siis miten ei leipä kestä edes yhtä päivää ilman että on heti homeessa??
ostin eilen leipiä ja tänään olivat jo homeessa. otin vielä perimmäisimmän pussin että eivät ole mitään vanhentuneitakaan
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Säilytä jääkaapissa, kestää hyvin yli viikon päiväyksestä.
Jääkaappi ei ole hyvä leivän säilytykseen. Laita pakastimeen ja ota sieltä kerta annos sulamaan.
Oliskohan jotain tekemistä pilaantumisella näissä keleissä? Kauanko kesti kuumuudessa tuoda leivät kotiin, sekin voi vaikuttaa. Harmi sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko leivän päiväystä?
Et ymmärtänyt lukemaasi?
Tai sitten sinä et. Jos on laiska hyllyttäjä niin se perimmäinen on vanhin, vaikka ei pitäisi.
V*tusti lisäaineita vaan niin p@ska luistaa hyvin.
Älä tunge sormia pussiin vaan pussin ulkopuolelta avita siivu tai sämpylä pussin suulle ja nappaa siitä. Älä säilytä leipä pussia auringonpaisteessa tai muussa lämpimässä paikassa.
Teen ja paistan sämpyläni itse. Paistopäivän iltana ne menevät pakkaseen. Syöntipäivänä sulatan mikrossa hieman ja sitten paahdan paahtimessa.
Ei hometta missään :)
Näkkileipäni ostan kaupasta :)
Minä paistan kaupan sämpylöitä 15 - 20 minuuttia lisää. Pakkaan kuumina pakastepussiin.
Eivät yleensä homehdu viikossakaan. 2 kertaa on homehtuneet.
Mahani tykkää muutenkin hieman enemmän poistuneista.
Olen huomannut saman. Alkoi viime syksynä. Johtuisiko siitä, että leivistäkin on vähennetty suolaa ? Mikään ei enää maistu miltään, kun suolaa vähennetty.
Koska sä oot viimeks tehnyt suursiivon?
Pessyt kaapit sisältä ja päältä ja pessyt seinät, lattiat koko asunnon?
Likaisessa asunnossa homeet viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Älä tunge sormia pussiin vaan pussin ulkopuolelta avita siivu tai sämpylä pussin suulle ja nappaa siitä. Älä säilytä leipä pussia auringonpaisteessa tai muussa lämpimässä paikassa.
Tai sitten peset vain kätesi.
Eipä ole moista ongelmaa ollut ikinä. N.69v.
Sisäilmassa jotain vialla. Meillä leipä säilyy muovipussissa keittiön pöydällä jopa kaksi viikkoa homehtumatta
Vierailija kirjoitti:
Minä paistan kaupan sämpylöitä 15 - 20 minuuttia lisää. Pakkaan kuumina pakastepussiin.
Eivät yleensä homehdu viikossakaan. 2 kertaa on homehtuneet.
Mahani tykkää muutenkin hieman enemmän poistuneista.
Minullakin on joskus vähän vajaapaistoiset kaupan sämpylät olleet homeläiskäisiä jo ennen parasta ennen päiväystä ja heti seuraavana päivänä ostosta. On hyvä, ettei niissä ole säilöntäaineita, mutta epäilen kyllä tuotantolaitoksessa olleen jotain vikaa prosessissa. Läiskät vaikuttivat siltä, että ne olisivat tulleet kohtiin, joissa sämpylöihin on koskettu paljain sormin tai likaisilla hansikkailla. En jaksanut valittaa.
Leipien koskettelua kannattaa välttää, jos haluaa niiden säilyvän paremmin, ota käteen vain ne jotka syöt saman tien.
Se on tää ilmankosteus ja laskenut elintarvikkeiden laatu. Mullakin on ap OCD, ja tiedän etten ole itse aiheuttanut lukuisten tuotteiden pilaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Alkoi viime syksynä. Johtuisiko siitä, että leivistäkin on vähennetty suolaa ? Mikään ei enää maistu miltään, kun suolaa vähennetty.
Kaupan leipiin tungetaan aivan liikaa suolaa ja törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin osa pienleipomoista käyttää suolaa vielä kunnolla. Juuri on yksi.
Minä säilytän leivän jääkaapissa. Muutama tunti ennen syömistä otan tarvittavan määrän huoneenlämpöön. Ei ole ollut homeista leipää koskaan, vaikka pisimmillään on ollut jääkaapissa kaksi viikkoa.
Ei meillä ole leivät huoneenlämmössä homehtuneet.
Ymmärsin, sinä luulit että kunhan vai ottaa sieltä takaa niin eivät voi olla vanhoja. Niissä on se päiväys josta tuon voi katsoa, otti sitten edestä tai takaa!