Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitä helteestä?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jaksaa tätä loppumatonta hellehelvettiä? Asuntoni on hyvin pieni, ja seinään paistaa aurinko suoraan klo 11.00-20.00. Olen parina päivänä joutunut viettämään kuusi tuntia ostoskeskuksessa vain sen takia, että ei koko ajan pyörryttäisi. Ihan epätoivoinen olo kun mitään helpotusta ei ole luvassa, tämä ottaa henkisesti ihan todella koville. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki pimennysverhot ja verhot kiinni koko ajan.

En ole ap. mutta ei verhot auta. Mulla on kaihtimet, pimennysverhot ja tavalliset lattiaan asti verhot. Kaikki kiinni koko päivän. On ikävää olla kesä pimeässä asunnossa sisällä. Sisälämpö +29, vaikka avaan yöksi kaikki luukut läpivedolla. 

Vierailija
42/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljet netin ja uutiset niin et osaa pelätä. Käyt viileässä suihkussa ja nautit. Ei ole sen vaikeampaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot edessä kokoajan,partsin lasitukset auki.

Viilennyslaite ja iso jalallinen tuuletin.Kylmä suihku ja koirien viilennyspatja.

Vierailija
44/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmällä vedellä kastettu käsipyyhe niskaan koko päiväksi, minua auttoi

Vierailija
45/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteistä pitää kuule nauttia nyt -kun kohta on taas talvi.

Miten nautit kun et voi tehdä mitään? Joka kolkkaa hohkaa kuin uuni? Tuntuu että kun käännyt hikoilet jo siitä? On tuuletin, on sälekaihtimet alhaalla päivät, 2x pvässä viileä suihku jne. Eli en nauti. Nauti itse äläkä käske muita.

Vierailija
46/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ilmanviilentimiä ei tule enää kesistä selviämään, hankkikaa siis sellainen

Vierailija
47/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman huvittavinta on kyllä että ihmiset käskevät nauttimaan tästä, varmaan samaa porukkaa joka käskee menemään töihin ja laihduttamaan ratkaisuksi mihin tahansa ongelmaan. Jos suljet ihmisen saunaan etkä päästä sitä ulos, ja sanot että NYT ON AIKA NAUTTIA MIKS ET SÄ NYT VAAN NAUTI, niin aika sosiopaatti pitää olla. Samahan tämä tilanne on mutta lievemmässä mittakaavassa. -Ap

Vierailija
48/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää v tuttaa aika monia. Menee hermot. Hanki tuuletin ja pimennysverhot. Eipä auta yhtää tässä pätsissä, että kyllä ne helteet jouluun mennes loppuu. 

Tuttua .. minunkin entinen Pätsi asunnon lämpö oikeasti laski alle 26 vasta joulun tienoilla vaikka tuuletin koko yöt aina ovi auki. Ei auttanut, koska oli alipaine koneellinen ilmanvaihto toi koko ajan huoneistoon lämmintä ilmaa ja seiniin varastoitunut lämpö hohkasi huoneeseen.

Parveke toimi kuin patteri, joten siellä oli lattian lämpötila lähemmäs 40-50 astetta iltaisin ja koska se oli ainoa minkä kautta tuulettaa, niin eipä se lämpötila laskenut alle 26 -27 ,vaikka olisi siirrettävä ilmastointilaite lähtö lämpötila oli 28 . En tehnyt ruokaa koskaan jos olisin tehnyt niin lämpötila olisi ja olikin joskus yli 30. Joten kesät piti syödä ruokaa vain kylmänä tai mikrossa. 

Mun mielestä laki pitäisi tulla, että kaikkiin Ilp tai jos on sairauksia niin Sossu maksaa laitteen. 

Vaikka joissakin asunnoissa sekään ei auta ja ottakaa huomioon, että kaikkiin ei saa laitetta jos ei ole pistorasiaa!. Kun ei saa käyttää jatkojohtoa käyttöohjeen mukaan ja vaikka käyttäisi ei välttämättä silti yllä johto.

49/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka päivä laittanut muovipullon vettä pakastimeen. Illalla laitan sukat jalkaan, otan jääpullon pakastimesta ja pidän sitä jalkapohjien alla kun luen kirjaa sängyn päällä ennen maate käymistä.

Päivisin auringon paistaessa sälekaihtimet ja pimennysverhot kiinni. Tuuletusikkunan avaan illalla kun lämpötila ulkona on alhaisempi kuin sisällä. Silloin laitan pöytätuulettimen ikkunalle tuulettamaan sisäilmaa ulos. Näin ulkoa sisään käy viileämpi ilmavirta siinä tuulettimen yläpuolella.

Vierailija
50/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hotellihuone hyvin ilmastoidusta kylpylähotellissa. Lillu viileässä altaassa ja sitten nukkumaan huoneeseen. 

Vierailija
51/51 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vttu siinä on niin vaikeaa ostaa se ilmastointikone???