Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua oikeasti huolettaa, kun jätevesitutkimusten mukaan huumeiden käyttö on lisääntynyt

Vierailija
26.07.2025 |

Huolettaa ihan siksi, koska se tarkoittaa, että tuolla meidän kaikkien keskuudessamme pyörii silloin yhä enemmän ja enemmän huumepäissään riehuvia ihmisiä. Ne voivat olla hyvin arvaamattomia ja aggressiivisia käytökseltään.

Olen muuten jo tällekkin vuodelle nähnyt monta kertaa huumeneulan kadulla. Ihan kulkiessani töihin tai kauppaan. Ei tällaista ole aikaisemmin tullut vastaan tuossa määrin.

Minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt ajatusta tehdä Suomeen käyttöhuoneita tai varsinkaan laillistaa esim. kannabista! Eikö meidän kaikkien turvallisuuden ja hyvinvoinnin vuoksi tulisi ennemminkin keskittyä siihen, ettei ihmiset käyttäisi huumeita?

Onko muita, jotka jakavat tämän saman huolen?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä kun ajattelee mitä kaikkea jätevedestä tutkitaan. Mutta on yksi asia mitä ei tutkita. Tietääkö joku mikä se on? Minä tiedän.

Kerro nyt älä pidä hullua jännityksessä.

Vierailija
62/68 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitukselle on vaikeaa se saako viinejä myydä ruokakaupoissa. Huumeongelma on niille aivan liian vaikea asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään määrä huumeiden käytön lisääntymisessä ei vaikuta poliitikkoihin. Oikeastaan alan epäillä että poliitikot eivät välitä mistään mitään. Ainakaan ne eivät näytä haluavan mitään paremmaksi kun eivät tee mitään asioille. 

Vierailija
64/68 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että huumekauppaa on niin avointa suurissa kaupungeissa. Poliisia ei näy missään, mistään ei seuraa mitään.

Näen itse joka päivä monia narkkareita ja kauppiaita Helsingin keskustassa. Miksei narkkareita voi ohjata hoitoon jonnekin maaseudulle pois huumeiden myyntipaikoista? Miksi kodittomat sijoitetaan näiden huumeidenmyyntipaikkojen viereen, jolloin he sekä myyvät että ostavat niitä? Paljon voisi tehdä, jos oikeasti haluttaisiin. Maaseudulle nämä voisi sijoittaa viljelemään jotain yhteistä vihannespalstaa omavaraistaloustyyppisesti. Eikö edes kirkkoa kiinnosta pelastaa näitä narkkeja? 

Pelkästään kovien huumeiden ongelmakäyttäjiä on 40 000. Mihin ne laitetaan kun vankeja on nyt noin 10 kertaa vähemmän eli noin 4000. Kannabiksen käyttäjiä arvioidaan olevan 1

Suomessa ei ole 2000 kannabispsykoosia mutta 4000 alkoholipsykoosia löytyy vuosittain. Yhteiskunta ne haita maksaa.

Vierailija
65/68 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkari pitää ymmärtää. Kansalaiset väistävät.

Vierailija
66/68 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoleta, säälittää miten heikkoa jengi on. Oma vaimokin langennut kokaiinin ja pirin vietäväksi aina kun käy ulkona. Luulee tietenkin, että homma hallussa vaikka ei todellakaan ole. 

Oottelen tässä että saan muutamat asiat järjestykseen ja lähden menee. Ei pysty katsomaan tollasta vammasta. 

Vierailija
67/68 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi sanoa viime päivien peukku-uutisointien perusteella, että asia ei huoleta?

Vierailija
68/68 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka voi sanoa viime päivien peukku-uutisointien perusteella, että asia ei huoleta?

Siihen huolestumiseen se jää. Mitään konkreettista ei tehdä.