Miten selvitä helteestä?
Miten jaksaa tätä loppumatonta hellehelvettiä? Asuntoni on hyvin pieni, ja seinään paistaa aurinko suoraan klo 11.00-20.00. Olen parina päivänä joutunut viettämään kuusi tuntia ostoskeskuksessa vain sen takia, että ei koko ajan pyörryttäisi. Ihan epätoivoinen olo kun mitään helpotusta ei ole luvassa, tämä ottaa henkisesti ihan todella koville. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Kommentit (51)
Siirrettävä ilmastointilaite, tai tuuletin kylmävaraajavirityksellä.
Hanki pimennysverhot ja verhot kiinni koko ajan.
Osta teltta ja siirry järven rannalle.
Muutin sellaisesta asunnosta pois. Nyt on pohjoinen, Itäuunta asunto.
Vierailija kirjoitti:
Siirrettävä ilmastointilaite, tai tuuletin kylmävaraajavirityksellä.
Samaa suosittelen, jos ilpiä ei ole mahdollista hankkia. Mulla on noita siirrettäviä vioilentimiä joka huoneessa. Käännän aina puhaltamaan siihen suuntaan, missä mä olen.
Istu päivät varjossa rannalla, mielellään vähän tuulisempi paikka, ja nauti kesästä. Verhot kiinni asunnossa päivällä ja vasta yöksi kotiin.
Mä selvisin kun lopetin dokaamisen.
Opettele nauttimaan näistä keleistä kuten me normaalit ja normaalipainoiset 😎
Nimenomaan ei kannata selvitä. Krapula tässä käristyskupolissa on karmea kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Istu päivät varjossa rannalla, mielellään vähän tuulisempi paikka, ja nauti kesästä. Verhot kiinni asunnossa päivällä ja vasta yöksi kotiin.
Missä käyt tarpeilla kun istut koko päivän rannalla nauttimassa kesästä?
Muuta Alepaan asumaan. Siellä on aina naurettavan kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuset ja paskot altaaseen kuten kaikki muutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse joko ranta missä on vessa tai sitten riittävän syrjäinen paikka.
Nousen aamulla viimeistään klo 4.30, teen kotihommia hissukseen ja hiljaa. Käyn kaupassa klo 8 jälkeen. Klo 10 ikkunat ja partsin ovi kiinni, kaihtimet ja verhot kiinni ja tuuletin päälle. Makoilen sängyllä tai sohvalla, luen, nettailen jne. Välillä syön aikaisemmin tehtyä salaattia jääkaapista, juon jääteetä. Klo 22 voi avata kaihtimet ja partsin oven. On vähän rankkaa. Kaikki kannattaa tehdä hitaasti ja rauhallisesti. Välillä viileä suihku tietty, usein alkuillasta. Pari kylmäkallea pakkasesta yöksi tyynyn väliin tai pyyhkeeseen käärittynä muuten viilentämään nukahtamista.
Ja te ilppi + viilennin-kommentoijat: meidän talossa nämä kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Nousen aamulla viimeistään klo 4.30, teen kotihommia hissukseen ja hiljaa. Käyn kaupassa klo 8 jälkeen. Klo 10 ikkunat ja partsin ovi kiinni, kaihtimet ja verhot kiinni ja tuuletin päälle. Makoilen sängyllä tai sohvalla, luen, nettailen jne. Välillä syön aikaisemmin tehtyä salaattia jääkaapista, juon jääteetä. Klo 22 voi avata kaihtimet ja partsin oven. On vähän rankkaa. Kaikki kannattaa tehdä hitaasti ja rauhallisesti. Välillä viileä suihku tietty, usein alkuillasta. Pari kylmäkallea pakkasesta yöksi tyynyn väliin tai pyyhkeeseen käärittynä muuten viilentämään nukahtamista.
Ja te ilppi + viilennin-kommentoijat: meidän talossa nämä kielletty.
Miksi siirrettävä ilmastointilaite olisi kielletty kun siinä ei tarvi tehdä talon perusteisiin mitään muutoksia? Putki vain ulos ikkunasta.
Tää v tuttaa aika monia. Menee hermot. Hanki tuuletin ja pimennysverhot. Eipä auta yhtää tässä pätsissä, että kyllä ne helteet jouluun mennes loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Opettele nauttimaan näistä keleistä kuten me normaalit ja normaalipainoiset 😎
Ihan normaalipainoinen olen. Ihmistä nyt vaan ei ole luotu istumaan 30 asteessa viikkotolkulla, jo tässä pikkuhiljaa sydänkin alkaa olla kovilla. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Muuta Alepaan asumaan. Siellä on aina naurettavan kylmää.
Vois. Täytynee kysyä saako jonkun kaupan lattialla yöpyä, sitäkin joskus männävuosien helteissä jossain tehtiin.
Minulla on kakka housussa.
-winner-