Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon valmistuvalle nuorelle lahjarahaa?

Vierailija
16.05.2025 |

Onko 20, 30 tai 40 euroa liian vähän? Rahasta on työttömänä tiukkaa, ja valmistuvia tuttuja nuoria useampi. Jos oisin rikkaampi laittaisin kullekin 50, mutta sit tulee vaikeuksia elämisen kanssa. Tai mitä muuta voisi keksiä kun ei mitään toiveita enkä oikein tiedä mistä pitäisivät. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene jos vaikea tilanne ja et kehtaa sanoa että et ole varakas. Mun työtön täti toi vauvalle ristiäisiin Ikean euron pupun ja se pupu kulki mukana koko lapsuuden. Ota juhlijasta selvää haluaako vain et vieraat pääsee paikalle juhlimaan,vai pitääkö viedä mennessään kymppitonnin Rolex.

Vierailija
2/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä käyn töissä,ei mullakaan ole silti laittaa puolituttujen lahjoihin 50e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita 50 euroa ylioppilaaksi valmistuville ja amiksesta valmistuville tuo Ikean euron pupu, josta ensimmäinen kirjoittaja kertoi :D

Vierailija
4/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna rahaa, anna joku kiva tavara. Mun vanhemmat otti kaikki rahat kun "juhlat olivat niin kalliit". Tavarat sain pitää.

Vierailija
5/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty kaikille laittaa 50 euroa. Onko parempi silloin laittaa pieni summa rahaa, vai antaa kokonaan jotain muuta kuin rahaa? Mut mitä se muu vois olla?

Vierailija
6/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ riittää todellakin hyvin 

Vierailija
7/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat ja (alkoholiton) skumppapullo

Vierailija
8/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rahan antaminen on siinä mielessä kurjaa, että 20 euroa on ihan kauhean vähän ja,  anteeksi vaan, antaa kuvan pihistä ihmisestä.

Sillä tavalla lahja olisi parempi. Jos keksii n. 20 euron lahjan, joka sattuu olemaan tosi mieleinen lahjan saajalle, niin se olisi paljon parempi.

Kasvi? Käsinpainetut tyynyliinat tms.

Vierailija
9/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se nuori valmistuu?

Vierailija
10/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie joku laadukas   kaunis suklaarasia 

esim.https://suklaapuoti.fi/tuote-osasto/suklaat/suklaarasiat/

Vierailija
11/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin itse omia yo-juhlia ja minusta joiltakin tuli ruusu tai joku pieni vastaava.Ehkä joku 5-10 euron juttu.

Myöhemmin aikuisuudessa valmistuin maisteriksi ja silloin oli paljon ihmisiä,jotka antoi kortin ja taisi olla niin että suurin osa ihmisistä ei muistanut mitenkään.

Olen ollut itse reilu muistamaan muita ihmisiä pienistä varoistani(Olen ollut pienipalkkaisia töissä,työttömänä jne.) ja olen jälkeenpäin miettinyt, että olisin voinut antaa itsekin pieniä lahjoja, kun ei ole muutkaan antaneet.

Antaisin sellaisen neuvon,että pienistä varoista ei kannata hirveästi antaa kalliita lahjoja,  kun monet ihmiset, vaikka ovat hyväpalkkaisissa töissä eivät anna yhtään sen suurempia lahjoja tai voi käydä niin että eivät anna lahjaa ollenkaan tai muistavat tosi pienellä esim.kortti tai yksi ruusu.

Vierailija
12/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita 50 euroa ylioppilaaksi valmistuville ja amiksesta valmistuville tuo Ikean euron pupu, josta ensimmäinen kirjoittaja kertoi :D

Ylioppilaasta tulee työtön pummi, amislainen pääsee heti tienaamaan.

Vierailija
13/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon valmistuu?

Vierailija
14/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtun köyhät mikä teitä vaivaa

Vierailija
15/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitäkin kuinka läheisiä lahjottavat ovat. Parikymppiä riittää tuttavan lapselle. Muille mieluummin arvokkaampi lahja esim. sisarusten lapsille ja kummilapselle. 

Vierailija
16/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettiin joskus ystävien valmistuville lapsille lahjoiksi semmoisia baarisettejä saatesanoilla "elämän juhliin". Niitä on tosi monen hintaisia. Jos rahaa vielä löytyy sen lisäksi, niin kylkeen pieni kuohari (alkoholiton tai alkoholillinen)

Ja nämä setit käyvät hyvin myös alkoholittomien juomien valmistukseen

Vierailija
17/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunne niin paljoa, että tietäisit, mistä pitävät, ei tarvitse omia rahavarojaankaan ylittää: ruusu on tyylikäs tapa onnitella.

Vierailija
18/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minä en saanut valmistuessani mitään keneltäkään.

Vierailija
19/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, minä en saanut valmistuessani mitään keneltäkään.

Miten voi olla näin?

Vierailija
20/26 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista että jonkun lahjarahat on vanhemmat vieneet juhlakuluihin. Ne on kuitenkin valmistuvalle tarkoitettu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän