Saako 7kk ikäistä edes päiväkotiin, kun vanhempainvapaan jo loppuu?
Tämän uuden mallin mukaisesti minulla loppuu siis vanhempainvapaa nyt kun vauva on 7kk vanha. Ottavatko päiväkodit näin pieniä jo?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos lapsen isä antoi niitä päiviä minulle, muuten en tiedä mistä olisin saanut rahaa koska päiväkotiin ei olisi saanut laittaa 7kk ikäistä. Toisinaan aina mietin tätä uudistusta että miten muille on käynyt joiden mies hylännyt syntymän jälkeen perheen ja vanhenpainvapaa loppuu 7kk kohdalla.
Kaikille käy tuollaisessa tapauksessa niin, että äiti on yksinhuoltajana oikeutettu sekä elatusmaksuihin että 13kk vanhempainvapaaseen. Sen jälkeen voi olla vielä hoitovapaalla siihen asti, kun lapsi täyttää 3v. Älä sekoile, vaan ota selvää asioista.
No itse en saanut 13kk vanhenpainvapaata niin olisi ollut kiva jos joku jolla olisi kokemusta että saa ne päivät kertoisi miten ne on saanut
Mitä alle 3-vuotiaat siellä tekevät?
T. Yh, lapsi nyt 19v
No itse en saanut 13kk vanhenpainvapaata niin olisi ollut kiva jos joku jolla olisi kokemusta että saa ne päivät kertoisi miten ne on saanut
No sittenhän lapsellasi on isä, joka voi pitää oman osansa vanhempainvapaista. Eli mitään ongelmaa ei ole. Ne päiväthän saa ihan vain sillä, että on yksinhuoltaja. Ei se sen enempää vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu. Vanhempainvapaalla voi olla siihen saakka, kun lapsi täyttää 3v.
Oikea nimi on kotihoidon tuki. Ja jos työpaikan mielii pitää niin täytyy olla vakituinen työsuhde. Kotihoidon tuki on jotain 300e/kk, muita tukia ei automaattisesti saa. Toisinaan on rajattu myös se kuinka monta "pätkää" saa työnantajalle ilmoittaa ennen kuin lapsi täyttä 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu. Vanhempainvapaalla voi olla siihen saakka, kun lapsi täyttää 3v.
Oikea nimi on kotihoidon tuki. Ja jos työpaikan mielii pitää niin täytyy olla vakituinen työsuhde. Kotihoidon tuki on jotain 300e/kk, muita tukia ei automaattisesti saa. Toisinaan on rajattu myös se kuinka monta "pätkää" saa työnantajalle ilmoittaa ennen kuin lapsi täyttä 3 vuotta.
Oikea nimi on kylläkin hoitovapaa. Kotihoidontuki on se raha, ei se vapaa. Eikö olekin mukavaa tämä pilkunnussinta?
Mitäpä jos lapsen vanhemmat oikeasti käyttäisivät järkeä jos sitä on kerran jaettu? En tarkoita sinua ap vaan niitä tampioita jotka tähänkin ketjuun ovat tiensä löytäneet. Ei ihme jos ei Suomi nouse kun kaikki on vaan eri luukuilla vinkumassa rahaa joka käytetään ties mihin. Muksuja ongitaan vedestä, lapset tippuu katolta ja yhteiskunnan pitäisi nämäkin hoitaa. Sori purkaus ja sori ohis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos lapsen isä antoi niitä päiviä minulle, muuten en tiedä mistä olisin saanut rahaa koska päiväkotiin ei olisi saanut laittaa 7kk ikäistä. Toisinaan aina mietin tätä uudistusta että miten muille on käynyt joiden mies hylännyt syntymän jälkeen perheen ja vanhenpainvapaa loppuu 7kk kohdalla.
Silloin se ei lopu noin aikaisin
Vaikka olisi yhteishuoltajuus niin saa pitää 9kk asti jos jääkin yksin?
Jos jäät yksin olet yksinhuoltaja ja sinulla on käytössäsi koko 13kk pätkä.
Yksin jäävä ei ole yksinhuoltaja jos toisella on huoltajuus vaikka onkin yksinhuoltaja käytännössä. Mietin vain kuinka tarkka Kela näissä sitten on, että sanooko vain että voivoi ja lämmin leipä vai antaako ne päivät kun häipynyt on huoltaja.
Kelan silmissä olet yksinhuoltaja, jos olet ainoana aikuisena kirjoilla kotiosoitteessasi.
Pöljä! Jos toinen vanhempi lähtee lapsen synnyttyä, hän ei todellakaan ole sen lapsen huoltaja. Tuskin on edes tunnustanut isyyttään. Sehän tehdään vasta lapsen syntymän jälkeen.