Työvoimaviranomaisista on syytä ruveta tekemään rikosilmoituksia
Työvoimaviranomaiset tarkkailevat työttömien työnhakijoiden tekemisiä sosiaalisen median kautta.
Työvoimaviranomaisilla on tietosuoja-asetukseen perustuva velvollisuus kertoa työttömälle jos tämän sosiaalista mediaa on käyty tutkimassa.
He tekevät tämän salaa ja näinollen rikkovat lakia. Kaikista heistä onkin syytä tehdä rikosilmoitus. He yrittivät jopa pimittää tätä tietoa, mutta olivat pakotettuja lopulta myöntämään kuinka heillä on tälläinen ohjeistus eikä siitä kerrota työttömille.
Kommentit (18)
Viranomaiset eivät saa kerätä sosiaalisesta mediasta tietoja täysin vapaasti. Julkisista lähteistä tietoja voi hankkia, mutta tästä on tietosuoja-asetuksen mukaisesti informoitava asiakasta.
Viranomaisen vastuulla on osoittaa ja varmistaa, että se käsittelee ajantasaisia, täsmällisiä ja paikkansapitäviä tietoja.
- Sosiaalinen media pitää sisällään paljon valetilejä, ja identiteettivarkauksia tehdään varsin paljon.
Siksipä ei kannatakaan jakaa somessa liikaa omia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos ei ole mitään salattavaa? Eihän sometili tarkoita suinkaan, että olet yrittäjä. Voi olla myös vaikka kuinka monta nimikaimaa. Mistä tiedät kuka on kukin? Virkamies voi vaikka piruuttain itse perustaa feikkitilin ja esiintyä sinuna ja väittää että sinulla on yritys. Käy vielä rekisteröimässä jonkun pöytälaatikkofirman, jotta saisi lavastettua sinut yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Samannimisiä henkilöitä kun minä on kymmeniä Suomessa, joten kun tälläinen salapoliisi työkkärin täti menee sinne googleen pyörimään ei hän voi mistään tietää kuka on kyseessä. Lisäksi kuka tahansa voi laittaa minne tahansa jonkun toisen nimellä jotain juttuja. Kaikenlisäksi he rikkovat lakia, koska eivät ilmoita sitä ihmisille joita he netissä tutkivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos ei ole mitään salattavaa? Eihän sometili tarkoita suinkaan, että olet yrittäjä. Voi olla myös vaikka kuinka monta nimikaimaa. Mistä tiedät kuka on kukin? Virkamies voi vaikka piruuttain itse perustaa feikkitilin ja esiintyä sinuna ja väittää että sinulla on yritys. Käy vielä rekisteröimässä jonkun pöytälaatikkofirman, jotta saisi lavastettua sinut yrittäjäksi.
Todistustaakka olisi kuitenkin sillä virkamiehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Millä viranomainen voi olla että kyseessä on juuri se jonka hän luulee olevan kyseessä?? Esim nimet. Sanna mäkinen, pasi koivunen, antti korhonen jne montako heitä on suomessa !!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä..tilit yksityiselle, mahd.vähänn mitään infoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samannimisiä henkilöitä kun minä on kymmeniä Suomessa, joten kun tälläinen salapoliisi työkkärin täti menee sinne googleen pyörimään ei hän voi mistään tietää kuka on kyseessä. Lisäksi kuka tahansa voi laittaa minne tahansa jonkun toisen nimellä jotain juttuja. Kaikenlisäksi he rikkovat lakia, koska eivät ilmoita sitä ihmisille joita he netissä tutkivat.
Lisäksi sometilejä voi luoda taiteilijanimellä. Ei ole pakko käyttää oikeaa nimeä.
Yritys pitää itse perustaa. Ei kukaan virkamies voi perustaa toisen puolesta yritystä. Se on selkeä rikos jos niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Millä viranomainen voi olla että kyseessä on juuri se jonka hän luulee olevan kyseessä?? Esim nimet. Sanna mäkinen, pasi koivunen, antti korhonen jne montako heitä on suomessa !!
Minä voin mennä vaikka tänään ja tehdä 50 sosiaalisen median tiliä kaikki väärillä nimillä, valokuvilla, voin vaikka valehdella sukupuolen. Joten mistä tälläinen työkkärin salapoliisi tietää mitkä on edes oikeita tilejä. Ja on selvää, että työkkäri ei ole lain yläpuolella, heillä on ilmoitusvelvollisuus jota he eivät noudata, sentakia olisikin hyvä ihan poliisin kanssa käydä läpi näitä asioita ja tehdä rikosilmoitus tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korhosia, Virtasia, Mäkisiä on vaikka kuinka paljon. Mistä tietää kuka on kukin. Lisäksi kuka tahansa voi esiintyä Korhosena, Mäkisenä tai Virtasena vaikka sitten virkamies itse.
Arvaa tutkiiko paskalakit muiden viranomaisten tekemiä rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin mennä vaikka tänään ja tehdä 50 sosiaalisen median tiliä kaikki väärillä nimillä, valokuvilla, voin
Valokuvatkin voi varastaa ja perustaa niillä sometilejä ja esiintyä eri henkilönä. Jopa Kelaan voi soittaa ja esiintyä toisena ihmisenä vaikka sitten kaverin puolesta.
Miksi hitossa se jaatte yksityistietoa jonnekin sometileille. Haetteko sieltä jotain hyväksyntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistustaakka olisi kuitenkin sillä virkamiehellä.
Jos väittää yrittäjäksi niin sitten tosiaan pitäisi olla valmis todistamaan, että todellakin omistaa koko firman. Toki voihan sitä väittää, että joku matti meikäläinen omistaa koko Nokian tai Microsoftin, mutta aika epäuskottavaa. Millä todistat, että joku tavis matti pulliainen Suomen Pihtipuhtaalta omistaa koko Microsoftin?
ehkä julkisoikeuden professori on paremmin perillä kuin virkailija?
Jotkut ihmiset on oikeasti niin tyhmiä etteivät ymmärrä tälläisten wannabe-salapoliisi töiden ongelmia. On selvää, että et voi jättää ilmoittamatta ihmisille joita tutkit, koska et käytännössä nykyaikana voi mitenkään tietää onko kyseessä oikeasti se henkilö jota tutkit.
Usko tai älä, se jykeväleukainen merikapteeni joka pyytää lentolippuihin rahaa ei välttämättä ole oikea henkilö netissä, joten millä varmuudella sinä voit tietää jonkun google haun perusteella jos Pertti Eräjorma myi käytetyt kalsarit netissä ja näinollen hän on "yrittäjä". Se, että jokin asia lukee netissä ei tee siitä totta on luultavasti yksi internetin vanhimpia totuuksia.
Minä tein työkkarin akasta rikosilmoituksen kerran ja se tuomittiin maksamaan minulle 2500 euroa kunnianloukkauksesta.
Se johtuu kun olin työkkärissä ja virkailija väitti että työttömyyteni syy oli että juon paljon alkoholia. Mulla on kolme tutkintoa ja 18 vuotta työkokemusta ja se väitti että juo paljon viinaa. No suutuin siitä ja haastoin oikeuteen.
Menepä TÖIHIN siitä!