Onko 51v vanha ihminen
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten elää eli kököttääkö valittaen kotona vai opiskeleeko uutta ja on aktiivinen.
Itse olen 53 ja en ole vanha.
Onneksi olkoon ja kumarrus. Minun itseni on vaikea enää suhtautua näin n 50-ikäisenä opiskeluun pohdiskelematta, kauanko olisi aikaa tehdä jotakin opinnoillani sekä mitä merkitystä ylipäänsä on niin monilla asioilla joita täällä teemme. Eivätkö teille muille tällaiset kysymykset tuota hankaluuksia? Meneekö tämä vaihe ohi, kuuluuko tämä iän murrosvaiheeseen?
Vanha on. Nivelet kuluneet, dementia, Parkinson, juu neim it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen nuoriksi katsotaan alle 30-vuotiaat, keski-ikäisiksi 40-/45-60-/65-vuotiaat ja vanhoiksi eläkeikäiset eli yli 65-vuotiaat. 30-40 on vähän sellainen välimuoto: ei enää nuori, mutta ei vielä keski-ikäinenkään.
35V alkaa keski-ikä ja päättyy siinä 55 vuotiaana,sen jälkeen on vanhuus.
Ai 56-vuotias on vanhus? Mites kun mä olen 56 mutta mulla elossa 76-v äiti ja 97-v mummo , kaikkiko ollaan vanhuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten elää eli kököttääkö valittaen kotona vai opiskeleeko uutta ja on aktiivinen.
Itse olen 53 ja en ole vanha.
Onneksi olkoon ja kumarrus. Minun itseni on vaikea enää suhtautua näin n 50-ikäisenä opiskeluun pohdiskelematta, kauanko olisi aikaa tehdä jotakin opinnoillani sekä mitä merkitystä ylipäänsä on niin monilla asioilla joita täällä teemme. Eivätkö teille muille tällaiset kysymykset tuota hankaluuksia? Meneekö tämä vaihe ohi, kuuluuko tämä iän murrosvaiheeseen?
Ihan samoja miettinyt, tehnyt rankkaa inventaariota niin tekemisen, ihmissuhteiden kuin omaisuudenkin suhteen. Käytännössä heräsin todellisuuteen, elämän rajallisuuteen, ja siihen, että ollaan jo loppusuoralla. Sen mukaan sitten mielekkäitä valintoja. Biologinen elinkaari kun nyt vaan on fakta.
No ei minulla ainakaan. Napakoru vielä näkyy.
Vanha mihin? Esim. ammattiurheilijaksi kyllä, presidentiksi ei.
Olen 51 v. Myönnän, että elämän rajallisuus on tullut aiempaa enemmän mieleen. Mutta esim. fyysisesti voin paremmin, kuin kolmekymppisenä. En varsinaisesti tunne oloani vanhaksi. En tosin nuoreksikaan. Minulla on 10 vuotta vanhempi sisarus, eikä hänkään todellakaan ole vanha!
Riippuu, minkä ikäiseltä kysyy. Lapsen tai teinin vastaus saattaa olla hieman toisenlainen kuin vaikka 90-vuotiaan.
En ymmärrä, miksi tästä asiasta pitää keskustella. 51-vuotias on ihan virallisten määritelmien mukaan keski-ikäinen eli ei nuori eikä vanha. Keski-iän katsotaan kattavan ikävuodet 35-65, eli tuon ikäinen on aika lailla puolivälissä keski-ikää.
Ei ole. Itse olen 68v vanha ja äitini on 92v. Hän on mielestäni vanha.
Riippuu keneltä kysyy. Jos kysyt parikymppiseltä niin todennäköisesti 51v on hänen mielestään vanha. Jos taas kysyt 70-vuotiaalta niin hän varmasti vastaa, että 51v ei ole vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vanha on. Nivelet kuluneet, dementia, Parkinson, juu neim it.
Sinä ainakin olet saanut jo jonkinasteisen aivovaurion.
Vierailija kirjoitti:
No ei minulla ainakaan. Napakoru vielä näkyy.
Laita kuva tai emme usko.
No ollaanhan me. Ja ihan hyvä niin. Nuoremmat ovat fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
10-vuotiaan mielestä 20-vuotias on vanha.
20-vuotiaan mielestä 40-vuotias on vanha.
40-vuotiaan mielestä 80-vuotias on vanha.
Omasta mielestään 80-vuotias on ikinuori.
Eli miten on?
Hah paitsi 20-vuotiaan aivottoman naisen mielestä dänny 80.v on ikinuori ja ihana
Tekemään mitä, ilolinnuksi jo puhkiköyritty, kaupan kassalla menettelee.
Odotapas, kun olet itse tässä iässä. Veikkaan, että vastauksesi on ei.
No ei vanha, koska minusta vanha ihminen on vasta päälle 80 vuotias. 51 v on aika lailla vahvaa keski-ikää, ei enää nuori mutta ei vielä vanhakaan. Just sopiva ikä. T. N51