Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette tunteneet jonkun murhatun tai kadonneen henkilön tai murhaajan tms

Vierailija
24.07.2025 |

Oletteko tutkineet netistä kaikki keskustelupalstat ja muut, että mitä heistä on kirjoitettu?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kadonnut. Tehty podcast jota en pystynyt kuuntelemaan loppuun koska siinä maalailtiin kaikenlaista ja oli selviä valheitakin.

Vierailija
22/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden poikaystäväni teki henkirikoksen pari vuotta sitten (tästä tapauksesta etsin tietoa), entinen opiskelukaverini on murhaaja (tämä oli itselleni niin hirveä järkytys, etten pysty vieläkään lukemaan mitään), kaverini veli joutui henkirikoksen uhriksi todella nuorena aikana, jolloin netissä ei vielä revitelty ihan kaikkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen googlannut, kyseessä oli (perhe) murha ja tiesin murhatun. Pienempi paikkakunta kyseessä ja paikkakunnalla levisi lisätietoa murhaan oletettavasti vaikuttaneista seikoista ja seurasin keskustelupalstoilta koska joku käy ko. tiedon sinne vuotamassa, mutta tietoa ei suuremmalle yleisölle koskaan kerrottu. 

Vierailija
24/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta.

Yhden tapauksen kohdalla poistin kaikki sometilini, koska alkoi ottaa niin paljon päähän kaikki väärän tiedon levittely. Tiesin aivan liikaa tahtomattani, ja välillä tieto oli niin virheellistä, että oli jo omalla nimellä ja naamalla kommentti valmiina, mutta en sitten koskaan julkaissut. Lehdistölle kyllä laitoin lopulta vinkin, ja oli ilo nähdä, että kaivelivat kyllä taustoja, kun ensin näytettiin, mistä kaivella. 

Vierailija
25/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni perheenjäsen joutui joitskin vuosia sitten rikoksen uhriksi ja asia pyöri otsikoissa ja nettikeskusteluissa paljon. Aivan käsittämättömän paljon keksittyä/huhua/mutuilua innokkaiden pikku salapoliisien ja kyökkipsykologien osalta. 

Nyt kun olen seurannut tuota Jätkäsaaren tragediaa, minua ilahduttaa edes se, että poliisi ottaa kantaa perättömien tietojen levittämiseen. Että ollaanko jo vähän edistytty.

Mutta joo, itseäni hämmensi ihmisten suuri kiinnostus aiheeseen ja järjetön spekulaatioiden määrä.

Vierailija
26/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut muutaman murhaajan tasi tappajan entiseen työhöni liittyen. Yleensä he siihen aikaan olivat sellaisia vähän rassukoita, älykkyysosamäärä varmaan jossain 7 -vuotiaan tasolla. Väärä seura yllyttänyt tekoihin ja päihteet mukana kuvioissa tietysti. Ei mitään jännitysromaani-ainesta siis.

Kerran pelotti, kun jäin kahden kesken huoneeseen erään kanssa  ja tyyppi alkoi selvästi flirtailemaan ja levitti kätensä oven eteen esteeksi poistua tilanteesta. Onneksi joku juuri koputti ovelle ja tilanne laukesi,

Vierailija
27/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni oli jonkin aikaa kadoksissa ja kyllä lähti juttu laukalle keskustelupalstoilla, ihan käsittämätöntä huttua ja spekulaatioita. Ihmisillä on vilkas mielikuvitus.

Vierailija
28/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa osallistunut keskusteluun. En halunnut tulla tunnistetuksi, joten en kertonut että tunnen kyseisen henkilön. Tietysti esittämieni mielipiteiden painoarvo vähän kärsi siitä, kun en voinut kertoa, että oikeasti tiedän mistä puhun enkä vain spekuloi.

Vierailija
29/48 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merestä löytyi keväällä. Rikosta ei epäilty.

Vierailija
30/48 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
31/48 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merestä löytyi keväällä. Rikosta ei epäilty.

Kuka?

Vierailija
32/48 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut muutaman murhaajan tasi tappajan entiseen työhöni liittyen. Yleensä he siihen aikaan olivat sellaisia vähän rassukoita, älykkyysosamäärä varmaan jossain 7 -vuotiaan tasolla. Väärä seura yllyttänyt tekoihin ja päihteet mukana kuvioissa tietysti. Ei mitään jännitysromaani-ainesta siis.

Kerran pelotti, kun jäin kahden kesken huoneeseen erään kanssa  ja tyyppi alkoi selvästi flirtailemaan ja levitti kätensä oven eteen esteeksi poistua tilanteesta. Onneksi joku juuri koputti ovelle ja tilanne laukesi,

Miten tämä liittyy asiaan 

Vierailija
33/48 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko koskaan miettinyt, että joku murhatun omainen tai itse murhaaja saattaa näissä keskusteluissa olla mukana ja tahallaan kirjoittaa väärää tietoa tai sitten oikeaa tietoa ihan vaan sen takia, että nauttii saamastaan huomiosta. 

Tai sitten uhrien omaiset saattaa tulla puolustelemaan uhria, koska monesti myös uhria haukutaan ja levitetään valheellisia tietoja. Monet ajattelee tän olevan harvinaista, mutta uskon olevan yllättävän yleistä ja itse ainakin tekisin niin.

Tuli tästä mieleen, kun luin minfosta ketjua Michael Penttilästä: siinä oli parilla nimimerkillä niin outoja ja Penttilän tekoja minimoivia kommentteja, että heräsi kyllä kysymys, kuka viestit oli mahtanut kirjoittaa. Tokihan ne saattoivat olla myös trollailua.

Vierailija
34/48 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kaiken työkaverista joka paljastui murhaajaksi. Keskusteluissa ei paljastunut mitään, mitä en olisi tiennyt. Luen edelleen kaikki jutut tapauksesta, sitä nostellaan ajoittain mediassa.

Jep, se tappoi ja pakasti vauvansa. Toivottavasti on nykyään steriloitu, vaarallinen nainen.

Vierailija
35/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kaiken työkaverista joka paljastui murhaajaksi. Keskusteluissa ei paljastunut mitään, mitä en olisi tiennyt. Luen edelleen kaikki jutut tapauksesta, sitä nostellaan ajoittain mediassa.

Jep, se tappoi ja pakasti vauvansa. Toivottavasti on nykyään steriloitu, vaarallinen nainen.

Eli siis jos jonkun työkaveri on murhaaja, niin hän on pakastanut vauvansa?

Vierailija
36/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut  murhaajan. Tästä on ollut aikoinaan puhetta Murha Infossa.

Lisäksi olen tuntenut murhatuita ja lukuisia itsemurhan tehneitä.

Vierailija
37/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuli pyörittyä päihdepiireissä ja aika moni vanha tuttu on tapettu, muutama tuttu ollut tekijänäkin. Onhan niitä keskusteluja tullut luettua, mutta keskusteluihin en ole osallistunut, vaikka välillä ihan selvää valettakin niissä liikkuu.

Vierailija
38/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuntenut  murhaajan. Tästä on ollut aikoinaan puhetta Murha Infossa.

Lisäksi olen tuntenut murhatuita ja lukuisia itsemurhan tehneitä.

No oletko lukenut mitä heistä on kirjoitettu?

Vierailija
39/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolituttu oli yksi murhaaja mutta en ole lukenut. Ihmettelin että miten niin herttaisesta ja kauniista nuoresta naisesta tuli sellainen turvonnut keski-ikäinen murhaajanainen. Murhasi miehensä.

Naiset saattaa tappaa pitkäaikaisen pahoinpitelijänsä. Tyypillinen naisten rikos, mitä en yhtään ihmettele. 

Ja sekö tekee teosta sallittua?

Vierailija
40/48 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin sen Ullanlinnan psykiatrin työtoverina nelisen vuotta. Arvasin heti kun ensimmäiset nimettömät otsikot tulivat, että se olisi hän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä