No nyt on kielletty tabuaihe HS:n mielipidepalstalla: tulee varmasti herättämään täällä suurta raivoa.
No nyt on kielletty tabuaihe HS:n mielipidepalstalla: tulee varmasti herättämään täällä suurta raivoa.
HS: Lukijan mielipide: "Ylipaino taittuu kasvispainotteisella ruokavaliolla"
Noin 1,2 miljoonan suomalaisen aikuisen painoindeksi on 30 tai enemmän. Jokaisella heistä on keskimäärin 25 kiloa ylipainoa. Suurin syy on epäterveellinen ruokavalio.
Lihavuus altistaa monille sairauksille, heikentää työn tuottavuutta, talouskasvua ja bruttokansantuotetta. Lihavuudesta ja ylipainosta aiheutuu vuodessa kustannuksia noin 3,5 miljardia euroa (Yle 14.7.)
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011382962.html
Voin jo kuulla korvissani jyskeen ja mäiskeen, kun kehopositiiviset huutavat, raivoavat ja takovat pöytää nyrkeillä ja tamppaavat maata jaloilla, ja suklaan ja sipsien sekainen kuolainen mössö tursuaa niiden suusta... : (
Kommentit (69)
Mistä alkaen peruna on ollut eläin?
Olen ylipainoinen kasvissyöjä. Syön liikaa. En todellakaan ole mikään kehopositiivinen. Miksi pitää aina pilata ihan hyvä aloitus haukkumalla muita?
Suklaa ja sipsit ovat vegaaniruokavalioon sopivia.
Kun noin on, niin miksi kasvisruokaa syövät ovat pulskia? Liikaa oliiviöljyä?
Onko sulla usein tuollaisia fantasioita näistä kehopositiivisista?
Onnea vaan niille, joiden perä kestää pavuista koostuvaa kasvisruokavaliota. Minä jatkan sipsien ja lihan mussuttamista.
T: bmi 20
#suklaan ja sipsien sekainen kuolainen mössö tursuaa niiden suusta..."
Tämän takia pyysin poistoa
Vierailija kirjoitti:
Olen ylipainoinen kasvissyöjä. Syön liikaa. En todellakaan ole mikään kehopositiivinen. Miksi pitää aina pilata ihan hyvä aloitus haukkumalla muita?
Siksi että ap:llä tarkoitus oli trollaaminen eikä hyvän aloituksen laatiminen. Samaa tekee työttömyystrollaajakin.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Miksei tosiasioita saa täällä sanoa?
Väitehän on vain mielipide, eikä se tee siitä totta. Kannattaa esim. tutkia, miten paljon urheilijat syövät lihaa ja miettiä sitten sitä, että mitä mieltä itse on tästä mielipiteestä.
Aika paljon on ylipainoisia Intiassa
Vierailija kirjoitti:
Kun noin on, niin miksi kasvisruokaa syövät ovat pulskia? Liikaa oliiviöljyä?
Siksi, että ihminen on sekasyöjä ja puhdas kasvisruokavalio ei todellakaan sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla usein tuollaisia fantasioita näistä kehopositiivisista?
Se on tämä hyvän mielen hyh hyh läskipää, jonka päässä ei muuta olekaan.
Ylipaino tarttuu kasvispainotteisella ruokavaliolla. Atkinsin dieetti laihduttaa, koska se on se sokeri ja hiilihydraatit jotka tekevät ihmisistä läskejä.
Miksi ihminen ei saisi olla ylipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä voi poistaa toisten suklaan ja sipsien ällöttävää himoa.
Vierailija kirjoitti:
Pelottava ajatus. Tähän asti kaupan kasvishyllyillä olen ollut turvassa muiden hoikkien kanssa. Se on ollut turvallinen tila. Karkki~ ja suklaahyllyille en uskalla mennä. Jos sumopainijan suosikkipatukka on loppumassa hän voi tehdä rynnäkön sitä kohti ylitsesi. Lukemattomia ihmisiä on historiassa kuollut tallatuksi tullessaan.
Kasveista se suklaa tehdään samoin kuin karkkien sokeri.
Siis monet kasvissyöjäthän ovat myös läskejä, koska samalla kuitenkin ahmivat sokeripitoisia ja muita nopeita hiilareita sisältäviä herkkuja.
Eilen oli jo Hesarissa.