Pitäisikö mielestäsi miesten leikata hiukset lyhyeksi armeijaan?
Naisten ei tarvitse, mutta meisten täytyy. Miehille asepalvelus on ns. velvollisuus, naisille vapaaehtoinen.
Kommentit (43)
Päätäit kun kiertää niin yhtä äkkiä onkin pakko ajaa kaljuksi.
Eikö siellä ole ihan pakko leikata hiukset pois...kun minä olin armeijassa niin putkätukat laitettiin ensimmäisenä kasarmin parturiin ja se leikkasi kaikki pous
Kyllä se niin vaan on, että hiusverkko on keksitty...
Vierailija kirjoitti:
sanotaan nyt näin sisseissä palvelleena, että kukaan ei pakottanut lyhentämään alle 20 mm, mutta käytännön olosuhteet sanelivat sen että 5 mm fleda oli vaan ylivoimainen.
Varmaan tarkoitit 5cm hiukset..?
Voin kuvitella, että hiukset mielellään ajaa pois. Minulla on pitkät hiukset ja niissä on hirvikärpäset, seitit ja pienet oksat kiinni, kun menee metsään. Hikoillessa märät hiukset kutittavat ihan perusarjessskin. Puhumattakaan armeijasta.
no eihän sille nyt mitään perusteita tietenkään ole jos naisilla ei ole vastaavaa pakkoa.
Jos mukavuutta miettii niin 3 mm oli aika lailla maksimi.
Hassu kysymys. Aina on pitänyt enkä näe syytä miksi ei pitäisin. Miehillä lyhyet hiukset on siistit ja edellytys mm. työnsaantiin. Naisille kuuluu pitkät hiukset.
Voisi kaikki mennä armeijaan mun mielestä, ja hiukset pois vaan...
Mun mielestä ei pitäis kenellekään olla pakko leikata hiuksia, jos armeija on pakollinen!
Yleisesti väittäisin, että ihan hygieniasyistä
Helpompi kun voi väsyneenä jättää joskus pesun pois eikä hiukset ole heti rasvoittuneita saasteläjiä. En tiedä, miten naissotilaat hanskaavat tämän asian. Varmaan pesemällä hiuksia useammin.
Mielestäni valtio tekee palveluksen niille nuorille miehille, joilla on joku ruma tukka. Eivät ne saa naista, jos eivät leikkaa siistiksi. Sama parran kanssa, kaiken maailman rumilukset pois katukuvasta!
Hiusverkossa voivat sitten olla, jos eivät leikkaa hiuksiaan!
Nykyiset säännöt on hyvät. Niska ja ohimo lyhyiksi, päällä voi olla vähän pitempää. Ei tarvitse siiliksi vetää. Mitä haet ap?
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset säännöt on hyvät. Niska ja ohimo lyhyiksi, päällä voi olla vähän pitempää. Ei tarvitse siiliksi vetää. Mitä haet ap?
AP haluaa pilata suomalaisten moraalin!
Laivaston pojat pitkissä leteissä ;D Ei kiitos!
Liehuletti armeijassa? Typerä ajatus!
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minusta miesten pitäisi itse saada päättää leikkaavatko lyhyiksi vai ei.
Joo ja sitten omat vaatteet ja unilelu pitää ehdottamasti sallia 💅
Hygieniapakko.
Ei hygieenisyys ole hiusten pituudesta kiinni. Haiseva terska ja anus on pahempi kuin likaiset hiukset, jos ne ovat kiinni. Nämä putsaa leirioloissa puhdistuspyyhkeellä.
Rintamalla ei ole parturi-kampaamoja.