Kela pakottaa muttamaan halvempaan kämppään mutta maksaako kela sitten muuton ja vuokravakuuden? Nämä olisi yhteensä noin 3000€.
Eikö Kelan pidä maksaa jos kerran pakottaa muuttamaan?
Kommentit (44)
Olet tehnyt saman aloituksen joka päivä yli puolen vuoden ajan. Suosittelen terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt saman aloituksen joka päivä yli puolen vuoden ajan. Suosittelen terapiaa.
En ole ikinä tehnyt tästä asiasta aloitusta
ap
Kelan muuttoavaustus on 120€ ja vuokravakuuteen voi saada enintään 250. Näistä kumpaakaan ei silti välttämättä myönnetä.
Mitäpä jos alkaisit itse vastaamaan itseäsi koskevista elantokuluista?
Konalan jauhelihamies jankutus pois
1) ei pakota
2) kuka maksaa OMAN elämänsä kulut näin lähtökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Kelan muuttoavaustus on 120€ ja vuokravakuuteen voi saada enintään 250. Näistä kumpaakaan ei silti välttämättä myönnetä.
Miten niin enintään 250€? Olen saanut 3 asuntoon yli 1000€ vuokravakuuden kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Rikokseen yllyttäminen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enintään 250€? Olen saanut 3 asuntoon yli 1000€ vuokravakuuden kelasta.
Oikeesti? Mun tuttu ei saanut edes kahtasataa.
Minua ei ole vielä pakottanut muuttamaan.
Ostin vuosi sitten omakotitalon.
Ehkä kelan asioinnista voi kysyä tai ohjeet sivulla. Joissakin kunnissa on asiointipiste lakkautettu.
älä tuo tavaroita uuteen kämppään.. et tarvitse muuttokuluja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikokseen yllyttäminen on rikos.
Ai on rikos huolehtia ITSE omasta elatuksestaan? vasta 38 vuotta yhtäjaksoisesti on nyt tullut oltua siis rikollinen. Ja taitaa valtaosa muistakin suomalaisista olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pysty muuttamaan noin pienellä summalla yhtään mihinkään, paitsi taksilla kaksi laatikkoa. Jos tarvisi muuttoapua ja muutofirman. Mistä sitä saa yksinasuvat, joilla ei ole ketään auttamassa tai rahaa. Ei tuo riitä vuokravakuuteen, paitsi opiskelija-asunnossa ehkä. Ihmiset heitteillä ? Jätetäänkö ihmisten tavarat ulos sateeseen pakkaseen ja kaatopaikalle, lasku perässä vai miten homman pitäisi toimia? Jokin on vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimeentulotuella, ja muutolle on hyvä syy, niin saa vaikka 3000€ vuokravakuuteen
Kela myöntää vuokravakuuden kahden kuukauden vuokraa vastaavan määrän, jos muutolle on perusteet (muutto kohtuuhintaiseen on peruste). Muutto tulee lähtökohtaisesti hoitaa itse ja siihen saa avustusta 120 euroa. Muuttopalvelun saa vain painavilla perusteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on toimeentulotuella, ja muutolle on hyvä syy, niin saa vaikka 3000€ vuokravakuuteen
Riippuu vuokran määrästä. Kela myöntää vuokravakuuden vain kahden kuukauden vuokraa vastaavan määrän. Kolmen kuukauden vain painavasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Kela myöntää vuokravakuuden kahden kuukauden vuokraa vastaavan määrän, jos muutolle on perusteet (muutto kohtuuhintaiseen on peruste). Muutto tulee lähtökohtaisesti hoitaa itse ja siihen saa avustusta 120 euroa. Muuttopalvelun saa vain painavilla perusteilla.
Se että joku joutuu selittelemään sossulle perusteita on kauheaa ja muu kuulustelu. Mitä jos ei siltikään saisi vaikka olisi yksin asuva ja ei ketään apuna, eikä rahaa. Miten sitten kävisi. Vai onko se painava peruste. Eikä voi itse kantaa jos ei kroppa kestä.
Konalako se täällä taas ulisee Poistoonhan tämä on laitettava.
Ei se Kela pakota muuttamaan, mutta et vain saa asumistukea ilman uudelleentarkastelua (jolloin se pienenee), jos jatkat tuettua asumistasi liian kalliissa vuokrakämpässä. Pieni ja kohtuullinen muutos.
On ihan oma valintasi käytätkö entistä suuremman osuuden varoistasi (jotka todennäköisesti tukirahoja) vuokraan vai muutatko halvempaan asuntoon.