Miesystävä lupasi tarjota hienon loman, kun sijoitussalkkunsa arvo lähivuosina ylittää miljoona euroa. Mihin lähtisi?
Olen itse ollut jo melkein kaikissa Euroopan maissa, mutta Etelä- ja Pohjois-Amerikassa en, enkä Afrikassa ja Australiassa. Mikä olisi kiva reitti 2-3 viikon matkalle?
Kommentit (67)
Kannattaa mennä ihan omien mieltymysten mukaan. Tuolla summalla voi käydä lyhyellä lomalla tyylikkäästi tai pitkällä lomalla vältellen tuhlaamista.
Jos luksus kiinnostaa, niin lennätte vaikka viikoksi Malediiveille lähi-itäläisten lentoyhtiöiden (Qatar, Emirates) ykkösluokassa. Mutta jos mies on pihi, niin sitten hän tykkää varmasti enemmän lentää turistissa ja majoittua halvoissa "satasen yö" hotelleissa ja silloin voitte venyttää matka-aikaa pidemmäksi ja tehdä jonkinlainen kiertomatka mitä jotkut ovat ylempänä suositelleet.
30.000 on oikeasti aika pieni määrä jos haluaa matkustaa tyylillä, se riittää hätäisesti menopaluu yksityislentoon johonkin Euroopan maahan.
Heh, sinulla on mielikuvitusystävä : ) Oletko lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Maailmanympärysmatka. Käyt kaikilla noilla mantereilla.
Täällä ehdotellaan jotain Dubaita ihan kuin se olisi joku "paremman väen" kohde. Itselle ainakin tulee ekana mieleen instatyhjäpäät, toisena ihmisoikeusrikkomukset.
Toki aloittaja ei yhtään vinkkaa mitä siellä reissulla olisi halukas tekemään. Pikkasen hankala vinkkailla.
Minne tahansa johon matkustamiseen ei tarvitse lentokonetta. Ilmasto vetelee viimeisiään, on täydellisen tuhon partaalla ja foliohatut lentelee turhia matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ehdotellaan jotain Dubaita ihan kuin se olisi joku "paremman väen" kohde. Itselle ainakin tulee ekana mieleen instatyhjäpäät, toisena ihmisoikeusrikkomukset.
Toki aloittaja ei yhtään vinkkaa mitä siellä reissulla olisi halukas tekemään. Pikkasen hankala vinkkailla.
Ei sillä ole väliä, koska aloittaja matkustelee vain mielikuvituksessaan.
Kyllä 30 000 euron budjetilla voi kiertää maapallon, mutta jos aikaa on vain 2 - 3 viikkoa, niin ei tuossa ajassa montaa kohdetta ehdi. Korkeintaan 3 tai aivan maksimissaan 4 paikkaa, jos mukana on myös kaupunkikohteita tai pieniä paikkoja, joissa riittää muutama päivä. Voi vaikka tehdä niin, että istutte alas ja listaatte paperille paikkoja missä haluatte käydä ja valitsette niistä top-3.
Jotkut ottivat tämän provon tosissaan : )
Riippuu kovasti mikä teitä kiinnostaa:
- nähdä monta paikkaa vai
- nauttia ja levätä jossain pidempään
- matkustaa paremmin vai riittääkö esim economy lennot ja perushotellit
Laita vähän tarkemmin toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Minne tahansa johon matkustamiseen ei tarvitse lentokonetta. Ilmasto vetelee viimeisiään, on täydellisen tuhon partaalla ja foliohatut lentelee turhia matkoja.
Reittilennot ovat joukkoliikennettä. Reitti lennetään joka tapauksessa, joten mitä täydempi kone, sitä pienemmät päästöt henkeä kohden. Lentoyhtiöt myös kompensoivat nykyään aika hyvin päästöjä, joten aika yllättävän vähän niistä tulee, esimerkiksi yksityisautoiluun verrattuna jopa vähemmän. Turistikohteiden tilauslennot ovat turhaa bisnestä, joka lisää ympäristön kuormaa. Myös yksityislentäminen saastuttaa aivan eri tavalla henkeä kohti mitattuna.
Mitään sijoitussalkkua ei oikeasti ole olemassakaan. Sinua kusetetaan.
Itselläni kallein matka on maksanut vähän vajaa 30000 kahdelta henkilöltä yhteensä ja matka kesti alle kaksi viikkoa. Eikä se ollut mikään luksusmatka vaan lennot oli economyssä ja hotellit ihan tavallisia max 300 yöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reittilennot ovat joukkoliikennettä. Reitti lennetään joka tapauksessa, joten mitä täydempi kone, sitä pienemmät päästöt henkeä kohden. Lentoyhtiöt myös kompensoivat nykyään aika hyvin päästöjä, joten aika yllättävän vähän niistä tulee, esimerkiksi yksityisautoiluun verrattuna jopa vähemmän. Turistikohteiden tilauslennot ovat turhaa bisnestä, joka lisää ympäristön kuormaa. Myös yksityislentäminen saastuttaa aivan eri tavalla henkeä kohti mitattuna.
Jos kaikki kieltäytyy lentämästä turhia matkoja niin tyhjinä näillä koneilla ei lennetä.
Onneksi olkoon miehellesi.
Jotkut ovat takoneet viime vuosina jättivoittoja pörssissä. Esim. tekoälybuumi ja huhtikuun romahdus. Aika moni on saattanut tuplata pottinsa 2 vuodessa. Riippuu varmaan riskinotosta ja kaupankäyntitahdista..
Itse olen täydellinen aloittelija, aloitin heinäkuussa 24, ja jäin tästä eka sijoitusvuodestani 7% plussalle, vaikka hassasin aloittelijamaisesti rahaa Nesteeseen ja pieniin amerikkalaisiin lääkefirmoihin + siihen päälle huhtikuun romahdus ja paniikkimyynnit + dollari heikkeni isosti. Alkupääomani oli 80t.
Ilman Trumpia ja lotto-osakkeita vuosituottoni olisi ollut n. +11%. Ilman Nestettä +13%.
Eikö maksava asiakas yleensä määrää mihin mennään ja mitä tehdään???
Onnea miesystävällesi. Tuolla lupauksella pillu on liukas lähivuodet.
Ottaisin häämatkan malediiveille.
Dubaissa rikotaan ihmisoikeuksia. Olisi pitänyt ottaa selvää, ennen kuin menin sinne. Toki kun minulle tarjottiin yöt seitsemän tähden hotellista sekä helikopterimatkat kohteisiin, niin ajattelin ottaa. Olen käynyy yhteensä 134 maassa, kaikki minulle tarjottuna, niin löytyy niitä parempiakin kohteita. Seuraavaksi olen menossa Cap Verdelle, viiden tähden hotelli toki tarjottuna. Olet vielä kuitenkin aika kokematon matkailija, etkä ymmärrä hyvän päälle. Kannattaa uskaltaa vaatia
Komppaan tätä. USA ei tällä hetkellä ole hyvä kohde. Australia on ihan kiva, mutta Uusi-Seelanti on vielä hienompi. Suosittelen Singaporen reittiä.