HS:ssä tänään 50 vuotta sitten -palstalla kuva Suonenjoen mansikkakarnevaaleilta 1975
Kuvassa kaikki ihmiset on hoikkia/normaalivartaloisia.
Silloin ei vielä ollut eri kehotyyppejä. Nykypäivänä kolmasosa aikuisväestöstä ja neljäsosa nuorista on painoindeksin mukaan lihavia.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Silloin oli koko mansikkakarnevaalialue täynnä väkivaltaisia kusipäitä. Kokemusta on, olin siellä.
No miksi olit sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Silloin oli koko mansikkakarnevaalialue täynnä väkivaltaisia kusipäitä. Kokemusta on, olin siellä.
Herttaisilta nuo kuvan naiset ainakin näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
pahoinpitelyt, ryöstöt ja muu rikollisuus oli silloin korkeammalla tasolla kuin nykyään.
Näin kuvan aamulla ja ajattelin aivan samaa.
Eipä ollut näin paljon teollista paskaa kaupan hyllyt täynnä, lisäaineilla kyllästettyjä ruoan irvikuvia, ja ihmisillä töitä niin paljon kuin jaksoi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut näin paljon teollista paskaa kaupan hyllyt täynnä, lisäaineilla kyllästettyjä ruoan irvikuvia, ja ihmisillä töitä niin paljon kuin jaksoi tehdä.
Eikä sähköskuutteja tai -fillareita. Ihan lihasvoimin liikkui fillaritkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset tekivät työkseen myös ruumiillisia töitä. Nyt koneet ja automaatio hoitaa monet tällaiset työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pahoinpitelyt, ryöstöt ja muu rikollisuus oli silloin korkeammalla tasolla kuin nykyään.
Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen että sinä olit paikalla, koska ei minun aikanani tuollaista näkynyt.
Eikö ennen ollut ihan eri asennekin - tyyliin että täytyy olla jotenkin vajaa ja typerä ollakseen lihava. Ja lihavuutta avoimesti ruodittiin ja pilkattiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset tekivät työkseen myös ruumiillisia töitä. Nyt koneet ja automaatio hoitaa monet tällaiset työt.
Siihen on syynsä miksi niitä on automatisoitu. Ei niitä kukaan halua tehdä.
Vihannekset, juurekset ja hedelmät olivat vitamiini- ja hivenainepitoisempia kuin nykypäivänä. Hyvähän se on pysyä hoikkana, kun noista sai silloin jopa puolet enemmän vitamiineja ja hivenaineita kuin nykyään.
Lihominen alkoi, kun hampurilaisravintolat saapuivat, pikkuhiljaa limsat ja karkkipussit suurenivat ja telkkarin mainoksiin ilmestyi kaikenlaista herkkua. Mukaan tuli valmisruuat ja margariinit, kun ihmisten koot suureni, keksittiin kevyt ainekset, jotka ovat todella epäterveellistä syötävää. Nyt on turha haukkua tavis kansaa, telkkari mainokset ovat kuin huumetta, koukuttavat ja kun mennään kauppaan alitajunnasta nousee kuin huomaamatta ne mainosten epäterveelliset,j joita ostetaan ja mässätään illalla, samalla katsoen tv:n epäterveellisiä mainoksia. Ja taas mennään.
Vierailija kirjoitti:
On se linkki vaikea laittaa
Paperilehteen kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kylälläsi varmaan olikin, muttei muualla.
Eivät olleet kuulleetkaan mistään ravintosuosituksista...
Glyphosaatti ei ollut silloin vielä käytössä. Ihmiset lihovat, koska keho varastoi myrkkyjä rasvakudokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä olit siellä mansikkafestivaaleilla ryöstämässä ja pahoinpitelemässä viattomia ihmisiä?