Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:ssä tänään 50 vuotta sitten -palstalla kuva Suonenjoen mansikkakarnevaaleilta 1975

Vierailija
27.07.2025 |

Kuvassa kaikki ihmiset on hoikkia/normaalivartaloisia.

Silloin ei vielä ollut eri kehotyyppejä. Nykypäivänä kolmasosa aikuisväestöstä ja neljäsosa nuorista on painoindeksin mukaan lihavia.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli koko mansikkakarnevaalialue täynnä väkivaltaisia kusipäitä. Kokemusta on, olin siellä.

Vierailija
2/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin oli koko mansikkakarnevaalialue täynnä väkivaltaisia kusipäitä. Kokemusta on, olin siellä.

No miksi olit sellainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttaisilta nuo kuvan naiset ainakin näyttävät.

Vierailija
4/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pahoinpitelyt, ryöstöt ja muu rikollisuus oli silloin korkeammalla tasolla kuin nykyään. 

Vierailija
5/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kuvan aamulla ja ajattelin aivan samaa.

Vierailija
6/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut näin paljon teollista paskaa kaupan hyllyt täynnä, lisäaineilla kyllästettyjä ruoan irvikuvia, ja ihmisillä töitä niin paljon kuin jaksoi tehdä.

Vierailija
7/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut näin paljon teollista paskaa kaupan hyllyt täynnä, lisäaineilla kyllästettyjä ruoan irvikuvia, ja ihmisillä töitä niin paljon kuin jaksoi tehdä.

Eikä sähköskuutteja tai -fillareita. Ihan lihasvoimin liikkui fillaritkin.

Vierailija
8/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihmiset tekivät työkseen myös ruumiillisia töitä. Nyt koneet ja automaatio hoitaa monet tällaiset työt.

Vierailija
9/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pahoinpitelyt, ryöstöt ja muu rikollisuus oli silloin korkeammalla tasolla kuin nykyään. 

Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen että sinä olit paikalla, koska ei minun aikanani tuollaista näkynyt. 

Vierailija
10/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennen ollut ihan eri asennekin - tyyliin että täytyy olla jotenkin vajaa ja typerä ollakseen lihava. Ja lihavuutta avoimesti ruodittiin ja pilkattiinkin.

Vierailija
11/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihmiset tekivät työkseen myös ruumiillisia töitä. Nyt koneet ja automaatio hoitaa monet tällaiset työt.

Siihen on syynsä miksi niitä on automatisoitu. Ei niitä kukaan halua tehdä.

Vierailija
12/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannekset, juurekset ja hedelmät olivat vitamiini- ja hivenainepitoisempia kuin nykypäivänä. Hyvähän se on pysyä hoikkana, kun noista sai silloin jopa puolet enemmän vitamiineja ja hivenaineita kuin nykyään.

Vierailija
13/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se linkki vaikea laittaa

Vierailija
14/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen alkoi, kun hampurilaisravintolat saapuivat, pikkuhiljaa limsat ja karkkipussit suurenivat ja telkkarin mainoksiin ilmestyi kaikenlaista herkkua. Mukaan tuli valmisruuat ja margariinit, kun ihmisten koot suureni, keksittiin kevyt ainekset, jotka ovat todella epäterveellistä syötävää. Nyt on turha haukkua tavis kansaa, telkkari mainokset ovat kuin huumetta, koukuttavat ja kun mennään kauppaan alitajunnasta nousee kuin huomaamatta ne mainosten epäterveelliset,j joita ostetaan ja mässätään illalla, samalla katsoen tv:n epäterveellisiä mainoksia. Ja taas mennään.

Vierailija
15/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se linkki vaikea laittaa

Paperilehteen kyllä

Vierailija
16/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kylälläsi varmaan olikin, muttei muualla.

Vierailija
17/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKI!?

Vierailija
18/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet kuulleetkaan mistään ravintosuosituksista...

Vierailija
19/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glyphosaatti ei ollut silloin vielä käytössä. Ihmiset lihovat, koska keho varastoi myrkkyjä rasvakudokseen. 

Vierailija
20/32 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä olit siellä mansikkafestivaaleilla ryöstämässä ja pahoinpitelemässä viattomia ihmisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän