Kela pakottaa muttamaan halvempaan kämppään mutta maksaako kela sitten muuton ja vuokravakuuden? Nämä olisi yhteensä noin 3000€.
Eikö Kelan pidä maksaa jos kerran pakottaa muuttamaan?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan muuttoavaustus on 120€ ja vuokravakuuteen voi saada enintään 250. Näistä kumpaakaan ei silti välttämättä myönnetä.
Ei kukaan pysty muuttamaan noin pienellä summalla yhtään mihinkään, paitsi taksilla kaksi laatikkoa. Jos tarvisi muuttoapua ja muutofirman. Mistä sitä saa yksinasuvat, joilla ei ole ketään auttamassa tai rahaa. Ei tuo riitä vuokravakuuteen, paitsi opiskelija-asunnossa ehkä. Ihmiset heitteillä ? Jätetäänkö ihmisten tavarat ulos sateeseen pakkaseen ja kaatopaikalle, lasku perässä vai miten homman pitäisi toimia? Jokin on vialla.
Ei työssäkäyvilläkään ole vara mihinkään muuttopalveluihin. Ne on kalliita. Kyllä muutot on aina hoidettu niin, että on kysytty kavereita auttamaan, vuokrattu peräkärry ja sillä muutettu. Miksi toimeentulotuen saajan pitäisi olla paremmassa asema
ei ole ajokorttia eikä autoa.
Kun ei ole kelalta mitään vailla, niin Kela ei ole sulta mitään vailla. Näin voi jopa unohtaa, että sellainen Kela on edes olemassa. Kokeile ihmeessä!
Muuta halvempaan asuntoon joka kelan hinnaston mukaan. Silloin kela maksaa perustoimeentulotukihakemuksella hakiessa omatoimimuuttoavustuksen 120e / terveystodistuksin muuttopalvelu sekä vuokravakuuden. Ylikallista kohdetta kela ei tue
Siis et itse saa muuttoa tehtyä? Mikä helkkarin nysväri olet? Otappas nyt itseäsi niskasta kiinni ja ala hoitaa asioitasi! Ei tämä yhteiskunta ole mikään täysihoitola.
120 eurolla vuokraa pakun muuttoon ja vakuus pitäisi saada takaisin nykyisestä asunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Ei se Kela pakota muuttamaan, mutta et vain saa asumistukea ilman uudelleentarkastelua (jolloin se pienenee), jos jatkat tuettua asumistasi liian kalliissa vuokrakämpässä. Pieni ja kohtuullinen muutos.
On ihan oma valintasi käytätkö entistä suuremman osuuden varoistasi (jotka todennäköisesti tukirahoja) vuokraan vai muutatko halvempaan asuntoon.
Näinhän se juuri on mutta nämä ainaiset kitisijät jaksavat aina ulista tästä samasta aiheesta.
Mä sain 5000€:a, tuttu kaveri sossussa.
Bussissa muutama edestakainen matka. Purat kalusteet osiin ja kuljetat mukana matkatavarana.
Vierailija kirjoitti:
Muuta halvempaan asuntoon joka kelan hinnaston mukaan. Silloin kela maksaa perustoimeentulotukihakemuksella hakiessa omatoimimuuttoavustuksen 120e / terveystodistuksin muuttopalvelu sekä vuokravakuuden. Ylikallista kohdetta kela ei tue
Nyt kun kerrot missä kelan hinnaston mukainen asunto on? Ne hinnastothan ovat ihan vitsi tällä hetkellä.
Mitä enemmän yläpeukkua, sitä enemmän hakoteillä ollaan. Näin nämä Kela-jutut menee.
Nämä vuokravakuus- ym. jutut lukevat Kelan sivuilla ihan suoraan. Tai julkisessa etuusohjeessa. Ei tarvitse arvailla.
Minkä verran sull on mennyt omaa rahaa siihen vuokrakämppääs
Saat nykyisen asunnon vuokravakuuden takaisin kun muutat pois, eli vain väliaikaisesti tarvitset kaksi takuuta. Muuttaminen hoituu sukulais/kaveriporukalla, kai nyt jollakulla on ajokortti ja pakettiauto. Rahaa ei muuttoon tarvita (ehkä hiukan bensarahaa), autat sitten vastaavasti muita joku toinen kerta.
Taas sama aihe. En jaksa. Ei kela pakota muuttamaan. Sieltä tulee kehotus. Haluavat huomauttaa, että on liian kallis asunto, minkä takia joudut maksamaan kohtuuttoman paljon asunnosta suhteessa tuloihisi. Itse päätät muutosta. Voit jättää myös muuttamatta. Poikani muutti Vantaalta Keravalle. Työtilanne on heikentynyt ja hänellä on niin vähän ollut tämän vuoden puolella työkeikkoja, että lähinnä elää työttömyysetuuksilla. Se oli minusta huvittavaa kun hän haki kesäksi henkilökohtaiseksi avustajaksi, olisi ollut kahden avustajan sijaisuudet peräkkäin kun nämä vakkarit lomalla. Arvatkaa mitä oli sanottu: sinä työllistyt kuitenkin kesken kesän sinne omalle alalle ja sitten jää ilman avustajaa. Just niin. Että ei kelpaa jos on avustajalla mitä tahansa ongelmia, vaikka selkävaivaa, mutta ei kelpaa sittenkään kun on hyvä terveys, koska pelottaa, että jos se työllistyy omalle alalle.
Minullekin kela laittoi selvityspyynnön, että miksi asun näin kalliissa asunnossa. No hitto, myisin kyllä heti pois kun joku ostaisi. Asuttiin perheen kanssa tässä ennen eroa ja en minä edes tarvi 125 m2 5h+k+s kämppää. Mutta kun ei mene kaupaksi, vaikka hinta on kylän halvimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan muuttoavaustus on 120€ ja vuokravakuuteen voi saada enintään 250. Näistä kumpaakaan ei silti välttämättä myönnetä.
Ei kukaan pysty muuttamaan noin pienellä summalla yhtään mihinkään, paitsi taksilla kaksi laatikkoa. Jos tarvisi muuttoapua ja muutofirman. Mistä sitä saa yksinasuvat, joilla ei ole ketään auttamassa tai rahaa. Ei tuo riitä vuokravakuuteen, paitsi opiskelija-asunnossa ehkä. Ihmiset heitteillä ? Jätetäänkö ihmisten tavarat ulos sateeseen pakkaseen ja kaatopaikalle, lasku perässä vai miten homman pitäisi toimia? Jokin on vialla.
Ei työssäkäyvilläkään ole vara mihinkään muuttopalveluihin. Ne on kalliita. Kyllä muutot on aina hoidettu niin, että on kysytty kavereita auttamaan, vuokrattu peräkärry ja sillä muutettu. Miksi toimeentulotuen saajan pitäisi olla paremmassa asema
Kuule kun ei ole ketään. Olen pitkäaikaissairas ja että tässä on lipunut elämä ohi, on kaikki loputkin vähät kaverit menneet. En näin toimintakyvyttömänä pysty siivoamaan, muuttamaan, hankkimaan uutta asuntoa jne. Kuka tai mikä taho antaa mulle edes siedettävän asunnon. Rahaa muuttamiseen ei ole. Mulle jää vuokranmaksun jälkeen n 400e siitä puhelin ja muut laskut ja kulut ja ruoka. Kädestä suuhun. Eipä tässä muutella, vaan kärsitään leikkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin kela laittoi selvityspyynnön, että miksi asun näin kalliissa asunnossa. No hitto, myisin kyllä heti pois kun joku ostaisi. Asuttiin perheen kanssa tässä ennen eroa ja en minä edes tarvi 125 m2 5h+k+s kämppää. Mutta kun ei mene kaupaksi, vaikka hinta on kylän halvimpia.
Pudota hintaa niin, että menee.
Vierailija kirjoitti:
Siis et itse saa muuttoa tehtyä? Mikä helkkarin nysväri olet? Otappas nyt itseäsi niskasta kiinni ja ala hoitaa asioitasi! Ei tämä yhteiskunta ole mikään täysihoitola.
Kuka saa muuton tehtyä yksin, varsinkaan jos on vähävarainen/ huonokuntoinen /ajokortiton? Painu sinä perspaskakokkare helvettiin.
eri
Ei työssäkäyvilläkään ole vara mihinkään muuttopalveluihin. Ne on kalliita. Kyllä muutot on aina hoidettu niin, että on kysytty kavereita auttamaan, vuokrattu peräkärry ja sillä muutettu. Miksi toimeentulotuen saajan pitäisi olla paremmassa asemassa ja yhteiskunnan kustantaa muuttopalvelukin? Se on kyllä kumma, että toimeentulotuen asiakkailla ei muka koskaan ole yhtään ketään kuka voisi auttaa ja sillä perusteella ruinataan muuttopalvelut Kelasta.