Aiemmin suunniteltiin yhteenmuuttoa, nyt mies vetäytynyt
Olemme seurustelleet nyt noin kolme vuotta, ja vielä keväällä puhuimme aktiivisesti yhteen muuttamisesta ja omakotitalon hankkimisesta. Nyt mies on alkanut vetäytymään kuoreensa, laittaa kaikki muut asiat ja ihmiset minun tapaamiseni edelle eikä hän enää aktiivisesti ehdota yökyläilyä tai yhteistä tekemistä.
Mitä voin tehdä, vai voinko tehdä enää mitään? Olen kertonut kuinka minua pelottaa hänen hiljaisuutensa ja että minusta tuntuu todella pahalta sekä fyysinen että henkinen etäisyys välillämme. Hän ei kerro minulle enää tunteitaan tai ajatuksiaan. Olen hukassa, hätääntynyt ja surullinen..
Kommentit (48)
Minäkin sanoisin, että jokin radikaali ehdotus tähän. Esim sanot, että mietit eroa, koska tämä suhde ei enää tyydytä sinua ja sinun tarpeitasi. Sitten näet miten mies suhtautuu asiaan.
Mutta näin tietenkin vain, jos mietit eroa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanoisin, että jokin radikaali ehdotus tähän. Esim sanot, että mietit eroa, koska tämä suhde ei enää tyydytä sinua ja sinun tarpeitasi. Sitten näet miten mies suhtautuu asiaan.
Ai että! Tuo olisi syöttö suoraan miehen lapaan.
Vaikeroi, ruikuta ja kerjää. Alustu, matele ja rukoile. Näillä mies palaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on jossain kohtaa antanut joko tieten tai todennäköisesti tietämättään miehen ymmärtää käynnissä olevasta siirtymästä friend zonea kohti. Mies on hoksannut, siis joko aiheesta tai aiheetta tämän, ja päättänyt kiihdyttää siirtymää. Me miehet ymmärrämme että kun nainen tuon siirron aloittaa, ei hommaa voi enää korjata ja naisella on todennäköisesti toinen mies. On siis miehiä, joita ei voi testata yhtään, ex-työkaveri oli tällainen. Pienikin, jopa tahaton signaali naiselta ja homma oli siinä. Minua voi testata kahdesti, kolmas kerta johtaa väistämättä täydelliseen irtaantumiseen, toki yhtä hitaasti hivuttaen kuin ap:n miesystävä sen tekee.
Mistä ihmeen testaamisesta puhut? Se taitaa olla jotain mitä kirjoittaja itse harrastaa.
Aikuinen ei testaile vaan toimii niin kuin kokee itselle hyväksi. Jos aikuinen sanoo, että haluaa erota, niin se ei ole mikään testi, jonka sinä voit hyväksyä tai hylätä. Vaan se on häneltä ilmoitus, että hän haluaa erota.
Olen joskus törmännyt tähän, että toinen kuvittelee, että minä testailen, ja että hän voi kokeilla mihin minun rajani venyvät. Oli sitten umpiraivona, kun en pelaillutkaan mitään pelejä (kuten hän tekisi) vaan vain kerroin miltä minusta tuntui. Ja että todella tarkoitin sitä. Se oli hänelle jotenkin uusi ja vieras konsepti.
Kysy ihmeessä mikä on tilanne. Raskasta varmasti tuollainen epävarmuus :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo hän joka pelaa pelejä.
Normaalille ihmiselle on selvää, että ei toista millään peleillä saa takaisin, jos hän on päättänyt etääntyä. Normaali ihminen myös haluaa, että toinenkin on suhteessa täysin omasta halustaan.
Miksi ylipäätään olla suhteessa, mistä tulee noin huono olo? Nyt eroat tuosta vätyksestä ja huomaa miten paljon paremmin sulla menee ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy ihmeessä mikä on tilanne. Raskasta varmasti tuollainen epävarmuus :(
Niin, eipä siihen oikein patenttiratkaisua ole, vaan kyllä täytyy yrittää avointa keskustelua saada aikaan
Voit yrittää vedota siihen, että sinä kärsit tästä tilanteesta ja epävarmuudesta, jolle on selvät perusteet. Älä anna miehen vähätellä, että sinä kuvittelet kaiken.
Vaan kerrot, että sinusta tuntuu pahalta. Ja että toivot miehen huomioivan sen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään olla suhteessa, mistä tulee noin huono olo? Nyt eroat tuosta vätyksestä ja huomaa miten paljon paremmin sulla menee ilman sitä.
Ero tuntuu noin pitkän ajan jälkeen mahdottomalta ajatukselta. Mutta tiedät monta muutakin ihmistä, jotka ovat eronneet. Ei se oikea aina löydy kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Ai jos ap hoitaa eron, eikä miehen tarvi sitä itse tehdä?
Jos homma ei enää toimi, niin ei ole mitään väliä kumpi aloitteen eroon tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Ai jos ap hoitaa eron, eikä miehen tarvi sitä itse tehdä?
Jos homma ei enää toimi, niin ei ole mitään väliä kumpi aloitteen eroon tekee.
Ei toista voi pakottaa suhteeseen, jos hän ei enää tahdo siinä olla.
Vierailija kirjoitti:
Miehen haluttomuus muuttaa yhteen voi johtua monista syistä, kuten pelosta sitoutua, oman tilan menettämisestä, taloudellisista huolista, tai siitä, ettei parisuhde ole vielä kypsä yhteiseen asumiseen. Myös elämäntilanteen muutokset, kuten stressi tai uupumus, voivat vaikuttaa halukkuuteen.
Syitä miehen haluttomuuteen muuttaa yhteen:
Sitoutumisen pelko:
Yhteinen koti nähdään usein pitkäaikaisen sitoutumisen merkkinä, ja mies voi pelätä menettävänsä vapauttaan tai oman tilansa.
Oman tilan menettäminen:
Yhteisessä kodissa on vähemmän omaa tilaa, mikä voi olla joillekin miehille vaikea hyväksyä.
Taloudelliset huolet:
Yhteisen kodin kustannukset voivat aiheuttaa huolta, etenkin jos taloudellinen tilanne on epävakaa tai epävarma.
Parisuhde ei ole vielä valmis:
Yhteinen
Jos me halutaan keskustella tekoälyn kanssa, me tehdään niin. Älä kopioi tuota paskaa ketjuihin.
Eikö sulla ole mitään omia ajatuksia ja mielipiteitä? Oletko ääliö?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tosielämän tilanne ja olen murtunut. Mies sanoo rakastavansa mutta teot eivät kohtaa. :(
Ap
Sitä ahdistaa se yhteen muutto ja vielä enemmän yhteinen laina. En minäkään muuttaisi yhteen,en ehkä koskaan, ei se 3 vuotta ole mikään rajapyykki.
Olen 45 vuotias nainen. Toki lapset on tehty, eli sen vuoksi ei tarvi miehen kanssa asua
Vierailija kirjoitti:
Itse luulin jo vastaavassa tilanteessa, että suhde kaatumassa. Epäilin sivusuhdetta yms.
Välttelevästi kiintynyt oli vain mennyt paniikkiin, jolloin alkaa... välttely.
Saatiin puhuttua ja nyt suhde on hyvä, mutta mikään yhteenmuutto tms. ei ole näköpiirissä tällä hetkellä.
Epäilen tätä syyksi myös!
Vierailija kirjoitti:
Typerä neuvo. Mies kuulee tuon niin, että AP ei halua häntä enää. Tilannetta ei tuollaisen jälkeen saa korjattua.
Puhukaa suoraan. Kerro, mitä kerroit meillekin. Ei tuollaista typerää temppuilua, että uhkailet tai muuta.
Rehellisyys ja avoimesti puhuminen on nyt se ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luulin jo vastaavassa tilanteessa, että suhde kaatumassa. Epäilin sivusuhdetta yms.
Välttelevästi kiintynyt oli vain mennyt paniikkiin, jolloin alkaa... välttely.
Saatiin puhuttua ja nyt suhde on hyvä, mutta mikään yhteenmuutto tms. ei ole näköpiirissä tällä hetkellä.
Epäilen tätä syyksi myös!
Niin. Päävammaisille vältteleville sopii hienosti nuo ei niin terveet ja läheiset parisuhteet. Välttelevät muodostaa jokseenkin eteenpäin meneviä suhteita toisten välttelevien ja toisaalta laiminlyövien kanssa, koska se on tuttua ja turvallista.
Pysykää oman mielenterveytenne tähden kaukana tuosta kiintymystyypistä.
Ensihuuma ja rakastumisen tunne kestää kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Välttelevät muodostaa jokseenkin eteenpäin meneviä suhteita toisten välttelevien ja toisaalta laiminlyövien kanssa, koska se on tuttua ja turvallista.
Ei, vaan nimenomaan yhteen hakeutuvat avoidant ja anxious. Eli toinen välttelee ja juoksee pakoon, jos suhde menee vähänkin vakavammaksi ja tästä toinen takertuu ja ahdistuu, juoksee perässä.
Hyvin tyypillinen vuoristoratamainen suhde ja hyvin tyypillinen combo.
Juu selvä peli. Miehelle tuli paniikki koska pitää sitoutua sinuun ja ei halua sitä.
Ap on jossain kohtaa antanut joko tieten tai todennäköisesti tietämättään miehen ymmärtää käynnissä olevasta siirtymästä friend zonea kohti. Mies on hoksannut, siis joko aiheesta tai aiheetta tämän, ja päättänyt kiihdyttää siirtymää. Me miehet ymmärrämme että kun nainen tuon siirron aloittaa, ei hommaa voi enää korjata ja naisella on todennäköisesti toinen mies. On siis miehiä, joita ei voi testata yhtään, ex-työkaveri oli tällainen. Pienikin, jopa tahaton signaali naiselta ja homma oli siinä. Minua voi testata kahdesti, kolmas kerta johtaa väistämättä täydelliseen irtaantumiseen, toki yhtä hitaasti hivuttaen kuin ap:n miesystävä sen tekee.