Kukaan tehnyt itse viilennyslaitetta pöytätuulettimesta ja jääpulloista?
Mä tein itse viilennyslaitteen. Pakastin 1,5 litran pullon vettä jääksi ja laitoin sen pöytätuulettimen eteen niin että tuuletin puhaltaa sitä päin. Pullon alle pyyhe kondenssivettä varten. Oleskelen viileässä puhalluksessa.
Kommentit (9)
Kannattaa laittaa se sen tuulettimen taakse niin ei estä ilmavirtaa ja viilentää aivan yhtä hyvin.
Helpoin konsti on kastella kylpypyyhe, vääntää kuivaksi ja laittaa pyyhkeen niskaan tai vaikka paljaille reisille koko jalkojen pituudelta. Toimii myös hyvin yöllä peittona. Takuulla viilentää, on monena tukalana kesäyönä testattu, kun koko päivän lämmennyttä mökkiä ei saa millään viileäksi.
Avasin ikkunat ja nyt läpiveto viilentää 👍
Eikö noin ole aina tehty? Itse käytän reinallisella vadilla kylmäkalleja. Pieni Maikkari on viileämpi, kuin muualla. Sen huomaa yöllä kun käy vessassa.
Hyvä sinä, rakastan tällaisia itsekeksittyjä juttuja. Onnitteluni !
Sen veden jäädyttämisessä vain pakastin on puskenut sitä lämpöä kämppään eli kämppä lämminnyt. Aika epätoivoinen ja hetkellinen apu tuo on.
Puhallinkonvektori ja siihen eteen jäähdytinritilä, jossa kiertää hanasta tuleva kylmä vesi ja sitten lämmennyt vesi johdetaan viemäriin oikeasti viilentäisi kämppää. Vettä ei tarvitse vauhdilla laskea, mutta toki vettä jonkun verran kuluu.
Toimiiko oikeasti noin yksinkertainen keksintö?