Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko elämä silti elämisen arvoista, jos ei ole isää eikä sisaruksia?

Vierailija
25.07.2025 |

Tulin raskaaksi suhteessa, jossa mies ei halua lapsia. Olen itse ollut samoilla linjoilla.

Jos pidän lapsen, tulee varmuudella ero. En tiedä vielä, haluaako isä olla missään tekemisissä lapsen kanssa. En usko.

Oman iän ja resurssien vuoksi on varma juttu, että toista lasta ei tule.

Tiedän että pärjään yksinkin, jonkun verran turvaverkostoja on (omat vanhemmat,sisarus), olen terve, ja on vakaa talous ja työpaikka. Toki tilanne voi aina muuttua.

Oikeastaan ainoa kriteeri mikä itselläni on, se että pystynkö tarjoamaan lapselle hyvän elämän. Ja onko elämä silti elämisen arvoista, vaikka kaikki ei olisi täydellistä ja perhemallin mukaista?

Aika harvalla lopulta on - mutta silti, esim. ainoana yksinhuoltajan lapsena. Onko lähtökohdat vaan niin huonot, että parempi olla edes syntymättä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuollaiset asiat pitäisi miettiä ennen raskautumista.

KUKAAN ei voi luvata ja tietää, mikä tilanne on ensi viikollakaan, saati sen lapsen aikuistuttua. Ollaanko viel Suomea vai venättä?

Vierailija
2/5 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjäät yhden lapsen kanssa. Onhan moni yh useankin lapsen kanssa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli yh-äidin ainoa lapsi, ja isän puute oli paljon kovempi paikka kuin sisarusten puute. Mutta ihan onnellinen ja hyvä ihminen hänestä oli silti kasvanut. 

Vierailija
4/5 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla se mies voikin hurahtaa isyyteen kun se oma lapsi on konkreettisesti olemassa. 

Vierailija
5/5 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se sun mies joka ihan täystampio jos tuosta vaan pystyisi hylkäämään oman lapsensa?

Miksi ylipäätään olet sellaisen luuserin kanssa?