Aiemmin suunniteltiin yhteenmuuttoa, nyt mies vetäytynyt
Olemme seurustelleet nyt noin kolme vuotta, ja vielä keväällä puhuimme aktiivisesti yhteen muuttamisesta ja omakotitalon hankkimisesta. Nyt mies on alkanut vetäytymään kuoreensa, laittaa kaikki muut asiat ja ihmiset minun tapaamiseni edelle eikä hän enää aktiivisesti ehdota yökyläilyä tai yhteistä tekemistä.
Mitä voin tehdä, vai voinko tehdä enää mitään? Olen kertonut kuinka minua pelottaa hänen hiljaisuutensa ja että minusta tuntuu todella pahalta sekä fyysinen että henkinen etäisyys välillämme. Hän ei kerro minulle enää tunteitaan tai ajatuksiaan. Olen hukassa, hätääntynyt ja surullinen..
Kommentit (48)
Unohda nuo suunnitelmat ja ala tekemään uusia suunnitelmia sinkkuna.
Nyt on ap aika herätä! Jos kolmessa vuodessa olette edelleen yökyläilytasolla niin olisi pitänyt olla jo kauan sitten selvää ettei mies näe sinua loppuelämän kumppanina. Kun se oikea tulee vastaan sen kyllä tietää ja yhteinen elämä/koti on molempien toiveena eikä siinä odotella 3 vuotta. Mies pitää sinua varalla niin kauan kun löytää sen oikean.
Se on vaan tajunnut, että avoliitto ei tuo miehen elämään mitään lisäarvoa, ainoastaan haittaa. Yhdessä asuessa miehen rahat on korvamerkitty yhteiseen kotiin ja laskuihin, kun taas naisen varat on naisen omia rahoja. Mies ei myöskään saa näkyä yhteisen kodin sisustuksessa mitenkään, vaan talo remontoidaan ja sisustetaan naisen mielen mukaan miehen varoilla. Miesten ei kannata muuttaa yhteen naisten kanssa, jos lapset on jo tehty eikä halua lisää niitä. Anna miehen ostaa se okt yksin ja pysy sä kerrostalossa. Käyt sit aina vaan vierailemassa miehesi luona.
Siis mitä vittua? Itse en halua enkä aio muuttaa kenenkään kanssa yhteen ja ihan parisuhde silti on. Ehdottomasti järkevintä kun lapset jo tehty. Varsinkin uusperhekuviot saatanasta.
Mutta ap:n keississä toki sanomattakin selvää että miehen kiinnostus lopahti. Kissaa vain pöydälle.
Olet naiivi, lapsellinen tarinaniskijä etkä mitään muuta.
Huono 0/5
Valitettavasti tosielämän tilanne ja olen murtunut. Mies sanoo rakastavansa mutta teot eivät kohtaa. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tosielämän tilanne ja olen murtunut. Mies sanoo rakastavansa mutta teot eivät kohtaa. :(
Ap
Kyl se sua varmasti rakastaa. Ei vaan halua asua kodissa, jossa kaikki hänen omat tavarat on piilossa kaapeissa tai jossain ikkunattomassa kellariin rakennetussa miesluolassa.
Luota niihin sun tunteisiin! Ne kertoo miten asiat on.
Sinä sanot, että henkinen ja fyysinen etäisyys tuntuu pahalta. No sen kuuluukin tuntua pahalta, sillä se ei ole sitä mitä sinä haluat.
Sinä sanot, että sinua pelottaa miehen hiljaisuus. Mitä se pelko kertoo sinulle? Mitä pelkäät hiljaisuudessa? Kertooko pelko, että hiljaisuus ei ole hyvä asia? Tai että et voi luottaa mieheen, kun hän ei avaudu? Vai nistä pelko tulee? Luota siihen pelon tunteeseen. Se kertoo sinulle jotain.
Olet hukassa, hätääntynyt ja surullinen. Nämäkin tunteet kertovat sinulle jotain, sillä eivät ne tyhjästä nouse! Sinun odotukset ja toiveet eivät kohtaa todellisuuden kanssa. Ja se on tosiasia, jota et voi enää vähätellä tai kieltäytyä näkemästä.
Kuuntele tunteitasi! Usko niitä!
Kysy tekoälyltä. Se antaa sinulle rehellisen vastauksen.
Mikä ihme teitä akkoja vaivaa? Täällä on jo vuosia jauhettu miten naisten ei kannata muuttaa yhteen miesten kanssa. Nyt kun miehetkin haluaa asua yksin, ni sekään ei teille kelpaa.
Älä roiku. Nyt pikkuisen itsekunnioitusta, nainen.
Miehen haluttomuus muuttaa yhteen voi johtua monista syistä, kuten pelosta sitoutua, oman tilan menettämisestä, taloudellisista huolista, tai siitä, ettei parisuhde ole vielä kypsä yhteiseen asumiseen. Myös elämäntilanteen muutokset, kuten stressi tai uupumus, voivat vaikuttaa halukkuuteen.
Syitä miehen haluttomuuteen muuttaa yhteen:
Sitoutumisen pelko:
Yhteinen koti nähdään usein pitkäaikaisen sitoutumisen merkkinä, ja mies voi pelätä menettävänsä vapauttaan tai oman tilansa.
Oman tilan menettäminen:
Yhteisessä kodissa on vähemmän omaa tilaa, mikä voi olla joillekin miehille vaikea hyväksyä.
Taloudelliset huolet:
Yhteisen kodin kustannukset voivat aiheuttaa huolta, etenkin jos taloudellinen tilanne on epävakaa tai epävarma.
Parisuhde ei ole vielä valmis:
Yhteinen asuminen vaatii kypsää parisuhdetta, ja jos suhde ei ole vielä siinä vaiheessa, mies voi tuntea olonsa epämukavaksi ajatuksesta.
Elämäntilanteen muutokset:
Stressi, uupumus, masennus tai muut elämäntilanteen muutokset voivat vaikuttaa miehen haluun muuttaa yhteen.
Kommunikointiongelmat:
Jos parisuhteessa on vaikeuksia kommunikoida avoimesti ja rehellisesti, voi se vaikuttaa myös haluun muuttaa yhteen.
Aikaisemmat kokemukset:
Huonot kokemukset aiemmista asumisjärjestelyistä tai parisuhteista voivat vaikuttaa miehen halukkuuteen.
Mitä tehdä?
On tärkeää keskustella avoimesti miehen kanssa ja selvittää hänen huolensa ja pelkonsa. On myös tärkeää arvioida parisuhdetta ja sen kypsyyttä yhteistä asumista varten. Joskus voi olla hyödyllistä hakea ulkopuolista apua parisuhteen ongelmiin.
Yhteenvetona, miehen haluttomuus muuttaa yhteen voi johtua monista syistä, mutta avoin keskustelu ja parisuhdetta tukevat toimet voivat auttaa löytämään ratkaisun.
Oma exä muuttui juuri tuollaiseksi, kun oli ihastunut toiseen. Hänellä ei vain ollut selkärankaa paljastaa sitä heti minulle, ja eronkin jouduin itse lopulta tekemään.
Kiiman tunteet ja kiimahormoonit ovat loppuneet. Annoit jo piparia. Miksi ostaa lehmä jos maitoa saa ilmankin?
Itse luulin jo vastaavassa tilanteessa, että suhde kaatumassa. Epäilin sivusuhdetta yms.
Välttelevästi kiintynyt oli vain mennyt paniikkiin, jolloin alkaa... välttely.
Saatiin puhuttua ja nyt suhde on hyvä, mutta mikään yhteenmuutto tms. ei ole näköpiirissä tällä hetkellä.
Uusi pipari kuvioissa mikä ei puhu tunteista ja sitoutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Oma exä muuttui juuri tuollaiseksi, kun oli ihastunut toiseen. Hänellä ei vain ollut selkärankaa paljastaa sitä heti minulle, ja eronkin jouduin itse lopulta tekemään.
Samoin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ap aika herätä! Jos kolmessa vuodessa olette edelleen yökyläilytasolla niin olisi pitänyt olla jo kauan sitten selvää ettei mies näe sinua loppuelämän kumppanina. Kun se oikea tulee vastaan sen kyllä tietää ja yhteinen elämä/koti on molempien toiveena eikä siinä odotella 3 vuotta. Mies pitää sinua varalla niin kauan kun löytää sen oikean.
Tämä. 2 vuotta ja mies petti selän takana uuden akan kanssa. Etääntyminen alkoi heti kun otin yhteen muuttamisen ja yhteisen tulevaisuuden puheeksi. Löysi töistään uuden naisen ja alkoi hellustella sen kanssa. Keksi riidan pari tyhjästä jotta voisi jättää minut sillä verukkeella.
Uusi muija muutti sen luokse noin 3 kuukautta eromme jälkeen.
Otin opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä se panemista rakastaa. Mutta ei sinua. Pistä pimpsa kiinni niin saat vastauksen.
Uusi nainen jo miehellä. Roikottaa vaan sinua varalla. Sori siitä.