Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itähelsinkiläinen luonne / espoolainen luonne?

Vierailija
01.04.2007 |

Antakaahan tulla, mikä on tyypillistä näille ja mikä erottaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt haet määritelmiä, että espoolainen on fiksu, rikas ja koulutettu ja itä-helsinkiläinen köyhä, työtön ja alkoholisti, niin tiedoksi että molemmista suunnista löytyy kumpiakin.

Vierailija
22/27 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta idässä asuvat ovat aitoja, rehellisiä omana itsenään.

Itä-Helsinki on monikulttuurisempi ja suvaitsevanpi.

Minusta Itä-Helsingissä asuvilla on parempi itsetunto. Heidän asuinpaikan valintaan ei ole vaikuttanut toisten ennakkoluulot.

Espoolaiset ovat enemmän pintakiiltoisia. Huolehditaan siita mitä naapurit ajattelevat. Tuomitaan muut helposti jos he eivät ole ja käyttäydy samalla tavalla kuin itse. Materiaali ja omistaminen on tärkeää. Täytyy näyttää ja esittää vaikkei oikeasti olisi varaakaan.

t. Se joka sanoi toisessa ketjussa olevansa ihmisenä Itä-Helsinkiläinen vaikken siellä ole asunutkaan. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäminen on aina hauskaa, tosin osuu kyllä sitten usein pieleenkin. Yleinen näppituntuma on varmaan se, että espoolaiset korkeammin koulutettuja parempituloisia ja asuvat pientaloissa ja itähelsinkiläiset taas asuu kerrostaloissa jne. Mut päinvastaistakin taatusti löytyy ja paljon, esim. Jollaksessa on melkoisia omakotitaloja ja Espoosta vaikkapa Espoonkeskuksesta löytyy ihan mainioita betonilähiöitä.

Itse asustan Espoossa betonilähiössä, olen korkeasti koulutettu ja käyn itähelsingissä töissä. En siis sovi yhtään mielikuvaan espoolaisesta, kun en edes haaveile rivitalossa tai puhumattakaan omakotitalossa asumisesta. Mutta espoolainen olen ollut yli puolet elämästäni, täällä betonikuutioissa asuen.

Vierailija
24/27 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mukaan sitten luonteet ja käyttäytyminen menee. On näitä Kontulalaisia " idänhelmiä" ja sitten esim. tammisalon varakasta kansaa. Kyl noi idänhelmet on luonteeltaan reilumpia ja suvaisevampia, ku noi varakkaammat...

Vierailija
25/27 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Iiihan kaamee räkälä! Mä en ikinä vois asuu tuolla. Noi ihmiset haisee jo pitkälle!" " Joo, mun luokalla oli yks, joka asu tuolla ja oli se tosi saastanen. Aina pelkäs, että jotain täitä siltä saa" " Aattele mitn kauheeta olis, jos tonne joutuis menee..." *Puistatuksia ja ivallista naurua*

Joku noiki oli kai kasvattanu tohon arvomaailmaan...

Tammisalossa jäivät siis pois.

Vierailija
26/27 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se tv-sarja Mogadishu Avenue on saanut nimensä itähelsinkiläisestä kadusta, mutta sarja piti kuvata Espoossa koska itä-Helsinki oli aivan liian siisti. Jotain tämäkin kertoo.

Vierailija
27/27 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä luonteeni ole muuttunut muuttojen välillä miksikään :)