Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko heinäkuu pilalla

Vierailija
27.07.2025 |

Koko heinäkuu pilalla näiden helteiden tähden. Mitään en ole jaksanut tehdä, puutarha villiintynyt, kasvit nuutuneet , koti ja mökki siivoamatta. Itse olen kuin horjuva humalasalko, väsyttää, ahdistaa, en jaksa meikata enkä välittää kauheasti pukeutumisestani. En jaksa laittaa ruokaa, onneksi asun yksin. Suututtaa, kun joka paikka mainostaa tuoreita vihanneksia, joista normaalina kesäpäivänä saisi kokattua vaikka mitä, tunnen loputonta syyllisyyttä nähdessäni kauppojen ja torien vihannestiskit. En halua niistä mitään, nahistuvat kaappiin kuitenkin.  Apua! En jaksa tätä kuumuutta enää päivääkään.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monen suomalaisen kesät ovat jo useamman vuoden ajan menneet täysin pilalle pitkäaikaisten helteiden takia.

Ei se helle mitään pilaa, vaan se että päätetään jäädä sinne kuumaan kämppään mököttämään ja murjottamaan valittaen kuumuutta. Vaihtoehtojakin kun olisi. 

Kerrotko niitä vaihtoehtoja?

Mitä nyt yleensä tykkäät tehdä, itse nyt olen käynyt juoksulenkilläkin nyt helteillä. Jos nyt kuitenkin pelkää hikoilemista niin mennä vaikka puun varjoon pihalle lueskelemaan, uimaan, ilmastoituun kauppakeskukseen, pyöräilemään, ottaa vaikka ilmastoitu hotellihuone jostain yhdeksi yöksi jos oikein tuskastuttaa.

Vierailija
42/45 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on hehkuttaa nauttivansa helteistä, kun samaan hengenvetoon kuitenkin kehuu miten ilmastointi pitää kämpän yhtä viileänä kuin talvellakin?

Ihan yhtä paljon järkeä kuin hehkuttaa nauttivansa kylmistä keleistä ja laittaa kotona lämmitys päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappohelteet on mieluisia vain ihmisille joilla ei ole mitään erikoisia harrastuksia. Jos on suunnitellut vaellusreissun tunturiin tai tykkää perhokalastaa koskilla ym. niin helteet tekee nämä harrastukset miltei täysin mahdottomiksi. 

Ymmärrän kyllä jos joku tykkää maata rannalla ja olla tekemättä mitään mutta ei se minulle ole mitään elämää. Onneksi ehdin lomailla tänä vuonna jo alkukesästä kun ilmat ja vedet oli vielä viileitä. 

Ilmalämpöpumppua en voi hankkia koska sitä ei ole kaupungin vuokra-asuntoon luvallista asentaa. Ihan turha täällä on kenellekään helteiden rakastajille yrittää selittää että ihmiset on erilaisia. Toisen helvetti on toisen taivas. Mutta mieluummin elän vaikka talven pakkasilla. Silloin voi vaatetuksella säädellä omaa oloa sopivaksi.

Vierailija
44/45 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tappohelteet on mieluisia vain ihmisille joilla ei ole mitään erikoisia harrastuksia. Jos on suunnitellut vaellusreissun tunturiin tai tykkää perhokalastaa koskilla ym. niin helteet tekee nämä harrastukset miltei täysin mahdottomiksi. 

Ymmärrän kyllä jos joku tykkää maata rannalla ja olla tekemättä mitään mutta ei se minulle ole mitään elämää. Onneksi ehdin lomailla tänä vuonna jo alkukesästä kun ilmat ja vedet oli vielä viileitä. 

Ilmalämpöpumppua en voi hankkia koska sitä ei ole kaupungin vuokra-asuntoon luvallista asentaa. Ihan turha täällä on kenellekään helteiden rakastajille yrittää selittää että ihmiset on erilaisia. Toisen helvetti on toisen taivas. Mutta mieluummin elän vaikka talven pakkasilla. Silloin voi vaatetuksella säädellä omaa oloa sopivaksi.

Tappohelteet on asia erikseen, Suomessa on ollut ihan vaan hellettä. Se ei ole estänyt tekemästä yhtään mitään harrastuksia, toki riittävästä nesteestä täytyy pitää huoli.

Vierailija
45/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilmalämpöpumput sekä kotona että mökillä, mutta ei kai sisätiloissa kukaan voi koko kuukautta majailla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi