Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpikaan sinulle tärkeämpää puolisosi kanssa: yhdessä nukkuminen vai yhteisen mielenkiinnon kohteet?

Vierailija
25.07.2025 |

Näin kärjistetysti esittäen.

Tänään eräs ystäväni kävi meillä vierailulla, ensimmäistä kertaa kun tähän isompaan asuntoon muutettiin.

Hän oli aivan järkyttynyt, kun huomasi, että meillä on mieheni kanssa omat makuuhuoneet.

Vaikka kerroin, että nukumme molemmat paremmin omissa sängyissämme ja vuorokausirytmimme ovat aivan erilaiset, hän vain jankutti, että pariskunnan kuuluu nukkua yhdessä.

Tällä samalla ihmisellä on puoliso, jolla on aivan eri kiinnostuksen kohteet ja harrastukset kuin vaimollaan. Mies on urheilullinen ja hyväkuntoinen, juuri tänäänkin vetämässä 50 km pyörälenkkiä ja syksyllä lähdössä vaellukselle Lappiin. Vaimonsa ei osallistu näihin lainkaan, koska on sairaalloisen ylipainoinen ja huonokuntoinen. Mies käy töissä, vaimo nyhjää kotona jne...

Meillä on miehen kanssa yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita, mutta näköjään erilliset makuuhuoneet ovat sitten sellainen asia, jota jotkut eivät ymmärrä.

Oli ihan pakko vielä kertoa tuolle ystävälleni, että seksielämä on edelleen hyvää, emmekä lukitse makuuhuoneidemme ovia.

Tätä ei siis kehdannut kysyä, mutta ilmeisesti mietitytti.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi, jos puoliso ymmärtää työn/harrastuksen luonteen ja mitä se vaatii. Ehkäpä tekee itsekin samaa.

Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin joku vinkumassa selän takana tai vaatimassa lopetusta kun Flow on päällä.

Toki kohtuus kaikessa ja sovituista asioista pidetään kiinni.

Tämä ei estä yhdessä nukkumista, mutta erillisyyskin pitää sallia. Jos on väsynyt, kipeä tai liian kuuma, voidaan ottaa omaa tilaa yölläkin.

Luottamusta on vaikea rakentaa uudelleen, jos sen on kerran menettänyt. Moni asia vaatii 100% luottamuksen. 

Vierailija
82/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noiden tarvitse toisiaan poissulkea? Ilmeisesti ystäväsi on miehensä kanssa onnellinen kun noin elävät ja valitsevat elää yhdessä. 

Me tehdään sekä asioita yhdessä että nukutaan yhdessä. Itselleni erilliset makuuhuoneet olisi tosi kova pala ja mies joskus sanonut samaa. 

Kuinka moni on onnellinen ?. Ollaan niin, koska " KUULUU "  olla niin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans toimii molemmat, mutta tärkeimpänä tietenkin yhteiset arvot ja henkinen kohtaaminen.

Nukutaan yöt samassa sängyssä ja toisissamme kiinni. Kissat ja koiratkin tulevat yleensä vielä samaan sänkyyn. Nyt helteillä kaikki ovat halunneet vähän enemmän omaa tilaa, mutta muuten nukutaan koko porukka toisissamme kiinni. Mennään yleensä yhdessä nukkumaan, mutta nousen aina miestä aiemmin koska olen lyhytunisempi. Kumpikaan meistä ei kuorsaa ja ollaan totuttu niin toistemme (ja eläinten) ääniin ja liikkeisiin, etteivät ne valvota.

Päivällä sitten touhutaan yhdessä iso osa vapaa-ajastamme. Joskus toki yhdistetäänkin nukkuminen ja yhdessä tekeminen. Tänä aamuna itse heräsin joskus 5.30 aikoihin ja menin pelaamaan pleikkaria. Mies tuli hetki myöhemmin perässä sohvalle kun halusi katsella kun pelaan. Siinä sitten välillä torkkui ja välillä katseli ja kommentoi peliä. Vastaavasti illalla itse olen miehen vieressä ja luen miehen puhelimelta samoja artikkeleja mitä hän tutkii ja nukahdan siihen sitten jossain vaiheessa.

Vierailija
84/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysytyisi nukkumaan muuten kuin alasti, vierekkäin ja saman peiton alla. Vain sillä tavoin voin saada riittävästi kosketusta. Toki päivisinkin halaillaan, pussaillaan, on seksiä jne, mutta muutun kamalaksi kärttyiseksi akaksi ilman tota yhdessä nukkumista :D Joten jos olisi pakko valita, se on tärkeämpää.

Mutta on ne yhteiset mielenkiinnonkohteet ja toisaalta myös erilliset harrastukset yhtä tärkeitä.

Enkä arvostelisi/vertailisi toisten suhteita, jokaisen tulee tehdä, mikä omalle parisuhteelle on parhaaksi. Enkä kyllä pohdi ystävieni ylipainoa, kuntoa, harrastuksia tai mitään muutakaan tuohon sävyyn.

Vaimo haluaa, että nukutaan alasti lusikassa saman peiton alla. Ok minulle. Mutta kun olen liian kuuma, niin hän ei pysty.  Ja ilman peittoa hän ei osaa nukkua. Herkkäunisena ei siedä kuorsaustani ja tuhinaani. Eikä sitä, että lukuvaloni palaa hänen

Mitäs menit ottamaan tyhmän vaimon. Koska tyhmyyttähän tuo on.

Vierailija
85/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pienissä asunnoissa pariskunnat asuu jos ei ole muuta mahdollisuutta kuin nukkua samassa sängyssä kuorsaajan kanssa?

Meillä on pieni mummonmökki. Tupa ja kamari. Mahtuu tasan yksi sänky.

Vierailija
86/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä pystyis nukkua eri sängyissä, ihanaa kun saa nukkua toisen kanssa mikä rauhoittaa ja ylläpitää läheisyyttä. On meillä sitten yhteisiä harrastuksiakin mutta myös omia. On se eri asia sitten kuin seksin jälkeinen läheisyys mikä sekin on kyllä ihanaa kun voi koko yön olla lähekkäin ja mahdollisesti ottaa uusiksi.. Mutta tietysti sehän on just hyvä jos olette löytäneet teille parhaan mahdollisen tavan. 

Entä jos se kuorsaa kuin katujyrä?

Ei väsytä tarpeeksi jos kuorsaus häiritsee. Naiset aina narisee ja nukkuu liikaa 

Vierailija
87/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn ystävän miehen pitäisi jss. Itse on urheilullinen ja vaimo on lihava. 

Vierailija
88/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yhdessä nukkuminen. On yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita mutta sanon silti tuon. Nukutaan lähekkäin.

Vierailija
89/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneissa on nukuttu yli 10 vuotta ja kumpikin saa tarvitsemansa levon. Rytmit on niin erilaiset, ettei yhdessä nukkumisessa olisi järjen hiventä. Usein valvon aamuyöhön, kun mies jo heräilee tai ainakin ottaa c-papin naamaltaan ja jatkaa sitten vielä kuorsaamista, joka voi kuulua monen oven läpi. Siksi nukutaan mahdollisimman kaukana toisistamme. Yhteisiä mielenkiinnon kohteita kyllä on ja tehdään nukkumisen sijaan muita asioita yhdessä. 

Vierailija
90/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset mielenkiinnonkohteet ja nukutaan samassa sängyssä. 

Vierailija
91/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätän miehen 2-4 kertaa joka yö kuorsauksen takia. Joskus on aikoja että hän myös nukkuu todella levottomasti ja herään pelästyneenä siihen kun hän "riehuu" unissaan.

Ei ole silti koskaan tullut mieleenkään nukkua eri huoneessa. Ei vaan ole. Silloinkaan kun niitä huoneita oli tyhjillään useita. 

Nyt ei valinnanvaraa ole, samassa huoneessa ja sängyssä nukutaan.

Vierailija
92/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
93/94 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että miehiä ei yleisesti ottaen haittaa nukkua lähekkäin <3 

Vierailija
94/94 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että miehiä ei yleisesti ottaen haittaa nukkua lähekkäin <3 

Miten niin? Enemmän kai naiset luulee että yhdessä tai herravarjele saman peiton alla nukkuminen on joku hyvän parisuhteen merkki. Mun miesystävistä ainakaan kukaan ei ole koskaan pahastunut siitä että haluan nukkua yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan