Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoyksikön sairaanhoitajat eivät ymmärrä vanhan isäni olleen johtaja!

Vierailija
26.07.2025 |

He eivät osaa antaa tilaa isälleni. Isäni on tottunut käskemään ja johtamaan muita. Sairaanhoitajat eivät ymmärrä, että ei isäni mikään tavallinen työläinen ole ollut. Todennäköisesti käskytti heidän vanhempiaan! Miksi tällaisia asioita ei oteta huomioon? Vanhusten on saatava olla omia itsejään. Kunnioita rajoja!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikki leikkinä. Totuuden siemen kuitenkin. Miettikää, miltä tuntuu ihmisestä, joka on aina huolehtinut hyvin itsestään ja pitänyt kotinsa siistinä, ja sitten makuutetaan laitoksessa märissä vaipoissa eikä edes pyytäessään pääse vessaan. Liukuhihnalta hoidetaan ja kutsutaan Maritaksi, vaikka nimi on Irja. Koko entinen elämä on pyyhkäisty pois. Siinä on ihmisyys aika vähissä.

Eiköhän tuo koske ihan kaikkia ihmisiä.

Vierailija
42/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niitä johtajia hoideta samoin, kuin muitakin kuolevaisia.

Ja tämä on väärin. Vain pieni osa ihmisistä on johtajia. Heille on tarjottava parasta.

AP

Kai isäsi on yksityisessä hoitolaitoksessa joka maksaa kymppitonnin kuussa ja jossa hoitajat ottavat eri maksusta suihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein auennut ap:n pointti. Haluatko, että isäsi puetaan frakkiin päivittäin, vai pitääkö hoitajien toimia piikoina ja vastata isäsi jokaiseen toiveeseen? 

Tätä tarkoitin, kaikille sama hoito, mutta yksilölliset erot huomioiden. Jos on aina ollut puku päällä, voi sen hoivakodissakin pukea. Palvelijoita emme kuitenkaan ole. Kunnioitan kaikkia yhtä lailla. 

Vierailija
44/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niitä johtajia hoideta samoin, kuin muitakin kuolevaisia.

Ja tämä on väärin. Vain pieni osa ihmisistä on johtajia. Heille on tarjottava parasta.

AP

Kannattaa  johtajan sitten itse maksaa hoitonsa (noin 6000 euroa/kk), kun rahaakin varmaan on. Silloin voi pyytää ekstrapalvelukia.

Vierailija
45/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas identifioidun johtajaksi, eli olen siis johtaja. Käskyttelen muita, mutta saan vain paskaa niskaan. Se, että mua syrjitään identiteettini vuoksi, on törkeää!

- Kuule minäpä kerron mikä on oikeasti törkeää. Kyllä jokaista voi ihan kivasti kohdella vaikka olisikin kiire. Se vanhus voi olla oma äitisi. Jos vanhukselle tulee edes siitä parempi mieli että häntä kohdellaan arvostavasti tai puhutellaan vaikka direktööriksi, niin mikäs siinä, mikä siinä  nyt on niin ylivoimaista? Suututtaa ja surettaa. Alalta pitäisi potkaista kauas helkkariin sinne sopimattomat mutta kaikkihan sinne lähäritutkinnon nippanappa läpäisseet pääsee vaikka millä asenteella heittämällä sisälle,.

Sattumalta tunnen muutaman vanhusten hoitolaitoksissa toimineenn tyypin alanvaihtajan  ja kyllä-- ihme vit--nhokijoita ja hermoraunioita osa, sivistys käytöksestä loistaa poissaolollaan , työpaikalla ketrtomansa tappelivat keskenään ja paineiden ja kiireen keskellä haukkuvat ja nimittelevät työkavereitaan rumasti, moni irtisanoutuu kun liian vähän työntekijöitä vanhuslaitoksissa vuoroissa ja kuulemma liukuhihnalla pitää pestä vastaan rimpilevia vanhuksia kuin hiekkasäkkejä. Vastenmielisiä juttuja kertoilevat.

Vierailija
46/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on ollut omassa firmassaan johtaja, ja johtanut firmaa mielensä mukaan. 

Nyt hän on hoidossa, eikä enää johda ketään eikä mitään. Laitoksen henkilökunta, lääkärit ja hoitajat, päättävät mitä isällesi milloinkin tehdään.

Vierailija
47/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten tulee nykyään olla mahdollisimman hiljaa ja vaivattomia ja näkymättömiä ja vaihtaa itse vaippansa ja muovilakanansa sänkyyn jos on pissavaiva.

sitten ei tarvi kenenkään hermostua ja ve-ttua hokea.

Vierailija
48/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai isäsi on yksityisessä hoitolaitoksessa joka maksaa kymppitonnin kuussa ja jossa hoitajat ottavat eri maksusta suihin?

- Ja siinä tuli oikein malliesimerkki erään lähärin sivistys- ja älykkyystasosta vanhustenhoidossa. Viihdytkö ihmisläheisessä työssäsi?

Vierailija
49/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtaja voi mennä kalliiseen hoitokotiin jossa rahasta pokkuroidaan.

Vierailija
50/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulle saa nauraa, ja nauroimmekin oikein kunnolla. Dementoitunutta vanhusta pitäisi vielä hoitajien totella ja puhutella Herra Johtaja. Kuolen nauruun.

- Millainen ihminen naureskelee dementoituneelle hoidokille? Aika pelottava asenne.

Vierailija
51/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein auennut ap:n pointti. Haluatko, että isäsi puetaan frakkiin päivittäin, vai pitääkö hoitajien toimia piikoina ja vastata isäsi jokaiseen toiveeseen? 

Provo se oli, selviää viimeistään myöhemmissä kommenteissa. Harmi, sillä hipaisee oikeita keskustelua tarvitsevia aiheita.

Vierailija
52/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskytti, huono johtaja, varmaankin harhaanjohtaja

Vierailija
53/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ilotyttö. Miksei hoitajat tajua ja anna mun olla sitä mitä olin? 

Vierailija
54/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mielenkiintoista mutta ei yllättävää että sinulle tuo ammatti tuli (toivottvasti vain esimerkkinä) ekana mieleen. 

Vierailija
55/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinulle saa nauraa, ja nauroimmekin oikein kunnolla. Dementoitunutta vanhusta pitäisi vielä hoitajien totella ja puhutella Herra Johtaja. Kuolen nauruun.

Mikseipä mahdollisuuksien mukaan voisikin,  mutta eihän se enää  totaalisessa hoitosuhteessa onnistu. 

Ei ole sellaisia kohtaan, jotka eivät luule itsestään liikoja. Jos vakaasti uskoo omaan erinomaisuuteensa, kannattaa hakeutua yksityiseen hoivakotiin, niin kuin joku jo kertoikin.

Vierailija
56/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän julkisessa hoidossa on niin ikävät asenteet?

- Ne on takuulla niin lujilla siellä, hermot menee kai siksi kun ei jaksa kauaa tahtia ja kiirettä? Ei siellä paljoa vanhuksen päätä silitellä tai uutisia sängyn vieressä ääneen lueta. 10 minsaa aikaa lusikoida velli suuhun ja jos ei syö niin voi voi. Iltakuudelta pikapikaa pesulle ja nukkumaan.

Vierailija
57/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näin sairaanhoitajana kohtelen kaikkia ihmisiä tasavertaisesti. Mulle on ihan sama onko johtaja, duunari, homoseksuaali, ulkomaalainen, uhri tai rikoksentekijä, tai olipa uskonto/ideologia mikä tahansa. Kaikkia tulee ja pitää kohdella samanarvoisesti. Välillä kun hoitaa esim. rikoksentekijää, vaikka lapsirikostilanteissa, niin silloin on itsensä vain koottava jotenkin "kasaan". Omia mielipiteitä ei saa eikä kuulu näyttää.

Tämä kaikki kuuluu sairaanhoitajan valaan. Ja siitä olen pitänyt kiinni.

Vierailija
58/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole enää eikä siellä ketään pokkuroida, varsinkin kun niillä on paskat housuissa.

Vierailija
59/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottunut kun muut hoitelee eikä itse tarvitse enää. 

Vierailija
60/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseipä mahdollisuuksien mukaan voisikin,  mutta eihän se enää  totaalisessa hoitosuhteessa onnistu. 

Ei ole sellaisia kohtaan, jotka eivät luule itsestään liikoja. Jos vakaasti uskoo omaan erinomaisuuteensa, kannattaa hakeutua yksityiseen hoivakotiin, niin kuin joku jo kertoikin.

Tartun tähän. Miksi herättää ärtymystä jos vanhus vielä luulee itsestään liikoja?  Vaikuttaako  luokkaerojen tunnistus?  Pitääkö vanhusta rangaista siitä mitä hän on ollut,  ja yrittää kasvattaa häntä vielä paremmaksi ihmiseksi?  Tarkoitan kanssakäymistä yleensä, mitään konkreettisia erikoispalveluja ei voi toteuttaa ja tolkuissaan oleva "johtajakin" sen ymmärtää. Eli hoitajan asenne, onko se liian henkilökohtainen vaikka ihmisläheinen työ onkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi