Te jotka olette Finnairiin vaikuttavan lakon takia vaatineet takaisinmaksua
Siis nyt keväällä tai kesäkuun alussa, onko asianne käsitelty? Itselläni peruuntui lento kesäkuun alussa lakon takia. Finnairin ohjeiden mukaan varasin uuden ja anoin lomakkeella peruuntuneen lennon takaisinmaksua. Lomakettani ei ole vielä käsitelty. Onko sinulla?
Kommentit (22)
Peruutin lennon joskus maaliskuussa ja rahat palautuivat luottokortille kesäkuun alussa. Sähköpostiin tuli tuolla välillä monta mailia, että palautus on käsittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Peruutin lennon joskus maaliskuussa ja rahat palautuivat luottokortille kesäkuun alussa. Sähköpostiin tuli tuolla välillä monta mailia, että palautus on käsittelyssä.
Ok, kiitos. Saattaa kestää vielä kauan siis. Ap
Finnair on ollut jo useasti Kuluttaja-lehden mustalla listalla, monesta eri syystä. Kumma, että Suomen valtion omistajaohjaus ei näy firman toimintakulttuurissa millään tavalla - tai ehkä juuri se näkyy.
Itse peruutin lennon joskus toukokuussa ja pari kertaa on tullut sähköpostia tyyliin: "Asianne käsittelyn on vielä kesken... seli seli... vali vali.... tervetuloa lennolle uudestaan!"
Haistakaapa paska. En tule jos sen voin välttää.
Ja voinhan minä -seuraava lento on KLM:llä.
Vielä kokemuksia? Harmittaa 500 euroa, joka on jumissa Finnairilla :( Ap
Finnair on kuuluisa siitä ettei maksa peruuntumista lennoista tai jos maksaa niin myöhässä. Eli täytyy vain odottaa päätöstä.
Etkö voi kysyä luottokorttiyhtiöltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä luottokorttiyhtiöltäsi?
Kysyä mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä luottokorttiyhtiöltäsi?
Kysyä mitä?
Rahojasi takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä luottokorttiyhtiöltäsi?
Kysyä mitä?
Rahojasi takaisin
Rahoja takaisin lennosta, jonka on ostanut? Eihän se nyt luottokortiyhtiöltä käy.
Eli luottokorttiyhtiö jäisi miinukselle, koska se ei ole tehnyt Finnairin kanssa mitään ostosopimusta. Ap on tehnyt ja hänen se pitää se asia hoitaa Finnairin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eli luottokorttiyhtiö jäisi miinukselle, koska se ei ole tehnyt Finnairin kanssa mitään ostosopimusta. Ap on tehnyt ja hänen se pitää se asia hoitaa Finnairin kanssa.
En tiedä onko lennoista erityiskohtelua, mutta luottokortin kanssa pelatessa luottoa löytyy molempiin suuntiin. Myyjä tietää saavansa rahat vaikkei ostaja pystyisikään sitä maksamaan, ja ostajalla on turvaa jos myyjä ei toimita ostettua tuotetta tai palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Eli luottokorttiyhtiö jäisi miinukselle, koska se ei ole tehnyt Finnairin kanssa mitään ostosopimusta. Ap on tehnyt ja hänen se pitää se asia hoitaa Finnairin kanssa.
No näinhän se luottokorttiyhtiö takaa kaikki kortilla tehdyt ostokset ja hoitaa rahojen palautuksen jos ostaja ei saa ostamaansa tuotetta. Mitä oikein selität?
Reilu viikko sitten oli uutinen, että vielä huhtikuultakin osa odottaa rahojaan. Sen jälkeenhän lakkotahti vain kiihtyi eli joutunet vielä odottamaan.
Kesälomatkin hidastavat. Ehkä kesän palautusrahat saa takaisin jo ennen joulua.
On tosi outoa, että kun viimeksi peruutin lennon, jossa on täysi takaisinmaksu ilman ehtoja, rahoja piti Finnairilta odottaa 3 kuukautta.
Eikö Finnair osaa käsitellä edes päivänselviä tapauksia automaattisesti?
Mwillä on kestänyt käsittely jo yli 10 viikkoa. Ennen pääsiäistä jo peruuntui.
Lennot kannattaa aina maksaa luottokortilla nimenomaan sen takia, että rahoja voi AINA vaatia takaisin luottokorttiyhtiön kautta. Vaikka lentoyhtiö olisikin korvausvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomatkin hidastavat. Ehkä kesän palautusrahat saa takaisin jo ennen joulua.
On tosi outoa, että kun viimeksi peruutin lennon, jossa on täysi takaisinmaksu ilman ehtoja, rahoja piti Finnairilta odottaa 3 kuukautta.
Eikö Finnair osaa käsitellä edes päivänselviä tapauksia automaattisesti?
Minä kun luulen että noista joudutaan vielä tappelemaan. Se mikä on päivänselvää sinulle, ei välttämättä ole päivänselvää lentoyhtiölle. Se tiedetään, että ne vihaavat noita EU-säädöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomatkin hidastavat. Ehkä kesän palautusrahat saa takaisin jo ennen joulua.
On tosi outoa, että kun viimeksi peruutin lennon, jossa on täysi takaisinmaksu ilman ehtoja, rahoja piti Finnairilta odottaa 3 kuukautta.
Eikö Finnair osaa käsitellä edes päivänselviä tapauksia automaattisesti?
Luultavasti Finnair pelaa tuossakin. Osa jättää kuitenkin hakematta palautusta vaikka olisi siihen oikeutettu sen sijaan että summa palautettaisiin kyselemättä.
Keitähän ne tuhannet ja tuhannet ovat, kun tännekään ei ketään heistä ole tupsahtanut. Miksi on kestänyt jo 7 viikkoa..? Ap