Niin isot velat niskaan, että työnteko ei kannata
Pakko hankkiutua varattomaksi ja jättäytyä työelämän ulkopuolelle. En vain tiedä, miten tämän kuvion nyt järjestäisi viisaiten.
Eksä petti ja elää nyt unelmaansa uuden kanssa. Ei halunnut hoitaa asioita yhteistyössä, pakottaa minut tilanteeseen, jossa lainaa jää aivan järkyttävä määrä. Saamansa pitää. Saa eksän takaajat maksella sitten ne lainat pois. Minä en siihen ala.
Neuvoja?
Kommentit (38)
Onko sinulle oikeasti tärkeämpää kostaa exälle kuin elää loppuelämä mukavasti? Työelämästä poisjäänti tarkoittaa suurella todennäköisyydellä sitä, että elät koko loppuelämäsi minimitoimeentulolla.
Älä nyt tyhjästä mitään ala maksamaan, ala hankalaksi niin lopulta vielä SAAT rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle oikeasti tärkeämpää kostaa exälle kuin elää loppuelämä mukavasti? Työelämästä poisjäänti tarkoittaa suurella todennäköisyydellä sitä, että elät koko loppuelämäsi minimitoimeentulolla.
Elän joka tapauksessa köyhää elämää. Asun vuokralla ja maksan vuokran lisäksi usean kymmenen tuhannen lainaa, joka tästä jää joka tapauksessa. Ihan hirveästi ei työnteko enää motivoi. Menetin kaiken. Parisuhteen, kodin, haaveen tulevaisuudesta, uskon ihmisten rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen. Mitä väliä on enää millään? Elän minituloilla joka tapauksessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Talo. Eksä asuu siinä mutta on muuttamassa pois, paikka on myynnissä.
Ei avioliittoa.
Epäilyksenä on, että eksän sukulainen ostaa talon pilkkahintaan ja eksä jää sinne kuitenkin vaikka nyt sanoo, että on muuttamassa pois. Saavat minut ulos ja vielä maksamaan lainaa 50 000. Ei onnistu.
Ap
Sinulla on omistajana oikeus valita kenelle ja millä hinnalla talo myydään. Sinun ei tarvitse suostua siihen että talo menee pilkkahinnalla jollekin exän sukulaiselle.
Minimituloilla elää ihan kivasti; kesät notkuu puistoissa, talvet kirjastoissa ja syksyt ja keväät kävelee. Nim. työtön.
Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja teet palkkatyötä. On tuosta muutkin selvinneet. Tietysti elämä on taloudellisesti niukkaa silloin pitkään. Kyllä se laina lopulta tulee maksetuksi. Ei jää käteen mitään, mutta pääset lopulta velasta eroon. Älä nyt sössi kaikkea lyömällä hanskat tiskiin. Ole vastuullinen ja maksa velkasi.
Minulla jäi myös velkainen talo, 20 000e. Olin todella pienipalkkainen ja 10 vuotta sitä makselin. Olen nyt 40v., opiskelin ja olen paljon paremminpalkatussa työssä. Nyt mulla on säästöjä ihan mukavasti. Että älä missään nimessä heitä kirvestä kaivoon ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän joka tapauksessa köyhää elämää. Asun vuokralla ja maksan vuokran lisäksi usean kymmenen tuhannen lainaa, joka tästä jää joka tapauksessa. Ihan hirveästi ei työnteko enää motivoi. Menetin kaiken. Parisuhteen, kodin, haaveen tulevaisuudesta, uskon ihmisten rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen. Mitä väliä on enää millään? Elän minituloilla joka tapauksessa.
Ap
Haluatko jakaa kokemuksia ja vertaistukea?
Väliä on aina ja näkymää on aina.
ennenkuin tämä viestini poistetaan niin esa piste v ät meiliboxi piste fi
Vertaistuki on se mitä ihminen tarvitsee noustakseen
Tietysti yksi vaihtoehto on kadota Suomesta ulkomaille pysyvästi. Ulkomaillakin voi tehdä töitä ja kasvattaa varallisuutta. Jos sitten jättää Suomessa ne lainat hoitamatta, niin toiselta lainanottajalta ja lopulta takaajilta niitä silloin peritään ensisijaisesti.
Mutta tietenkin, että onko tulossa joskus perintöjä Suomessa? Jos ei ole, niin ulkomaille lähtö on keino, jolla lainat jää muille, ja itsekin voi saada vielä elämän.
Mikset käytä oikeusaputoimistoa? Auttavat tilien tasaamisessa exän kanssa. Ootko neuvotellut pankin kanssa? Saatteko laitettua talon julkiseen myyntiin? Onhan talon omistussuhteet kohdillaan ja suhteessa kummankin lainaosuuteen? Pääsetkö velkajärjestelyyn? Joskus napsahtaa ikävä tilanne päälle, mutta älä nyt silti sössi luottokelpoisuuttasi tahallaan.
No oletko jo laskenut missä ajassa saat velan maksettua? Tuskin se on loppuelämän sulla maksussa, jos summa on vaan 50000 euroa. Aika pieni summa, että löis läskiksi koko elämän. Jos kostomielessä lyöt läskiksi, niin itse siitä eniten kärsit. Silloin luot itsellesi loppuelämän ikävyyden tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Minimituloilla elää ihan kivasti; kesät notkuu puistoissa, talvet kirjastoissa ja syksyt ja keväät kävelee. Nim. työtön.
Näin on, mutta kannattaa nostaa mahdollisimman paljon lainaa ja piilottaa ne. Näin elää vielä mukavammin.
Jos exä jää asumaan siihen niin exä tietenkin lunastaa sun loppuvelan.
Jos ei lunasta niin ehto kauppakirjaan ettei hän asu eikä tule asumaan siinä missään muodossa: ei ilmaiseksi eikä vuokralaisena.
Vierailija kirjoitti:
Jos exä jää asumaan siihen niin exä tietenkin lunastaa sun loppuvelan.
Jos ei lunasta niin ehto kauppakirjaan ettei hän asu eikä tule asumaan siinä missään muodossa: ei ilmaiseksi eikä vuokralaisena.
Tähän vielä lisäkohta: Jos hänet tavataan asunnosta lankeaa hänelle osuutesi maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talo. Eksä asuu siinä mutta on muuttamassa pois, paikka on myynnissä.
Ei avioliittoa.
Epäilyksenä on, että eksän sukulainen ostaa talon pilkkahintaan ja eksä jää sinne kuitenkin vaikka nyt sanoo, että on muuttamassa pois. Saavat minut ulos ja vielä maksamaan lainaa 50 000. Ei onnistu.
Ap
Osta talo itsellesi siihen pilkkahintaan.
En kai minä sitä voi pilkkahinnalla ostaa itse?
En saa lunastettua lainaa, koska keskeneräiseen taloon ei saa ostettua takausta. Maksukykyä lainaan on, mutta en saa silti lunastettua sitä.
Ap
Onko siinä hyvä vesivahinkovakuutus tai palovakuutus?
Jos ei taloudellisesti hävittävää niin ajattelisin niin että jos sitä yritetään venkoilla sinulta pois ja jäisit velan kanssa tyhjän päälle niin ajatus "jos en minä saa sitä, et saa sinäkään" nuo edellä mainitut vakuutukset liittyvät vahvasti ajatukseeni.
Ei kannata hankkiutua velkaiseksi ja pilata koko loppuelämää jonkun ihmisen takia. Ei varmasti ole kiva vaikka 30 v päästä.katsoa elämää taaksepäin ja harmitella, miten se meni pilalle jonkun päähänpinttymän takia. Paras k0sto on mennä elämässä eteenpäin ja onnistua elämässä. Silloin voit 30 v päästä todeta, että onkin ollut hyvä elämä ja kukakohan se yksi idari tyyppi joskus olikaan, jonka kanssa rakennettiin taloa, et edes muista hänen nimeään enää, kun on sinulle niin merkityksetön.
Oikeusaputoimistosta saat apua, ota yhteys sinnem
Taas nainen kelpuuttanut komean miehen joka sitten petti. Ettekö nyt ymmärrä ettei se komea mies ole koskaan uskollinen.
Järkeväähän se toki olisi mutta ei mulla ole rahkeita sellaiseen. En osaa itse rakentaa toisin kuin ex. Kaikki pitäisi teettää toisella ja melko kalliiksi tulisi se.
Sukupuolenvaihdokseen en kykene kyllä tässä kohtaa.
Ap