Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muita, jotka eivät ole ikinä käynyt missään festareilla eikä kiinnosta ollenkaan?

Vierailija
26.07.2025 |

Tunnen aina olevani joku friikki asian suhteen. Mutta kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Olen siis nelikymppinen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt festareilla ja asun jopa Turussa jossa on mm. Ruisrock ja DBTL:kin. 

Muistaakseni nuorena oli jotain DBTL konsertteja ilmaiseksikin (?) ja olen nähnyt Ultra Bran tuolloin Samppalinnan lavalla mutta en ole mitään sellaisesta ikinä maksanut saati rymynnyt jossain festari-leirintäalueella / bajamajoissa tms

Vierailija
2/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kiinnosta mahdoton ruuhka ja älämölö, puhumattakaan haisevista bahamajoista. 

Vierailija
4/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tai pari nuorempana ja täytyy sanoa etten ymmärrä viehätystä. 

Yleensä festarit ovat jossain hankalassa paikassa, aina on pölyistä, mutaista tai likaista, liikaa tungosta, jonoja, äänentoisto ulkotiloissa (pahimmassa tapauksessa monelta lavalta samaan aikaan eri musiikki) aika kehnoa ja lisäksi kallista ja huonolaatuista tarjoilua. 

Mielestäni festarit ovat maaseudulla asuvien keskuuudessa suositumpia kuin kaupungissa. Itse suosin mielummin klubikeikkoja tai jopa stadionkonsertteja. 

Vierailija
5/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päissään örventelevien sekoilijoiden joukossa ei normaalisti käyttäytyvä ihminen koe oloaan mukavaksi, turvalliseksi.

Ölinää ja mölinää ja muuta sekoilua.Musiikin jytke kaikkialla.

On niitä parempiakin mestoja.

Vierailija
6/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole koskaan kiinnostanut festarit, ei edes nuorempana.

En kyllä ole muutenkaan kovin suuri livemusiikin ystävä (biisit lähes aina parempia studiossa hiottuna), mutta vielä vähemmän kiinnostaa kuunnella sitä ylikovalla soitettua musiikkia jossain hikisessä yleisömeressä keskellä mutaa ja kännisiä ääliöitä.

Seksiä sieltä festareilta jotkut myös hakevat, mutta ei joku paskaisessa teltassa ähertäminen ja säheltäminen sekään olisi ollut mikään eroottisten haaveiden täyttymys.

En koe menettäneeni mitään.

Vierailija
7/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ihmismassoja ja kovaa musiikkia. 

Vierailija
8/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kun ei missään soiteta kunnollista musiikkia. Lisäksi lammasmassat ei kiihota. Eikä myöskään ne muoviset vessat, jotka ovat yksi maailman kuvottavimmista kokemuksista.

Vierailija
9/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea äänentoisto aivan liian kovalla, joo kiitos ei. Meneekö joku festareille muka oikeasti kuuntelemaan musiikkia?

Vierailija
10/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaisille festareille minua ei saisi, sillä niillä ei ole minun kannaltani mitään musiikillisesti mielenkiintoista tarjottavaa. Ahveniston Giants of Rock -festareilla olin vuonna 1987, ja silloin tapahtumaan menemiselle oli musiikilliset perusteet. Vieläkin muistelen kyseistä tapahtumaa hyvillä mielin. Siellä oli sen ajan merkittäviä bändejä: Zero Nine, Gringos Locos, Catwalk, Loud Crowd, Helloween, Dio jne.

Minua on aina kiinnostanut se, miltä bändin soitto kuulostaa, millainen virvelisaundi eri bändeillä on, miten homma muuten toimii. Tuon tapahtuman jälkeen olen syksittäisillä keikoilla käynyt jonkin verran, nykyään en enää niilläkään ravaa.

Vierailija
11/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin. INHOAN syvästi kaikenlaisia väentungoksia ja massojen örvellystä. En ole ikinä käynyt siis missään festareilla eikä kiinnosta yhtään, ei kiinnostanut edes nuorempana. Inhoan jo sanaa festari ja yritän aina olla jossain muualla isompien tapahtumien aikana, esim Qstock, jota kaikki hehkuttavat kun jotakin maailman parasta tapahtumaa. 

Vierailija
12/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä.

Vierailija
13/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti on ja paljon, mäkin olin reippaasti yli kolmekymppiseksi. Ahisti ajatus jonottamisista, tönimisistä, varsinkin bajamajoista.

Sitten omasta tahdostani lopulta lyöttäydyin porukan mukaan festareille ja oli älyttömän hauskaa.

Kävin ehkä viisi kertaa yhteensä ja nyt olen selvästikin ollut viime vuodet taas ihminen joka ahistuu taas ajatuksestakin. 

Vierailija
14/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt.

Vierailija
15/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut festari-ihminen, monestakaan syystä:

-Haluan käydä päivittäin suihkussa, en "pysty" nukkumaan 'likaisena', illalla pakko päästä suihkuun.

-Inhoan bajamajoja (-ja ulkovessoja ylipäätään) ulkomailla reissatessa tulee aina ikävä bideetä, vaikka on kosteaa vessapaperia jne. ei se aja samaa asiaa.

-En pidä telttailusta, ajatuskin tökkii, varsinkin kun Suomen sää usein jollain tavalla huono (mutavelliä, paahtavaa porotusta, tai jopa noiden sekoitusta...) +tavaroiden huolehtiminen ettei mitään pöllitä.

-Suurin osa artisteista ei kiinnosta, ja tuntuu että olipa rock, pop, tai iskelmä teemana, niin kaikissa samat(!) esiintyjät.

Voisin lähteä festareille, jos paikkana on sellainen missä vesivessat, pääsee kunnolliseen hotellihuoneeseen nukkumaan, ja esiintyjistä ainakin 50% sellaisia mitkä kiinnostaa.

Ehkä jossain  kohtaa joku keksii järjestää 'cityfestareita', vaikkapa kokonainen hotelli, missä pakettiin kuuluu oma huone kaverin kanssa, pääsyliput, ehkä ruokailutkin jne. JOS hyvät esiintyjät, olisin valmis kunnolla maksamaankin.

Vierailija
16/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta

Vierailija
17/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut,eikä kiinnosta.

Vierailija
18/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu koskee ilmeisesti vain pop- ja rock-festivaaleja? On nimittäin paljon muita festivaaleja, joissa ei ole tungosta, humalaisia, kovaäänistä musiikkia eikä telttamajoitusta (jos on ajoissa varaamisen suhteen) ja bajamajatkin ovat siistejä (ja samalla on vesivessoja tarjolla). Suosittelen tutustumaan esim. elokuvafestivaaleihin, klassisen musiikin festivaaleihin, kansanmusiikkifestivaaleihin, taidefestivaaleihin jne.

Vierailija
19/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen papparainen. Ei enää kiinnosta. 

Vierailija
20/27 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt festareilla. Ei kiinnosta ihmismassat ja kännisten ihmisten perseilyn katselu.

Tosin myös poikuuskin on tallella, se varmaan johtuu tuosta etten paljoa baareita välitä.

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi