjen asioiden ylläpito vaatii enemmän. Itselläni on luonnostaan hyvä iho, en edes ymmärrä miksi tekisin jotain kasvohoitoja kun kahdella ok hintaisella tuotteella en tarvitse edes meikkivoidetta. Pesen ja rasvaan. Mutta hiukset? Hiukseni ovat olleet aina suorat mutta pörröiset. Minulla on vuosien testauksella löydetyt tietyt tuotteet, jolla nämä saa pidettyä edes jotenkin kurissa. Takkuja ilmaantuu kuin tyhjästä, ja katkeilleita haituvia on aina vaikka käsittelen näitä niin hellästi kuin voin. Kuivaan ne föönillä kerran, kaksi vuoteen kun on pakko ja en värjää.
Myös istuvien vaatteiden löytämisessä minulla on ongelmia, olen jotenkin oudon mallinen ja usein yhdestä kohdasta istuva vaate lörpöttää tuolta ja tiukkaa tuosta, ja isompi koko onkin jo teltta ja pienempi makkarankuori.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 v ja näytän noita akalta, tukka on lantiolle. Olen yrittänyt leikata itse ei onnistu. Ei ole ketään kuka leikkasi. Olisi kiva pitää joskus hiuksia auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kannattaa käydä leikkauttamassa kampaamossa, mutta esim. kasvohoidon voi tehdä itse. Tarvitaan vain ihon puhdistusaine, kuorinta-aine, naamio ja kasvovoide (+silmänympärysvoide). Kasvohoito kannattaa tehdä aina vuodenajan vaihtuessa. Muina aikoina ihon päivittäinen puhdistus ja kosteutus sopivilla tuotteilla pitää ihon hyvinvoivana. Ihan marketista löytyy hyviä ja edullisia tuotteita ihon- ja hiustenhoitoon.
Hampaat voi pitää kirkkaina valkaisevilla hammastahnoilla. Ripsipidennykset voi korvata liima- tai magneettikiinnitteisillä irtoripsillä. Itseruskettavat voiteet tuovat hehkua iholle. Meikeillä saa tasoitusta ja väriä kasvoille. esim. Essence ja Catrice meikit on hyviä ja edullisia.
Tyylikkäät vaatteet ja kengät löytyy edullisemmin kirpparilta/nettikirpparilta esim. Sellpy.
Jos kotiseudultasi löytyy ammattioppilaitos jossa on parturi-kampaajalinja, niin sieltä saa
Helsingissä yli 45 e. Itselläni luonnonkiharat pitkät hiukset ek uskalla mennä kouluun leikkauttamaan. Ei ole varaa ylläpitää mitään mallia niin en haluaisi kuin 5 cm pois latvoista tasapitkästi.
Sun pitää löytää sulle sopiva vaatetyyli. Jos osaat muokata ja kunnostaa vaatteita, kirppiksiltä löytyy silloin aarteita. Silmälasit on halvemmat kuin piilarit. Hanki kivannäköiset silmälasikehykset niin kukaan ei katsele sun silmien kokoa. Kiinnostavilla korviksilla ja huulipunalla saat saman tuloksen myös. Hiuksissa suosi luonnollisuutta. Ei niitä hiuksia tartte värjätä. Kenkiä saa myös kirpparilta ja alesta. Ole suunnitelmallinen. Säästä rahaa hankintoihin. Suorista ryhti. Iloinen olemus ja itsensä hyväksyminen tekee ihmisestä kauniin.